דחייה בהורדת מחירי בדיקות הקורונה בנתב"ג

משרד הבריאות הודיע כי הורדת המחירים של בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג נדחתה לסוף החודש • עפ"י הודעת מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה, הסיבה לדחייה היא "כדי לאפשר ביצוע מיטבי של מערך הבדיקות תוך הימנעות מעומסים מיותרים"

מתחם בדיקות הקורונה בנתב''ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
מתחם בדיקות הקורונה בנתב''ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

הירידה במחירי בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג תידחה ל-30 במרץ, וגם השקת הבדיקות המהירות לנוחתים תידחה.

משרד הבריאות הפעיל מכרז במסגרתו ביקש להוזיל את מחירי הבדיקות לנוחתים, והודיע כי המחירים החדשים ייכנסו לתוקף מ-27 במרץ. אלא שכעת מודיע משרד הבריאות כי חברת פמי פרימיום, מי שזכתה במכרז, תציע את השירות בדחייה של מספר ימים, כשהוא צפוי להיכנס לתוקף ב-30 במרץ. 

על-פי הודעת מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה, הסיבה לדחייה היא "כדי לאפשר ביצוע מיטבי של מערך הבדיקות תוך הימנעות מעומסים מיותרים".

עוד מודיע משרד הבריאות כי השקת האפשרות לבצע בדיקה מהירה שתוצאותיה יתקבלו תוך 4 שעות, תידחה לחודש אפריל. יצוין כי במעברי הגבול היבשתיים לא צפוי בינתיים שינוי במחיר הבדיקות או מעבר לבדיקות מהירות.

מחירי בדיקות הקורונה שמחויבים לבצע כל הנוחתים בנתב"ג עומדים כיום על 80 שקל למשלמים מראש ועל 100 שקל למשלמים בכרטיס אשראי במקום (115 שקל הוא המחיר למשלמים במזומן). לאחר ההוזלה המחיר לבדיקה הרגילה יעמוד על 63 שקל למשלמים מראש ועל 79 שקל למשלמים בנתב"ג. תוצאות בדיקה זו יתקבלו עד 13 שעות ממועד ביצועה, והנוסעים מחויבים לשהות בבידוד עד למועד קבלת התשובה (ולכל היותר עד 24 שעות).

בדיקה מהירה שתוצאותיה יתקבלו עד 4 שעות ממועד ביצועה, תעלה 85 שקל למשלמים מראש ו-107 שקל למשלמים במקום. סביר להניח כי ברגע שיושק השירות, רוב הנוסעים יעדיפו לשלם את הפרמיה האמורה לטובת קיצור משך הבידוד.

ובינתיים תנועת הנוסעים ממשיכה לגדול: היום (א') יחלפו בנתב"ג כ-51 אלף נוסעים ב-305 טיסות בינלאומיות, מתוכם כ-27 אלף נוסעים ממריאים וכ-24 אלף נוחתים. כל אחד מהנוחתים מחויב כאמור בביצוע בדיקת PCR לאחר הנחיתה.

הצעד הבא שצפוי לשנות את נוהלי הבדיקה לנוחתים יתרחש באמצעות הוצאות מתחם הבדיקות משטחי הטרמינל לאוהל חיצוני - מהלך שדובר עליו מזה זמן מה, אולם הוא נדחה, וטרם פורסם מכרז להקמת המתחם החיצוני. באופן הזה, אם יתפנה מתחם הבדיקות הנוכחי, צפויות הקלות בעומסים של הנוסעים בנתב"ג, משום שבמתחם שמשמש כיום את פמי פרימיום יוכלו לקום מחדש דלפקי צ'ק-אין ששימשו בעבר את חלק מחברות התעופה.