עו"ד נטלי משען-זכאי מונתה לתפקיד מנכ"לית דסק"ש ונכסים ובניין

משען-זכאי כיהנה בשמונה השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים וכיועצת המשפטית הראשית של קבוצת הראל • היא תחליף את דורון כהן, שדירקטוריון דסק"ש החליט על מינויו לתפקיד יו"ר דסק"ש ויו"ר נכסים ובניין

עו''ד נטלי משען-זכאי / צילום: יח''צ
עו''ד נטלי משען-זכאי / צילום: יח''צ

דירקטוריון דיסקונט השקעות (דסק"ש) החליט למנות את עו"ד נטלי משען-זכאי לתפקיד מנכ"לית דסק"ש ומנכ"לית נכסים ובניין. בד בבד מונה המנכ"ל הנוכחי של שתי החברות, דורון כהן, לתפקיד היו"ר בשתיהן - במקומו של צחי נחמיאס, בעל המניות המרכזי בדסק"ש.

משען-זכאי כיהנה בשמונה השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים וכיועצת המשפטית הראשית של קבוצת הפיננסים. כמו כן שימשה כיו"ר דירקטוריון חברות הפנסיה והגמל בהראל וכחברת ועדת השקעות (נוסטרו) של הקבוצה. לפני שהצטרפה להראל, הייתה שותפה במשרד עורכי הדין פישר-בכר-חן, שם עמדה בראש מחלקת שוק ההון וניירות ערך.


"האתגרים הרבים מחייבים תשומות ניהוליות משמעותיות"

צחי נחמיאס מסר בעקבות השינוי בכסאות היו"ר והמנכ"ל, כי "בפני דסק"ש ניצבים אתגרים מורכבים ורבים הכוללים הורדת המינוף בקבוצה, ביצוע הליכי התייעלות, התמקדות והשבחת עסקי הליבה, ובכללם נכסי הנדל"ן המצויים בחברות שונות בקבוצה, לרבות בחברת גב-ים אשר הסכם לרכישת השליטה בה נחתם לאחרונה. האתגרים הרבים מחייבים תשומות ניהוליות משמעותיות, ועל כן החליט דירקטוריון דסק"ש למנות יו"ר פעיל לחברה... אני משוכנע שהשילוב בין דורון לנטלי יניב פירות לכל בעלי העניין בדסק"ש. אני באופן אישי אמשיך ללוות את דסק"ש כדירקטור ולתרום מניסיוני".

נחמיאס, בעל השליטה ויו"ר חברת הנדל"ן מגה אור, הוביל בסוף 2020 קבוצת משקיעים לרכישת מניות השליטה בדסק"ש בעקבות קריסת הפעילות בישראל של בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין. במסגרת העסקה רכשה מגה אור 29.9% ממניות דסק"ש, ואליה הצטרפו גם קבוצת אלקו (29.8%) ורמי לוי (10.8%).

לאחר השלמת העסקה מונה נחמיאס ליו"ר דסק"ש, במקביל לתפקידו כיו"ר פעיל במגה אור. כעת הוא יפנה את הכיסא לטובת מינוי יו"ר פעיל גם בדסק"ש שיעסוק באופן מלא ובלעדי בהוצאה לפועל של אסטרטגיית הקבוצה, הכוללת חיזוק פעילות הנדל"ן המניב (באמצעות הרחבת האחיזה בגב-ים) ומימוש הפעילויות האחרות (סלקום, אלרון ועוד), במטרה להפחית את המינוף של הקבוצה.

דורון כהן / צילום: תמר מצפי
 דורון כהן / צילום: תמר מצפי


כהן נשאר אחרי עזיבת אלשטיין וזכה לאמון הבעלים

דורון כהן מונה לתפקיד מנכ"ל דסק"ש בידי בעל השליטה הקודם אלשטיין. לאחר שזה עזב, הודיע כהן על התפטרותו, אולם בסופו של דבר החליט להישאר וזכה לאמונם של בעלי המניות בחברה, שמינו אותו גם למנכ"ל החברה הבת נכסים ובניין, שהפכה להחזקה המרכזית של דסק"ש.

בין היתר נחתמה במהלך הקדנציה שלו כמנכ"ל העסקה לרכישת החזקותיו של אהרון פרנקל בגב-ים ולהחזרת השליטה בה לידי נכסים ובניין. בנוסף אוחדו המטות של דסק"ש ונכסים ובניין במסגרת תוכנית התייעלות. עוד הוביל כהן למימוש מרבית נכסי נכסים ובניין  ובהם מגדל HSBC בניו יורק, פרויקט טיבולי בלאס וגאס, בית מרכזים ובית נכסים בת"א, בית אבגד בר"ג וקרקע בחוף מנדרין. נכסים אלו נמכרו תמורת סכום כולל (ברוטו) של 4.33 מיליארד שקל, כאשר במקביל נרכשו מניות גב-ים ב-3.45 מיליארד שקל.