נדב פרסמן ורם ברוך חוברים להקמת משרד פרסום חדש

השניים יטפלו בתקציב הקריאטיב של סופר-פארם • מקאן או אדלר-חומסקי יצורפו כשותפים בפורמט שטרם סוכם • בין אדלר למקאן מתנהל כעת הליך התמחרות

נדב פרסמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
נדב פרסמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

עתיד תקציב הפרסום של סופר-פארם מייצר התפתחויות מפתיעות בענף הפרסום: לגלובס נודע כי הפרסומאי נדב פרסמן, שכיהן עד לפני חודשים ספורים בתפקיד מנכ"ל מקאן תל אביב, חובר לבמאי רם ברוך לצורך הקמת משרד פרסום חדש, שיטפל בין היתר בתקציב סופר-פארם.

הכוונה היא להקים פלטפורמה שתטפל בתקציבי פרסום נוספים, אך משרד פרסום גדול קיים, שייבחר על-ידי סופר-פארם, אמור להיות שותף בקונסטלציה משותפת שפרטיה יתבהרו בהמשך. אפשרות אחת היא שהמשרד הוותיק יהפוך לשותף במשרד המתהווה, ואפשרות נוספת היא שהמשרד המתהווה יפעל בפורמט של "משרד בתוך משרד".

עוד נודע לגלובס כי לאחרונה נפגשו בכירים בסופר-פארם עם עמית משיח ממשרד הפרסום מקאן תל אביב ועם אייל חומסקי ממשרד אדלר-חומסקי על-מנת לגבש את הפורמט בו יפעל שיתוף-הפעולה העתידי. בין מקאן ואדלר צפוי להתנהל הליך התמחרות, במסגרתו ייתנו הצעות לרכש מדיה, אולם לשיקול-הדעת של פרסמן וברוך באשר לקונסטלציה המקצועית המתאימה תהיה השפעה על המשרד שייבחר בסופו של דבר. 

כ-70 מיליון שקל בשנה

תקציב הפרסום של סופר-פארם הוא מהגדולים בשוק בישראל. היקפו מוערך בכ-70 מיליון שקל בשנה, וחשיבותו האסטרטגית נובעת לא רק בשל גודלו אלא גם בגלל העבודה הקריאטיבית שהרשת מאפשרת לאורך שנים.

תקציב הפרסום של סופר-פארם טופל במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי במשך כ-30 שנה. תחילת החיבור עם באומן-בר-ריבנאי נולד מקשר מקצועי-אישי עמוק בין אחד המייסדים של המשרד, מיקי בר, אך גם לאחר פרישתו מערכת היחסים בין הצדדים נותרה יציבה.

עם זאת, עם השנים היה גורם נוסף שתפס חלק משמעותי בניהול השפה התקשורתית של הרשת - הבמאי רם ברוך, שהוכנס לטפל במותג על-ידי אנשי באומן ועם הזמן הפך להיות דמות מכריעה בהתנהלות.

נדב פרסמן היה דמות דומיננטית נוספת שטיפל במותג סופר-פארם במהלך שמונה שנים בהם כיהן כסמנכ"ל הקריאטיב בבאומן-בר-ריבנאי. למעשה, מערכת היחסים שלו עם סופר-פארם הייתה כה הדוקה, שבשנים הראשונות לאחר שחצה את הקווים ועבר למקאן, היו שהעריכו כי בהמשך יעבור לשם גם תקציב סופר-פארם. 

המינוי שעורר סערה

החוזה של פרסמן במקאן, שם הוא מכהן כמשנה למנכ"ל, צפוי להסתיים באוקטובר השנה. נזכיר כי פרסמן הצטרף למקאן ב-2016, לאחר מינויו של עמית משיח למנכ"ל הקבוצה. פרסמן נחשב אז לאחד מאנשי הקריאטיב המבריקים בתעשייה ולמי שחתום יחד עם יוסי לובטון על המהפיכה הקריאטית שעבר באומן-בר-ריבנאי.

מינויו של פרסמן לתפקיד בכיר במקאן כחלק מכוורת המנהלים שבנה משיח עורר סערה גדולה, הגיע לדיון משפטי ונגמר בפשרה. בהמשך, כשמשיח מונה למנכ"ל קבוצת מקאן, מונה פרסמן למנכ"ל משרד הפרסום.

אולם נראה כי מכונת הענק של מקאן התאימה פחות לאספירציות הניהוליות-קריאטיביות של פרסמן. נזכיר כי לפני חודשים ספורים מונתה לתפקיד מנכ"ל מקאן הפרסומאית אתי עבדי, ופרסמן אמור היה להוביל את הפעילות הקריאטיבית של הקבוצה בשווקים בחו"ל.

לאחרונה, עם ההחלטה של סופר-פארם להפסיק את ההתקשרות עם באומן אך להותיר את הקריאטיב בידי רם ברוך ולחפש לו בית חדש, נוצרה עבור פרסמן, שכבר שקל בעבר להקים משרד פרסום עצמאי, הזדמנות חדשה.

נזכיר כי בשנים האחרונות כמעט ולא קמו משרדי פרסום "מסורתיים" חדשים, שהדגש שלהם הוא מצוינות קריאטיבית. המשרד האחרון שביצע מהלך כזה היה מנצ' שבבעלות יניב מילנרסקי וסער נעים, אליהם הצטרפה לאחרונה שרון שלו-לבצור כשותפה. כל השלושה הם בכירים לשעבר במקאן, שזיהו את הוואקום בתחום ההצטיינות הקריאטיבית ויצאו לדרך עצמאית. משרדים חדשים-צעירים אחרים אומנם קמו, אך רובם נולדו בתחום הדיגיטל, התפתחו גם לפרסום מסורתי, ובשונה ממנצ', רובם עדיין לא מחזיקים מאסה קריטית של תקציבים בינוניים-גדולים.

עתה כאמור תידרש סופר-פארם להחליט, בסיועם של פרסמן וברוך, למי להעביר את התקציב. 

בסופר-פארם בחרו לא להגיב לידיעה. גם נדב פרסמן סירב להגיב.