שופרסל השקיעה בטאלנטים, במדיה ובמסר השיווקי, אבל התוצאה לא מספקת את הסחורה

הרצון לבלוט ולהתחכם עומד בעוכרי רשת המזון הגדולה בישראל - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הקמפיין הטלוויזיוני של רותם סלע ודיסקונט נעטף באלמנטים נוספים במדיות אחרות שמסייעים למיקומו הגבוה בתודעת הצופים

ניקי גולדשטיין בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
ניקי גולדשטיין בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

שופרסל העלתה בימים האחרונים שני קמפיינים שמקדמים פעילויות שונות של הרשת - כולם נשענים על פרזנטורים מוכרים. בועז ביסמוט, קורין גדעון, איתן כבל, ניקי גולדשטיין ונוספים מקדמים את שופרסל אונליין, וגלית גוטמן ומלי לוי מקדמות את אופציית הריהוט והעיצוב של הרשת.

שופרסל השקיעה בקמפיינים הרבה כסף: על פי נתוני יפעת בקרת פרסום מדובר בהשקעה של כ-1.7 מיליון שקל. אבל נראה שהרצון לבלוט ולהתחכם עומד בעוכרי הרשת, שהשקיעה בטאלנטים ובמדיה ובחרה מסר שיווקי, אבל התוצאה היא תחושה של ניסיון יתר להצחיק.

חלק ניכר מהמהלך מתמקד בקמפיין של שופרסל אונליין, שאליו גויסו סלבריטאים מהשורה השנייה שאמורים להבהיר לקהל שהיחס המצוין שהם מקבלים איננו בגלל היותם מפורסמים, אלא מכיוון שזה סטנדרט השירות של שופרסל.

 
  

אבל הניסיון להצחיק בכל מחיר מוקרן החוצה, והשימוש בהומור המודע - אלמנט שהפך פופולרי מאוד בתקופה האחרונה - פחות מוכיח את עצמו במבחן האהדה של הקהל. הפרסומת ממוקמת במקום החמישי בדירוג הזכירות, ובמקום השמיני בדירוג האהדה.

בנק דיסקונט עלו השבוע בפרסומת חדשה בכיכובה של רותם סלע, שהפעם מציעה לא רק תדמית אלא גם הבטחה מוצרית - תגובה לפנייה באפליקציה תוך שעה. אל סלע מצטרף הפעם גם רון קאופמן, שמשחק את דמותו של הלקוח הזועם, הסקפטי והמקטר.

הליהוק של סלע והסרטים הראשונים שהופקו זכו לביקורת על היותם "סרטי אווירה", שלא יוצרים שפה מבודלת, אבל נראה שבהדרגה הולכת ונבראת שפה מזוהה שהופכת ברורה מסרט לסרט. את הקמפיין הטלוויזיוני עוטפים כל העת אלמנטים נוספים במדיות אחרות - בדיגיטל, למשל - שמסייעים לשמר אותו בתודעה גם כשהגל המרכזי שלו דועך. התוצאה: גם השבוע הקמפיין של דיסקונט הוא הזכור ביותר. כבר כמה חודשים ביטוח ישיר עם שפה חדשה באוויר, אבל השבוע לראשונה הפרסומת מתמקמת בראש דירוג הפרסומות האהובות.

רותם סלע ורון קאופמן בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך
 רותם סלע ורון קאופמן בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך

אם חשבנו שהמיקום הבינוני יחסית שהשיגה הפרסומת החדשה של yes בכיכובה של הזמרת נועה קירל הוא רק פונקציה של זמן קצר על המסך, השבוע השני של הפרסומת באוויר מוכיח כי הבעיה עמוקה יותר. למרות ההפקה המהוקצעת והחינניות של קירל, הקהל פחות מתחבר לפרסומת הנוכחית - וגם השבוע הסרט לא מצליח לשחזר את ההצלחה של הסרטים הקודמים בסדרה.

אוהבות את סטטיק ובן אל
הפרסומת למילקי אהודה יותר בקרב נשים יותר מגברים, וככל שיורדים בגיל.

מה גברים אוהבים
הפרסומות של פועלים וביטוח ישיר אהודות יותר בקרב גברים.

ליאור רז בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך
 ליאור רז בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך

קפיצה בהשקעה
היקף הפרסום השבוע עמד על 38 מיליון שקל, לעומת 33 מיליון שקל בשבוע שעבר.