כל הדרך מהוליווד: המנטורית שעבדה עם וורן בייטי וטינה טרנר והיום מייעצת לפוליטיקאים ואנשי תקשורת

אילנה ברנד מכנה את עצמה "מכונה להשגת יעדים ומטרות" • אם לשפוט לפי מסלול החיים האישי שלה, היא צודקת: מהילדות בפולין, דרך הקריירה בהוליווד ומייסיס ועד הייעוץ למיטב הפוליטיקאים ואנשי התקשורת בישראל • פורטפוליו

אילנה ברנד / צילום: איל יצהר
אילנה ברנד / צילום: איל יצהר

אישי: נשואה לניר ואם ל-3, גרים בתל אביב.
מקצועי: מנטורית ויועצת לשיפור ביצועים, בין השאר ברשת 13

אני: "מכונה להשגת יעדים ומטרות. אליי באים כשצריכים רעיונות ופתרונות סופר יצירתיים כדי להשיג את השלב הבא בחיים - אם זה קידום, כבוד, מקסום רווחים ואנשים או הצלחה עסקית".

משפחה: "נולדתי בפולין ועליתי לארץ בגיל שנה. כל משפחתי הקרובה נפטרה בגיל צעיר, כך שפחות או יותר גידלתי את עצמי מסוף הצבא. אבא נפטר מסרטן קשוח, ואמא נשברה ומתה זמן קצר אחריו. אחי הגדול בנימין חלה גם הוא בסרטן ונפטר. ממשפחה של ארבעה רק אני שרדתי".

ילדות: "מגיל צעיר אני זוכרת את עצמי כיועצת. קיבלתי את זה מאבי, רואה חשבון במקצועו, שהיה אדם נחמד וחכם שנתן לאנשים עצות טובות, קצרות ומחודדות: כל שבת כל השכונה בנווה מגן ברמת השרון הייתה עולה אלינו לרגל עם סירי אוכל כדי להודות על העצות, ואני ישבתי למרגלותיו וספגתי. בשלב מסוים, התחילו להתייעץ גם איתי. כשלא היה לאף אחד פתרון, אני באתי עם תשובה. זה התחיל בכיתה ג', והמשיך לתיכון בסמינר הקיבוצים, ובא לידי ביטוי גם בצבא, שם בחרו בי בין מאות בנות לשרת בלשכת אלוף פיקוד מרכז".

תחילת הדרך: "בגיל 21 ,אחרי הצבא, קניתי כרטיס בכיוון אחד למנהטן, עם 400 דולר בכיס. התחלתי ללמוד קולנוע, אבל גם עבדתי ונקרעתי, כי לא היה לי גרוש. למזלי פגשתי שם משפחה שממש אימצה אותי, פסיכיאטר יהודי ואשתו ההולנדית, שהיא חברתי עד היום, היא כבר בת 86 .היא הייתה מדריכת יוגה והמורה הפרטית של ג'קי קנדי אונסיס".

מנהטן: "לאחר הלימודים עבדתי בפרויקטים בתעשייה, למשל על הסט של הסרט Reds עם וורן בייטי, ובסבב ההופעות של טינה טרנר. דרך ההיכרויות בעולם הבידור, עשיתי הסבת מקצוע והתקבלתי לרשת חנויות הכלבו מייסיס. התפקיד כלל פיתוח של ויז'ואל מרצ'נדייזינג - מיתוג חזותי, פרקטיקה שיווקית שמטרתה למשוך את הצרכן. זו עבודה שלמדתי מהסטים. מנהטן של סוף הסבנטיז הייתה סיר לוהט ולי היה באותם ימים מראה מדהים. רקדתי ברחבה עם אנדי וורהול, הצטלמתי בפתיחת מוזיאון גוגנהיים עם שמלה של מעצב ניו־יורקי, הפלגתי על יאכטות. חייתי וראיתי הכל".

החזרה לארץ: "סופרפארם החזירה אותי לישראל, כדי שאעזור להם להבין את צרכי הלקוחות. היו להם אז שתי חנויות, אבל הישראלים לא קנו בהן כי הן נראו יקרות. בעבודה איתם נדרשה היכרות עם הישראליות וגם עם הדרך בה פועלים עסקים בינלאומיים. עקרונות דומים יישמתי גם בעבודה עם רשת גולף אנד קו. להם עשיתי ממש אבולוציה בקו העסקים".

גלנט וגבאי: "ב-2013 חברה המליצה ליואב גלנט עליי. עזרתי לו לחדד תכונות פחות דומיננטיות שיכולות לעזור לשיפור הביצועים. זה מה שעשיתי גם עם אבי גבאי, לאחר שהתפטר מתפקידו כשר להגנת הסביבה ועד הניצחון בפריימריז המחנה הציוני. יש לו תכונות אנליטיות ועסקיות מבריקות, אבל הוא למד לחדד דברים אחרים".

הייעוץ: "אני אוהבת לראות את העבודה שלי כמקבילה למתכנת ראשי. אנשים חושבים את המחשבות הקבועות שלהם, שחלקן מביאות אותם להצלחה. אבל מרגע מסוים הקוד הזה מפסיק להתאים להם, ומתיישן. ברגע הזה - הם חייבים להוריד גרסה חדשה. אני מתקינה להם אותה, ועוזרת להשיג את מה שהם רוצים".

רשת 13: "הקשר התחיל כשהתארחתי בתוכנית הבוקר שלהם. ואז עלה להם הרעיון לתת לכל העובדים להתייעץ איתי כמנטורית לשיפור ביצועים בקריירה. יש לי קליניקה במשרדים ואנשים באים. חלקם קובעים שעה, חלקם מכניסים ראש. כל מה שנאמר דיסקרטי. אני אוספת דפוסים כלליים ומעבירה לקברניטים".

ניר: "מנצח קלאסי, איש חינוך ומענטש. הכרנו בשיחת טלפון, שבה לא הסכמנו על משהו. יצאו ממנה אהבה גדולה, נישואים של 35 שנה, ושלושה בנים".

הזדקנות: "יש לי שיער שיבה ארוך ומלא. חברתי הטובה בת ה-86 מניו יורק תמיד אומרת שאת חייבת להיות קשוחה, אבל להישאר בחיים זה תענוג".

משמעות: "בעלי ואני נוסעים כל שנה להתנדב במדינה מתפתחת. ניר עורך קונצרטים ואני מקיימת סדנאות העצמה לקהילה. זו זכות ענקית".

בעתיד: "אני משתוקקת להמשיך לתת לאנשים רעיונות יצירתיים כדי שיחיו את חייהם באופן מלא. התקווה זה להמשיך כך עד יומי האחרון".