אדלר, ראובני, באומן וגליקמן הוזמנו להתמודד על תקציב מד"א

עד עתה ארגון מד"א לא השתמש בשירותי משרד פרסום, וכעת הוגדר תקציב של 2 מיליון שקל, שעשוי לגדול עם הזמן • וגם: יהושע TBWA מאבד את תקציב הפרסום של מליסרון לטובת מקאן

המוקד הלאומי של מד''א. ארבעה משרדים הוזמנו להתמודד על תקציב הפרסום של הארגון / צילום: דוברות מד''א
המוקד הלאומי של מד''א. ארבעה משרדים הוזמנו להתמודד על תקציב הפרסום של הארגון / צילום: דוברות מד''א

משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב וראובני-פרידן הוזמנו להתמודד במכרז על תקציב הפרסום של מד"א. תקציב הפרסום של מד"א חדש, מאחר שעד עתה לא השתמש הארגון בשירותי משרד פרסום כלשהו. התקציב שהוגדר למכרזים הוא 2 מיליון שקל, אך על-פי ההערכות, הוא עשוי לגדול עם הזמן. 

בראובני-פרידן ביקשו דמי השתתפות של 30 אלף שקל, ולאחר שנקבעו דמי השתתפות נמוכים יותר, החליטו לא להתמודד. גם באדלר-חומסקי החליטו בסופו של דבר שלא לקחת חלק במכרז. 

מי שמוביל את המכרז הוא הפרסומאי לשעבר רוני כהן, מאושיות ענף הפרסום של שנות ה־80 ומי שהיה השותף של דוד טמיר ז"ל במשרד הפרסום טמיר-כהן. בניגוד לטמיר ז"ל, שהתעקש עד יומו האחרון לעבוד במשרד הפרסום שייסד, כהן פרש לחייו הפרטיים, ושמו כמעט לא נזכר מאז בהקשרים של פרסום.

כהן מעורב במכרז משום שהוא מכהן כיו"ר אגודת הידידים של מד"א. נראה כי עברו של כהן משחק לטובת משרדי הפרסום: לכל המשרדים מובטחים דמי השתתפות בסך 5,000 שקל. אומנם זהו סכום סמלי, אבל בענף שבו מפרסמים מתייחסים לעתים למכרזי פרסום כסוג של "ישחקו הנערים לפני" - מדובר בסמליות חשובה.

מסתמן: תקציב מליסרון עובר מיהושע למקאן

יהושע TBWA נאלצו להתמודד בשנתיים האחרונות עם אתגרים מורכבים, בהם איבוד תקציבי עוגן של טרה, בנק דיסקונט ויינות ביתן. על אלה מצטרף כעת תקציב הפרסום של מליסרון.

בחברה בחנו לאחרונה מספר משרדי פרסום, ואם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, התקציב צפוי לעבור למקאן. הנכס המשמעותי של מליסרון מבחינת השקעה בפרסום הוא רשת קניוני עופר. יהושע TBWA זכה בתקציב ב־2009, כשהחברה הייתה עדיין קטנה בתחום, עם חמישה קניונים בלבד. חודשים ספורים לאחר הזכייה יצאה רשת הקניונים במהלך מיתוג מחדש.

עם זאת, הקפיצה הגדולה נעשתה ב־2013 מעסקת המיזוג של מליסרון עם קניוני בריטיש ישראל וקניוני עופר, וכך היא הפכה לרשת קניונים המונה יותר מ-20 קניונים בפריסה ארצית. תקציב בריטיש טופל עד אז בבאומן-בר-ריבנאי, אך לאחר המיזוג הופקד כולו בידי יהושע TBWA.

ממליסרון נמסר: "קבוצת מליסרון נמצאת בתהליך בחינה של תקציב הפרסום והשיווק שלה, וטרם התקבלה כל החלטה בעניין".