הדוחות שגילו עד כמה מוקדם להספיד את הקניונים

טרמינל איקס, אתר המכירות ברשת האינטרנט של קבוצת פוקס, איבד השבוע כרבע משווי בבורסה ביום פרסום הדוחות השנתיים - למה אלה גם בשורות טובות? • וגם: במקום לשלב את החברה החרדית עם הציבור, בממשלה ממשיכים להנציח את השבטיות בהפרדה וגדרות • הכוכבים של השבוע

מוקדם עדיין להספיד את החנויות והקניונים / צילום: Shutterstock, YIUCHEUNG
מוקדם עדיין להספיד את החנויות והקניונים / צילום: Shutterstock, YIUCHEUNG

מצוין: ההוכחה שמוקדם להספיד את הקניונים

טרמינל איקס , אתר המכירות ברשת האינטרנט של קבוצת פוקס , איבד השבוע כרבע משוויו בבורסה ביום פרסום הדוחות השנתיים. ולמה אלה גם בשורות טובות (ולא חלילה שמחה לאיד)? בעיקר כי זה מזכיר לנו שאנחנו יצורים שרק מחכים להזדמנות לצאת לבלות וגם לקנות בחוץ. וכמו שהחברה עצמה כתבה בדוחות: "החל מהרבעון השני של 2021 והיציאה מהסגרים, חלה התמתנות בביקושים". מגפת הקורונה לא הפכה אותנו לזומבים, שרק מזמינים חבילות ותקועים בתוך מסכים.

בנוסף, זה מזכיר לרבים שהמסחר באינטרנט לא באמת נטול עלויות (ולכן אפשר כביכול למצוא בו הכל בזיל הזול). מתברר שאתר אינטרנט מתמודד גם עם הוצאות, אולי אפילו לא פחות גבוהות מחנות פיזית שיושבת בקניון. מחסני הלוגיסטיקה הענקיים, צבא האורזים והשליחים, ועד להוצאה אדירה בעבור שיווק מאסיבי ברשתות החברתיות ובקרב משפיעני ומשפיעניות רשת, כדי שכולם ירצו לבדוק מה חדש בטרמינל איקס. בשורה התחתונה, לטרמינל איקס זה נגמר בהפסד של 8.6 מיליון שקל בשנת 2021. מוקדם עדיין להספיד את החנויות והקניונים.

בלתי מספיק: כסיף היא עוול גם לחרדים וגם לציבור

ראש הממשלה נפתלי בנט מכריז שוב ושוב כי יעודד את הציבור החרדי לצאת לשוק העבודה, גם על חשבון השוויון והחלוקה בנטל הצבאי. במקביל, שר האוצר אביגדור ליברמן מוביל שורת צעדים - גם מקלות וגם גזרים - להרחבת שיעור התעסוקה ושילוב המגזר שגדל הכי מהר בישראל ובעולם.

אלא שאז, באה ממשלת ישראל ומאשרת החלטה של שרת הפנים איילת שקד ושר השיכון זאב אלקין להקמת עיר חדשה, מרוחקת ומבודדת עבור המגזר החרדי. אם לא די בחטא שעושה הממשלה הממשיכה להקים עוד ועוד נקודות ישוב חלשות ותלותיות, ישובים שיסובסדו לעד על חשבון הציבור הכללי (שירותי רפואה, חינוך ועוד), כשמדובר ב"פתרונות" לציבור החרדי העוול גדול פי כמה.

כסיף, העיר שתקום ליד ערד, תכלול יותר מ-20 אלף דירות בשלב ראשון והיא צפויה לאכלס קרוב ל-150 אלף תושבים. כי אין כמו מדיניות של הפרד ומשול ואישור פתרונות שטובים אולי לטווח קצר ("דאגנו לכם לדירות") ועושים נזק אדיר לטווח ארוך. במקום לשלב, ממשיכים להנציח את השבטיות בהפרדה וגדרות.