הוט קוראת לשר התקשורת לעצור את השקת FREETV

הכניסה המתוכננת של קשת לעולם הסטרימינג באמצעות חברת הטלוויזיה החדשה FREETV הביאה את הוט למאבק רגולטורי חסר תקדים שבו היא מפעילה את כל כוחה כדי לסכל את המהלך, בטענה המרכזית כי החוק אוסר על קשת להיות חברה משדרת שגובה תשלום ממנויים

מנכ''לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: יח''צ אוהד רומנו
מנכ''לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: יח''צ אוהד רומנו

חברת הוט ממשיכה במאמצים נגד קשת בעקבות כוונתה להקים שירות טלוויזיה חדש בשוק ביחד עם RGE, תחת השם FREETV. החברה נפגשה לאחרונה עם שר התקשורת יועז הנדל, והיא מנהלת סדרת מפגשים עם כל הרגולטורים הנוגעים בדבר במטרה למנוע את המיזם.

בהוט רואים בחברת הסטרימינג החדשה אירוע מטריד במיוחד, כזה שעלול לשנות את פני השוק ולהביא לפגיעה בה בעיקר, וזאת בטענה כי מדובר במיזם שפועל בניגוד להוראות החוק ומעלה מספר קשיים וכשלים מהותיים העומדים לפתחם של הרגולטורים.

לדברי הוט, הקמת מיזם FREETV עומדת בסתירה לחקיקת התקשורת האוסרת על החזקת "שני סוגים" של רישיונות טלוויזיה - ערוץ מסחרי (ברודקאסטר, המשדר חדשות ופרסומות לכל הציבור בישראל) וטלוויזיה רב-ערוצית (חבילת ערוצים בדמי מנוי).

לדברי הוט, התכלית העומדת מאחורי הוראות החקיקה (הקבועה גם בחוק התקשורת וגם בחוק הרשות השנייה) היא בעלת מקום מרכזי ביותר בחקיקת התקשורת - מניעת ריכוזיות ומניעת כוח עודף בשוק השידורים ושמירה על גיוון הדעות (כך למשל נאסר גם על כל בעל רישיון שידורים מכל סוג, להחזיק עיתון).

בנוסף, טוענת הוט, הקמת מיזם FREETV עומדת בסתירה למודלים העסקיים שהוכתבו על-ידי הרגולטורים בשוק השידורים - ערוצים מסחריים מתפרנסים מחדשות ארציות ומפרסומות המשודרות לכלל הציבור בישראל, כאשר לטלוויזיה רב-ערוצית (כבלים ולוויין) אסור למכור פרסומות או לשדר חדשות.

לדברי הוט, בימים אלה משרד התקשורת דן בסוגית המודלים העסקיים העתידיים (בהמשך להמלצות פולקמן), והנושא מונח לפתחו של שר התקשורת. מימוש כוונותיה של קשת באופן חד-צדדי מהווה מחטף ושומט את הקרקע או למעשה "מכתיב בכוח" את החלטותיו של השר.

לטענת החברה, לא ניתן לאפשר שינוי כללי המשחק באופן חד-צדדי, זאת ללא הסדרים שוויוניים, הוראות מעבור והסדרים משלימים.

הוט כאמור רואה בחברה החדשה תחרות לא הוגנת, והיא חוששת שבחסות שתיקת הרגלטורים המהלך ייצור עיוותי שוק קשים, בין היתר כאשר ערוץ מסחרי המשודר לכלל הציבור בישראל יקדם באינטנסיביות פלטפורמה של עצמו, ינהל משא-ומתן על מכירת שידוריו לפלטפורמות מתחרות ועוד, בעוד שאר השחקנים כבולים ומנועים מלעשות כן.

הוט הבהירה כי היא תיאבק בכל דרך במיזם החדש, וציינה כי חובה על משרדי הממשלה לעצור את המהלך, הן מבחינה משפטית ורגולטורית והן מטעמי אחריות ציבורית.