בזק | בלעדי

ההחלטה על הדיבידנד בבזק היא בניגוד להמלצת הדרג המקצועי

דירקטוריון בזק החליט על חלוקת דיבדינד בשיעור של 50%, למרות שאנשי הכספים בחברה המליצו כי השיעור לא יעלה מעל ל-40% • במקביל, הדירקטוריון הודיע על 
שינוי במדיניות התגמול של היו"ר גיל שרון, שהשנה יקבל בונוס של 3 משכורות, ומהשנה הבאה יקבל 9 משכורות • יו"ר ועד העובדים בבזק: אם הבונוסים יאושרו באסיפה הכללית, ננקוט צעדים ארגוניים

גיל שרון, יו''ר בזק / צילום: איל מרגולין
גיל שרון, יו''ר בזק / צילום: איל מרגולין

דירקטוריון בזק החליט על חלוקת דיבידנד חצי שנתי בשיעור של 50% ובהיקף של 240 מיליון שקל, וזאת בניגוד להמלצה המקצועית של פרופ' רוני עופר ולאנשי הכספים בדרג המקצועי, ששיעור הדיבידנד לא יעלה מעל ל-40%. נודע כי נציג העובדים בדירקטוריון בזק התנגד להחלטה ווועד העובדים הבהיר כי אינו מתכוון לעבור על כך בשתיקה.

החלטת הדירקטוריון לשלם לבעלי המניות דיבידנד הייתה צפויה, אחרי שבזק לא חילקה דיבידנד מ-2018. בעלי השליטה בחברה, קרן סרצ'לייט, הודיעה כי החלוקה תיבחן בסוף השנה, ולקראת המהלך הוזמנה עבודת ייעוץ שכאמור בסופו של דבר הדירקטוריון החליט בניגוד אליה. ההחלטה התקבלה לאחר שעברה כמה מבחנים והדירקטוריון מצא שאין סיבה לאיתנותה של החברה ולכן אפשר לחלק 50% משיעור הרווח החצי שנתי.

בנוסף, דירקטוריון החברה החליט על הענקת בונוס ליו"ר הדירקטוריון גיל שרון בהיקף של 3 משכורות ל-2021 ועל 9 משכורות החל מהשנה הבאה. הענקת הבונוס ליו"ר איננה דבר שבשגרה היות ולרוב היו"ר מתוגמל דרך אופציות ופחות על ביצועים שהם בגזרת ההנהלות וחלק ממערכת התגמול של המנכ"לים וההנהלות. בבזק החליטו על הצעד החריג כשההסבר הוא התרומה של שרון לתוצאות.

בתגובה למענקים שצפוי שרון לקבל אמר איציק בסלו, יו"ר ועד העובדים בבזק: "אנחנו כוועד עובדים רואים את ההחלטה של תשלום המענקים ליו"ר בעין לא יפה. קראתי את זה הבוקר. לא יכול להיות שמבקשים מהעובדים כל הזמן להתייעל עוד ועוד ובמקביל נותנים בונוסים ליו"ר שמעולם לא ניתנו בעבר. זה הכל על חשבון העבודה הקשה של העובדים. אנחנו מקווים שהבקשה לא תאושר על ידי אסיפת בעלי המניות. ואם היא תאושר, לא מן הנמנע שנכריז על צעדים ארגוניים מרחיקי לכת. אני לא יודע אם זה לא מראה על ניתוק. העובדים שלנו מחויבים ומסורים ליעדים. אנחנו נדרשים לצמצם ולהתייעל ומפטרים אנשים למרות שאנחנו בפרויקט תשתיות הגדול ביותר בישראל והדבר הזה חורה לנו. אני מקווה שהבקשה לא תאושר".

בסלו אמר עוד שנציג העובדים בדירקטוריון התנגד ביחד עם הדרג המקצועי להחלטה על חלוקת 50% דיבידנד. "בעקבות ההחלטה של הדירקטוריון נמשיך ונעקוב אחרי חלוקות נוספות. אחרי שראינו את כל הניתוחים הם החליטו על 50% במקום 40% ואנחנו נמשיך לעקוב אחרי זה. לא נהסס לנקוט צעדים ארגוניים".

במקביל וללא קשר נודע שלאחרונה התקיים מפגש בין יו"ר הועד בחברות בנות בקבוצת בזק פלאפון ובזק בינלאומי, יחיאל שמן, ליו"ר הועד בבזק וסוכם ביניהם על הגברת שיתוף הפעולה בין הוועדים.