ביקש לבטל צו עיכוב יציאה בשביל לטוס לאוקראינה. מה קבעו בהוצאה לפועל?

ל' ביקש כי יבוטל נגדו צו עיכוב היציאה מן הארץ על-מנת שיוכל לסייע לאביו ולאחותו הנמצאים באחת הערים המופגזות באוקראינה וכדי לעזור להילחם ברוסים • מה קבע רשם חדלות הפירעון בהתחשב בנסיבות המיוחדות של החייב?

הרשם קיבל את עמדת הצדדים וביטל את צו עיכוב היציאה מהארץ למשך ארבעה חודשים / צילום: Shutterstock
הרשם קיבל את עמדת הצדדים וביטל את צו עיכוב היציאה מהארץ למשך ארבעה חודשים / צילום: Shutterstock

בעוד אלפים רבים עושים את דרכם מאוקראינה לישראל, ל' ביקש לעשות את הדרך ההפוכה. בבקשה שהגיש לבית המשפט, ביקש ל' כי יבוטל נגדו צו עיכוב היציאה מן הארץ על-מנת שיוכל לעזור לאביו ולאחותו הנמצאים באחת הערים המופגזות באוקראינה. עוד ביקש ל' בדמעות ובהתרגשות לצאת מישראל כדי להתגייס ולסייע לצבא האוקראיני במלחמתו נגד הפלישה הרוסית. רשם חדלות פירעון בלשכת ההוצאה לפועל בחיפה, שאדי ג'ובראן, קיבל את עמדת הצדדים וביטל את צו עיכוב היציאה מהארץ למשך ארבעה חודשים. 

החייב, אזרח אוקראינה לשעבר, שעלה לארץ בשנת 2014 והקים בארץ משפחה, פנה עוד בחודש פברואר 2020 להליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, עקב חובות שצבר ושאושרו בידי נאמן על סך של כ-48,000 שקל.

עם פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, נקלע החייב למצב מורכב מאוד, כאשר אביו המבוגר, אחותו ומשפחתו מתגוררים עדיין באוקראינה, והחייב חסר יכולת פיזית וכלכלית לסייע להם בעת הקשה הזו.

החייב ביקש מרשם חדלות הפירעון לבטל לו את צו עיכוב היציאה מן הארץ, אגב התחייבותו האישית להסדיר בהמשך את חובותיו, על-מנת להתאחד עם בני משפחתו, ואף סיפר כי ככל שהיה ניתן לו, הוא גם היה מתגייס לעזור לבני עמו במלחמה.

על אף היות החייב מיוצג, הוא ביקש בהתרגשות רבה לדבר בעצמו בדיון שנערך בבקשתו, וסיפר כי הוא נסער מאוד מהמצב השורר בסביבה בה מתגוררת משפחתו.

בנסיבותיו המיוחדות של החייב, גם הנאמן לא עמד על התנאים הרגילים הנדרשים בבקשות לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, ואף טען כי אם יהיה לחייב שקט מההליך במשך ארבעה חודשים, הדבר יוכל לסייע בידו.

בסיומו של הדיון החליט הרשם שאדי ג'ובראן כי בהתחשב בנסיבותיו המיוחדות של החייב, שכל דאגתו בימים אלה היא לשלמותם ומצבם של בני משפחתו השוהים באוקראינה, ניתן להיעתר לבקשת החייב, וזאת גם תוך שקילת הסיכויים הסיכונים והאינטרסים של הנושים.