עדי צים רוכש שליטה בשותפות ארנו נדל"ן העוסקת בליווי פרויקטי בנייה

אס.אר אקורד של צים תרכוש מידי דנה סנדר ולביא כהן 51% ממניות החברה השולטת בשותפות, תמורת 16 מיליון שקל

עדי צים / צילום: יח''צ
עדי צים / צילום: יח''צ

חברת אס.אר אקורד  של עדי צים, הפועלת בתחום האשראי החוץ-בנקאי, מרחיבה את פעילותה ורוכשת את השליטה בארנו ניהול נדל"ן, חברה פרטית הנמצאת בבעלות דנה סנדר ולביא כהן, העוסקת במתן שירותי מימון חוץ-בנקאי למיזמי נדל"ן בארץ, ומשמשת כשותף הכללי בארנו נדל"ן.

ארנו נדל"ן היא שותפות מוגבלת, העוסקת בליווי פרויקטים בתחום הבנייה למגורים, הכולל, בין היתר, השלמת הון עצמי ליזמי נדל"ן (הלוואות מזנין), מימון קרקעות ונכסים במכרזי מינהל ורכישת קרקעות לבנייה והעמדת אשראי בכיר ליזמי נדל"ן למגורים במתווה של ליווי פיננסי סגור. היקף הפעילות של ארנו מוערך במאות מיליוני שקלים, והוא עשוי לגדול בשנים הקרובות במקביל להגבלות שהטיל בנק ישראל לאחרונה על הבנקים במתן אשראי ליזמי נדל"ן.

על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים תשלם אס.אר אקורד 16 מיליון שקל לסנדר ולביא תמורת 51% מהון מניות ארנו וחברה נוספת שלהם. כמו כן קיבלה אס.אר אקורד אופציה לרכישת 9% נוספים מההון של ארנו ב-2.8 מיליון שקל בתוך 18 חודשים, כך שהיא יכולה להגיע להחזקה של 60% מארנו. אם ארנו תצא להנפקה בבורסה תוכל אס.אר אקורד לרכוש את המניות הנוספות במועד ההנפקה.

עוד נקבע בהסכם, כי אס.אר אקורד תעמיד אשראי לארנו תמורת בטוחות, וכי סנדר ולביא ימשיכו לכהן כמנכ"לים משותפים בחברה למשך עשר שנים נוספות (חמש שנים עם אופציה לעוד חמש שנים). כמו כן, אס.אר אקורד תוכל למנות שלושה דירקטורים לדירקטוריון ארנו, כולל היו"ר (מתוך שמונה חברים בדירקטוריון) ושלושה דירקטורים בחברה הנוספת, כולל היו"ר (מתוך חמישה חברים בדירקטוריון).

מניית אס.אר אקורד רשמה בתגובה עלייה קלה. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-15% ושווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-830 מיליון שקל. בעלת המניות הגדולה בחברה מלבד צים (62%) היא קרן ההשקעות AMI מקבוצת קרנות אייפקס שמובילה זהבית כהן (10%).

את שנת 2021 סיימה החברה עם עלייה של 17% לעומת 2020, לרמה של כ-133 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה צמיחה של 26% ברווח הנקי, שהגיע לכ-70 מיליון שקל. עוד לפני רכישת ארנו, כ-50% מהאשראי שהעניקה החברה היה לחברות בתחום הנדל"ן והתשתיות (מתוך תיק אשראי כולל בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל).