האיים הפרטיים בקאריבים של ג'פרי אפשטיין מוצעים למכירה

איים פרטיים בקאריבים שהיו בבעלות עבריין המין ואיש העסקים ג'פרי אפשטיין עומדים למכירה עבור 125 מיליון דולר

האי סנט ג'יימס הקטן, בבעלות העזבון של ג'פרי אפשטיין / צילום: Associated Press, Gianfranco Gaglione
האי סנט ג'יימס הקטן, בבעלות העזבון של ג'פרי אפשטיין / צילום: Associated Press, Gianfranco Gaglione

שני הנכסים של ג'פרי אפשטיין באיים הקאריביים, בינהם 'אי הפדופילים' הידוע לשמצה, מוצעים כעת למכירה תמורת 125 מיליון דולר. המוציאים לפועל של עזבונו של עבריין המין המורשע רשמו למכירה את שני האיים שבבעלותו, מול החוף המזרחי של סנט תומאס, באיי הבתולה של ארצות הברית. המכירה תשמש את העיזבון "לפתרון תביעות תלויות ועומדות ועבור העלויות השוטפות של פעילות העיזבון, ותהיה כפופה לתביעות אפשריות מצד רשויות המס, הנושים וגורמים נוספים", כך עורך דין של העיזבון, דניאל ויינר, לחדשות ABC .

אפשטיין רכש את האי הפרטי, סנט ג'יימס הקטן, ב-1998 תמורת כ-8 מיליון דולר וקבע שם את מגוריו הקבועים בשנת 2010, סמוך לזמן שבו השתחרר ממאסרו הראשון בפאלם ביץ', פלורידה. לאחר מכן, בשנת 2016, הוא רכש את האי השכן והגדול יותר, המשתרע על פני 161 דונם, תמורת 22.5 מיליון דולר. אפשטיין לפתח את האי על ידי בניית בתים, אמפיתאטרון, משרד תת ימי ובריכה.

כיום, האיים משועבדים בעקבות פעילות פלילית הקשורה לכאורה בסחר מיני בנערות וצעירות. דניז ג'ורג', התובעת הכללית של איי הבתולה האמריקאים, הגישה בתחילת 2020 תביעה אזרחית נגד מנהל העיזבון של אפשטיין, שם נטען כי אפשטיין יצר רשת של חברות קש, ארגוני צדקה ויחידים, שקשרו עמו קשר ושיתפו פעולה, בדפוס של עשרות שנים, בפעילותו הפלילית. התביעה הוגשה במטרה להגיע אל כספיו של אפשטיין, בכדי להשתמש בהם כפיצוי לקורבנותיו ותשלום קנסות.

אפשטיין הואשם על ידי התובעת הכללית של איי הבתולה האמריקאים בהתעללות מינית בנערות כבנות 12 באי סנט ג'יימס הקטן. בתביעה, שהוגשה לפני שנתיים, נטען גם כי אחת מהנערות, בת 15, ניסתה להימלט מהאי בשחייה לפני שנלכדה ודרכונה הוחרם. לפי דיווחים ועדויות שונות, אפשטיין אירח באי מספר אורחים בעלי פרופיל גבוה במהלך השנים.

אפשטיין מת במאסר בשנת 2019, ממתין למשפט.