פרשת האופיואידים: טבע תשלם 21 מיליון דולר במסגרת פשרה עם מדינת רוד איילנד

טבע הגיעה להסכם עם התובע הכללי של מדינת רוד איילנד בנוגע לתביעות הקשורות לאופיואידים במדינה • על פי תנאי ההסדר, טבע תשלם 21 מיליון דולר על פני 13 שנה • בנוסף תספק תרופות גנריות מצילות חיים בשווי של קרוב ל-80 מיליון דולר

מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם / צילום: סיון פרג'
מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם / צילום: סיון פרג'

טבע ארה"ב, חברה-בת של טבע , הגיעה להסכם עם התובע הכללי של מדינת רוד איילנד בארה"ב בנוגע לתביעות הקשורות לאופיואידים במדינה. על-פי תנאי ההסדר, טבע תשלם לרוד איילנד 21 מיליון דולר על פני פרק זמן של 13 שנה. בנוסף, החברה תספק את התרופה הגנרית מצילת החיים Narcan ואת תרופת Suboxone בשווי כולל המוערך ב-78.5 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים.

Suboxone היא התרופה המרכזית לטיפול בהתמכרות לאופיאודים ונחשבת ל"תקן הזהב". Narcan היא תרופה מצילת חיים שיכולה לגרום להיפוך מנת יתר מאופיואידים. 

בפברואר האחרון דיווחה ענקית התרופות הישראלית על הסכם דומה גם בטקסס, אך שם סיכמה כי תשלם למדינה סכום גבוה בהרבה של 150 מיליון דולר על פני פרק זמן של 15 שנה, ותספק את התרופה הגנרית מצילת החיים Narcan בשווי של 75 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים.

"מבנה ההסכם עולה בקנה אחד עם ההסכמים שטבע הודיעה עליהם לאחרונה וכולל גם הוא רכיב משמעותי של אספקת תרופות מצילות חיים בהיקף העונה - או אף עולה - על הצורך הנוכחי במדינת רוד איילנד במשך 10 השנים הבאות, תוך הוספת הוצאות עבור המשפט, שהיה אמור להתחיל ב-16 במרץ 2022. החברה ממשיכה לנהל משא-ומתן פעיל על-מנת להגיע להסדר כלל-מדינתי בארה"ב", נמסר בדיווח של טבע.

ההסכם לא כולל הודאה בעוולה, והחברה ציינה כי תמשיך להגן על עצמה בבית המשפט במדינות שבהן לא נחתמו הסכמי פשרה.