הרחבת הטיסות בין ישראל למצרים: ייחנך קו חדש לשארם א-שייח'

הטיסות צפויות להתחיל כבר במהלך חול המועד פסח • ארקיע וישראייר הודיעו כי יפעילו 14-15 טיסות שבועיות, ודיזנהאוז תשווק חבילות נופש בשילוב עם חברת התעופה אייר קהירו

שארם א-שייח' במצרים / צילום: Shutterstock
שארם א-שייח' במצרים / צילום: Shutterstock

ישראל ומצרים סיכמו על הרחבת הטיסות הישירות בין המדינות - ייחנך קו חדש מנתב"ג לעיר שארם א-שייח'. הטיסות צפויות להתחיל כבר במהלך חול המועד פסח.

זמן קצר לאחר ההכרזה על הסדרת קווי טיסות לשארם, הודיעה ארקיע כי תפעיל 14 טיסות שבועיות (שתי טיסות יומיות) מ-2 לאפריל. בחברה מציינים כי המחיר לטיסה הלוך ושוב יתחיל ב-250 דולר. חבילות נופש יחלו במחיר של 360 דולר, לאדם בחדר זוגי למשך שלושה לילות ובמלון בדרגת אירוח של 4 כוכבים. 

ישראייר מצדה מתכננת להפעיל 15 טיסות שבועיות בקו לשארם א-שייח'. המחיר לטיסות בלבד יתחיל ב-250 דולר המחיר לחבילה ל-3 לילות במלון 5 כוכבים יתחיל ב-350 דולר. משך הטיסה: כשעה. 

חברת דיזנהאוז הודיעה על התחלת שיווק של חבילות נופש לשארם א-שייח' בשילוב עם חברת התעופה אייר קהירו. המחיר לחבילות נופש שתציע דיזנהאוז יחל ב-450 דולר, לאדם בחדר זוגי ל-3 לילות במלון בדרגת אירוח של 5 כוכבים. דיזנהאוז תשמש כמפיצה של אייר קהירו על-פי הסכם בין החברות, כשהצפי הוא להרחיב את הצעות הנופש ליעדים נוספים במצרים. יצוין כי הפעלת הטיסות נתונה לאישורים סופיים.

עד כמה האישור להפעיל את הטיסות קשור למלחמה באוקראינה? התיירות הרוסית בעיקר וגם התיירות מאוקראינה מהוות מקור חשוב לתיירות הנכנסת לסיני בפרט ולמצרים בכלל, ולכן מצרים מחפשת מקורות תיירות אלטרנטיביים, והתייר הישראלי הוא בעל פוטנציאל עצום לכך. 

"צעד נוסף בחימום הסכם השלום בין ישראל ומצרים"

הנושא נידון בפגישת ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שנערכה בעיר שארם א-שייח' בחודש ספטמבר האחרון.

בימים האחרונים גובש ההסדר בין המדינות, אשר סוכם אתמול (ג') במצרים על-ידי משלחת ישראלית בהובלת שירות הביטחון הכללי. ההסכם גובש בתום עבודת מטה שהוביל השב"כ בשיתוף המטה לביטחון לאומי (מל"ל) וגורמים נוספים מול הממשל המצרי, לגיבוש מתווה אבטחה שיאפשר את הפעלת הקו.

ראש הממשלה בנט מסר: "מדובר בצעד נוסף בחימום הסכם השלום בין ישראל ומצרים. שיתוף-הפעולה בין שתי המדינות מתרחב בתחומים רבים, והדבר תורם לשני העמים וליציבות האזור. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת-השנים הזו הוא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו צריכים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה אנחנו עושים. אני מודה לשירות הביטחון הכללי שהוביל את גיבוש מתווה האבטחה שיאפשר את הפעלת הקו".