דויטש ובירם משקיעים בטעינת כלי רכב חשמליים בספרד

קרן קיסטון רוכשת 30% ממניות חברת Eranovum בהשקעה של 11.5 מיליון אירו

נבות בר - קרן ריט למיזמי תשתיות / צילום: איל יצהר
נבות בר - קרן ריט למיזמי תשתיות / צילום: איל יצהר

קרן התשתיות הבורסאית קיסטון ריט הודיעה על השקעה בהיקף של 11.5 מיליון אירו בחברה הספרדית Eranovum e-Mobility. החברה עוסקת בתחום הקמת עמדות טעינה של כלי רכב חשמליים במרכזים ובמבני ציבור בספרד. לפי הדיווח של קרן קיסטון, לחברה הספרדית התקשרויות עם בעלי מקרקעין שעליהם ניתן להקים כ-2,300 עמדות טעינה, מתוכן 640 באופן מיידי.

ההשקעה מתבצעת לפי שווי של כ-38.3 מיליון אירו לחברה הספרדית, כאשר קרן קיסטון רוכשת 30% מהון המניות שלה. כספי ההשקעה מיועדים בעיקרם למימון הקמה, פיתוח ורכישת ציוד לפרויקטים של Eranovum. 

סכום ההשקעה יועמד ברובו באמצעות הזרמת הון לחברה, ויתרתו בהלוואת בעלים. ההסכם בין הצדדים מאפשר השקעה של סכום נוסף בסך 15 מיליון אירו, במקרה זה לפי שווי גבוה יותר לחברה הספרדית, של כ-54 מיליון אירו, כך שלאחר ההשקעה הנוספת תחזיק הקרן 49% מהון המניות של החברה מספרד. 

הסכם ההשקעה כולל גם הסכם בעלי מניות שמסדיר את היחסים בין הקרן והמייסדים של Eranovum. לקרן קיסטון תהיה זכות למנות שני דירקטורים מתוך חמישה חברי דירקטוריון.

לפי הודעתה של קרן קיסטון, חברת Eranovum הוקמה ב-2021 ובראשה עומדים היזמים גיא שחר ימס וחוזה לואיס אגיארה. 

קרן קיסטון  מציינת שההשקעה ב-Eranovum "עולה בקנה אחד עם תמהיל ההשקעות שלה, המבוסס ברובו על נכסים מניבים שיוצרים תזרים יציב וחזק, בצד החזקות בפלטפורמות צמיחה כדוגמת אנרגיה מתחדשת ומיזם הקמה בתחום הסיבים האופטיים".

מנכ"ל קיסטון, נבות בר, מסר כי "קיסטון מאמינה בתחום עמדות הטעינה החשמליות שהינו בעל פוטנציאל צמיחה ופוטנציאל לתשואות גבוהות". קרן קיסטון, שבשליטת בר, רוני בירם וגיל דויטש, הוקמה ב-2019 כחלק ממדיניות הממשלה לקדם השקעה בתשתיות בישראל. החברה הונפקה בבורסה ב-2021 ונסחרת כיום בשווי של 846 מיליון שקל.

נכון להיום מחזיקה הקרן תיק נכסים בשווי של 1.2 מיליארד שקל, המרוכז בעיקר
בהשקעות בתחומי תחנות כוח, אנרגיה מתחדשת, אנרגיה קונבנציונלית, תחבורה, תקשורת והתפלת מים.

הקרן השלימה לאחרונה עסקה לרכישת 34.3% (בשרשור) מתחנת הכוח IPM, בתמורה לסכום של 608 מיליון שקל. התחנה באזור התעשייה באר טוביה פועלת באמצעות גז טבעי, והחלה בהפעלה מסחרית בפברואר 2021.

קודם לכן, בשנתיים מאז הקמתה, קרן קיסטון ביצעה מספר עסקאות וביניהן רכישת החזקות בחברות המפעילות את כביש 6 ומנהרות הכרמל, רכישת 50% מהזכיין של מתקן ההתפלה באשקלון, העמדת מימון המיר לזכויות עקיפות בתחנת הכוח רמת חובב ועוד. הקרן מחזיקה בשליטה בחברה הבורסאית סאנפלאואר, שאותה הפכה לזרוע ההשקעות שלה בתחום האנרגיה המתחדשת.

בשבוע שעבר הגישה קיסטון הצעה מחייבת לרכישת מניות השליטה (50%-60%) בחברת התחבורה אגד.