רני צים | בלעדי

לאחר שרכישת פסגות החלה להניב לרני צים רווחים הוא לוקח אותה לסיור בחו"ל

ברבעון הרביעי, הראשון מאז רכישת קרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות, רשמה וואליו קפיטל של צים רווח של 7.7 מיליון שקל • תחת הכותרת "פסגות פרופרטיז" מתכוונים בחברה לגייס עד 200 מיליון דולר לשתי קרנות השקעה בנדל"ן באיטליה ובאנגליה

רני צים ודניאל לבנטל / צילום: רמי זרנגר
רני צים ודניאל לבנטל / צילום: רמי זרנגר

רני צים, שעשה את הונו בתחומי הקמעונות והנדל"ן, רוצה להפוך לשחקן משמעותי גם בעולם הפיננסי, והחלום שלו קיבל בימים האחרונים גושפנקה, עם פרסום הדוחות של וואליו קפיטל  שבבעלותו, לראשונה לאחר רכישת פעילות ניהול התיקים וקרנות הנאמנות של בית ההשקעות פסגות בספטמבר האחרון. הדוחות מגלים כי ברבעון הרביעי עמד הרווח הנקי של וואליו קפיטל על 7.7 מיליון שקל.

בחברה לא הסתפקו בהצגת התרומה הנקייה של רכישת פעילות פסגות, ולדוח השנתי צירפו גם דוחות פרופורמה, שמשקפים מצב שבו פעילות פסגות הנרכשת הייתה נכללת בוואליו קפיטל וואן מאז תחילת 2021. על פי דוחות הפרופורמה, מצב כזה היה מביא להכנסות של כ-315 מיליון שקל, עם רווח נקי מייצג, בניכוי הפחתות לנכסים בלתי מוחשיים והוצאות חד-פעמיות, בסך של כ-37.9 מיליון שקל.

עם האוכל בא התיאבון, ולגלובס נודע כי בכוונת ואליו קפיטל להרחיב את פעילותה לתחום של קרנות השקעה אלטרנטיביות, שיציעו אפשרויות השקעה שונות בארץ ובעולם בתחומים שונים. הפעילות האלטרנטיבית תרוכז תחת השם "פסגות פרופרטיז" והתחום הראשון שבו תפעל יהיה נדל"ן, ובכוונת פסגות לצאת לדרך ולגייס 150-200 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים וכשירים. כחלק מהמדיניות, פסגות אף תשקיע כשותף מוגבל בכל קרן שבניהולה.

צים, שהפך לאחרונה כאמור לבעל השליטה בפסגות, ינסה לרתום לשם ההתרחבות העסקית את עובדת היותו יזם ותיק בשוקי הנדל"ן בישראל, שאף ניהל בעבר פעילות נדל"ן בארה"ב. באמצעות קשריו ונגישותו לעסקאות בשווקים בחו"ל, צים עשוי לסייע לפעילות קרנות ההשקעה לאתר ולהביא למשקיעים עסקאות השקעה ייחודיות בנדל"ן גלובלי.

בפסגות הסבירו כי אחת הקרנות תתמחה בתחום המגורים והמלונאות באיטליה, והשנייה בתחום הנדל"ן המסחרי באנגליה, וזאת לאור מצב שוקי הנדל"ן בעולם, תשואות הנדל"ן, המחירים ופוטנציאל הרווחיות. פסגות אף בחרה יזמים נבחרים באיטליה ובאנגליה לשיתוף פעולה, בעלי ניסיון מקומי רב וביצועים מוכחים מצוינים לאורך זמן.

את פסגות פרופרטיז ינהל דניאל לבנטל, אשר ישמש כשותף מנהל של הפעילות. בתפקידו האחרון כיהן לבנטל במשך מעל חמש שנים כמנכ"ל חברת הנדל"ן וההשקעות הציבורית מישורים שבשליטת אלכס שניידר. לפני כן הוא שימש כמשנה למנכ"ל קבוצת הייזום והבניה בסט, וכן כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל של בתי השקעות.

הקרנות הניבו ברבעון הרביעי 56 מיליון שקל

תחום הפעילות החדש מגיע כאמור על רקע הרוח הגבית שקיבלה וואליו קפיטל מהתרומה של עסקת רכישת פעילות פסגות. העסקה המקורית נחתמה בחודש מאי 2021, אך הושלמה לבסוף בסוף אוגוסט, אז שילמה וואליו קפיטל לבית ההשקעות אלטשולר שחם סכום של 405 מיליון שקל (נטו) עבור פעילות קרנות נאמנות וקרנות סל שהינה תחת "פסגות קרנות נאמנות", פעילות חבר הבורסה (ברוקראז') ופעילות ניהול התיקים תחת "פסגות ני"ע" ופעילות קרנות הגידור תחת "פסגות קומפס".

מהדוחות הכספיים של החברה עולה, כי בשנת 2021 כולה רשמה וואליו קפיטל הכנסות בסך של כ-118 מיליון שקל, מתוכן כ-75 מיליון שקל מפעילות ניהול של קרנות נאמנות ותעודות סל שנוהלו בפסגות (כאמור החל מחודש אוגוסט אשתקד). את הרבעון הרביעי של שנת 2021, שהינו הרבעון הראשון שבו נכללת פעילות פסגות באופן מלא במשך רבעון שלם, סיימה החברה עם הכנסות בסך של כ-86.3 מיליון שקל, מתוכן כ-56.3 מיליון שקל בגין פעילות ניהול קרנות נאמנות ותעודות סל.

ברבעון הרביעי עמד כאמור הרווח הנקי של וואליו קפיטל על כ-7.7 מיליון שקל, ואת השנה כולה היא סיימה בהפסד של כ-3.7 מיליון שקל. הרווח הנקי המייצג של החברה, לגישת ההנהלה, הסתכם ברבעון הרביעי של 2021 בכ-10.5 מיליון שקל. זאת לאחר נטרול של הפחתת נכסים בלתי-מוחשיים, ביטול השפעה חיובית של אופציה בגין חברת פרי פיי והוצאות חד-פעמיות שונות.

ירידה של 18% במניה מאז השלמת העסקה

למרות פוטנציאל הרווח שהציגו הדוחות הכספיים ודוחות הפרופורמה, המשקיעים לא הביאו עד עתה לעלייה במחיר המניה. החברה נסחרת בשווי של כ-362 מיליון שקל, ומחיר המניה ירד ב-18% מאז הושלמה עסקת הרכישה של פסגות בסוף אוגוסט. 

הדוחות של וואליו קפיטל גם חושפים את המשתכרים הגבוהים בחברה. מנכ"ל פסגות ני"ע, יואן קדוש, תוגמל אשתקד בסכום של כ-2.5 מיליון שקל. דניאל אלון, מנהל ההשקעות הראשי של פסגות קמפוס, השתכר כ-2 מיליון שקל. צים עצמו, המשמש כיו"ר הדירקטוריון ומחזיק בכ-53% ממניות החברה, קיבל תשלום מבוסס מניות של 700 אלף שקל בשנת 2021.