"מאז הנהירה להייטק, מפנקים אצלנו יותר": ביקור במשרדי דלויט

המרדף אחרי מתמחים, בליל השפות במסדרון, השיחות על גמר נינג'ה ישראל והמעורבות בעסקאות הגדולות במשק: "לקרוא על זה למחרת בעיתון - זה גדול" • ביקור במשרדי פירמת הייעוץ דלויט • הברזייה

מימין: יואב אטיאס, רבקה אסרף, סיון פלג / צילום: איל יצהר
מימין: יואב אטיאס, רבקה אסרף, סיון פלג / צילום: איל יצהר

במטבחון של:

בשלוחה הישראלית של פירמת הייעוץ דלויט

משתתפים בשיחה: 

1. יואב אטיאס, בן 29, מתמחה בחטיבה לייעוץ פיננסי ובמחלקה המקצועית.
חצי שנה בחברה

2. רבקה אסרף, בת 25, סניור במחלקת מחירי העברה, יועצת בתחום המיסוי. שנתיים וחצי בחברה

3.  סיון פלג, בת 30, מנהלת צוות פיתוח עסקי בדלויט קטליטס. שנתיים בחברה

על מה מדברים?

איפה אנחנו: בקומה ה-31 בבניין העגול בעזריאלי, שם שוכנת השלוחה הישראלית של דלויט, פירמת הייעוץ הגדולה בעולם. בישראל יש כ-1,700 עובדים, רובם ממלאים את 11 קומות החברה בעזריאלי, ויש סניפים בנצרת, חיפה, ירושלים, אילת ובית שמש.

מאיפה באנו: רבקה, שמייעצת לתאגידים רב-לאומיים, נולדה "בפריז היפה" ועלתה לבד לפני 8 שנים. אחרי שלמדה מינהל עסקים וכלכלה בבינתחומי, ועברית באולפן ("אני מנסה להעלים את המבטא הצרפתי"), הגיעה לדלויט. "גם אבא שלי עבד כיועץ כלכלי ב-EY בפריז", היא מספרת. סיון הגיעה מהמגזר הציבורי, עם תחנה קצרה בהייטק. בתפקידה היא מקשרת בין יועצי הפירמה לסטארט־אפים שנעזרים בה, "החל משני היזמים בגראז' ועד יוניקורנים והנפקות".

מרדף: יואב, מתמחה בראיית חשבון, הצטרף בתקופה שבה הביקוש למתמחים גבר על ההיצע, והפירמות פצחו במרדף: "הייתה ממש מלחמה על כל מתמחה". הוא מגיע למשרדים ב-8 בבוקר ומיד מתחיל לתמרן בין מחלקת החשבונאות, שם הוא מכין דו"חות כספיים ללקוחות, לבין המחלקה הכלכלית שמתעסקת בהערכות שווי. "יש להן משמורת משותפת עליי", הוא צוחק.

בוקר: גם רבקה מגיעה ב-8 ומתחילה "בקפה וסיגריה עם החברים מהמחלקה", ואז צוללת לשיחות עם לקוחות. לפעמים היא ממשיכה בערב לפגישות בזום עם לקוחות מהעולם. "אני מייעצת על היבטי המס של העסקה - זה יכול להיות לקבוצות רב- לאומיות ענקיות או לחברות בצמיחה".

גיוון: בצוות של רבקה יש עובדים מדרום אפריקה, ארה"ב, אוסטריה, סקוטלנד וצרפת: "הגיוון הזה מהמם". "שומעים פה במסדרון הרבה שפות ויש כל מיני דתות", מוסיפה סיון, "בגלל זה עשינו 'סיקרט־סנטה' בקומה, כי חצי מהצוות שלנו חוגג כריסמס. חגגנו האלווין, וכמובן פורים".

נוף לים: מאז הקורונה, המשרד עבר למודל היברידי של יומיים בשבוע מהבית. גם אין לעובדים מקומות ישיבה קבועים, ובמקום "יש לנו תוכנה שאנחנו מזמינים בה מקומות לפני ההגעה", מסביר יואב. הסידור הזה מוביל למאבקי נדל"ן רציניים "כי כולם רוצים מקום עם נוף לים".

מגדר: רבקה מספרת שחצי מעובדי החברה הן נשים, וגם חצי מההנהלה: "זה מראה שפיננסים ומסים זה לא רק עולם גברי. גם במחלקת המסים יש 54% נשים, "כולל ראש המחלקה".

סמול טוק: החלק האהוב עליהם בעבודה הוא השיחות הקטנות עם האנשים שמאחורי הטייטל. "בסוף יש לקשר האנושי משמעות, אז לפני שאנחנו צוללים לביזנס אנחנו מדברים גם על גמר נינג'ה ישראל", אומר יואב. "יש לקוח שאני מלווה שאוהד את ריאל מדריד ואני אוהד ברצלונה, הוא כמובן דואג להזכיר לי בכל שיחה שהם מעלינו כרגע בטבלה".

הייטק: החשש מהנהירה להייטק לא פוסח על הפירמה. "אני מרגיש שהולכים לכיוון של לפנק יותר, לא רק בשכר אלא ברווחת העובדים. יש שינוי באווירה", מציין יואב, "לא מזמן הייתה הופעה סגורה של אדיר מילר, ויש הטבות בסכומים יפים על חבר מביא חבר".

עסקאות: יואב נרגש להיות מעורב "בעסקאות הכי מעניינות במשק. לקרוא בעיתון יום אחרי החתימה על עסקה שליוויתי - זה גדול". רבקה מוסיפה: "כשקוראים על העסקאות לא יודעים כמה עומק יש מאחורה".