גזר דין מוות לישראלית שנתפסה עם חצי קילו קוקאין באיחוד האמירויות

הישראלית נתפסה על הרשויות בדובאי לפני כשנה, ככל הנראה לאחר מידע מודיעיני שהגיע לגביה • לטענתה הוכרחה באיומים להבריח את הסמים, ככל הנראה על ידי בני משפחתה • משרד החוץ הודיע כי הוא מכיר את הנושא ומטפל בו

גזר דין מוות לישראלית בדובאי. סבירות נמוכה לביצוע גזר הדין / צילום: Shutterstock
גזר דין מוות לישראלית בדובאי. סבירות נמוכה לביצוע גזר הדין / צילום: Shutterstock

בית משפט באבו דאבי גזר היום (ג') עונש מוות על הישראלית פידאא קיוואן, תושבת חיפה בת 43, שנתפסה באיחוד האמירויות כשבתיקה חצי קילוגרם קוקאין. האירוע היה לפני כשנה והישראלית נתפסה בשדה התעופה בדובאי ככל הנראה לאחר מידע מודיעיני שהגיע לגביה. עורך דינה המקומי הודיע שיערער על ההחלטה. לפי הדיווחים מהמשפט האישה טענה כי הוכרחה באיומים להבריח את הסמים, ככל הנראה על ידי בני משפחתה.

לדברי בני משפחתה ועורך דינה קיוואן עוסקת בגרפיקה דיגיטלית וצילום. לטענתם היא הוזמנה על ידי פלסטיני לדובאי לעבוד שם בפרויקט גדול. לטענתם הוכנה לה דירה וזמן קצר לאחר שהיא נכנסה אליה הגיעה המשטרה, ביצעה במקום חיפוש ומצאה את הסמים.

מניסיון העבר, הסבירות כי גזר הדין יבוצע נמוכה, וסביר כי העונש יומתק לשנים ארוכות בכלא.

נזכיר בחודש אוקטובר האחרון נעצר בדובאי ח'ליל דסוקי תושב לוד כשבכליו לא פחות מ-500 ק"ג של קוקאין בשווי של יותר מ-130 מיליון דולר - התפיסה הגדולה ביותר של סמים באמירויות.

דסוקי נתפס "על חם" כשהגיע ברכב למחסן עם כלי עבודה שנרכשו כדי לפתוח מכולה שבה הוחבאו הסמים. לפי משטרת דובאי, דסוקי חשוד כאיש הקשר עם כנופיית סמים בינלאומית, וגם במקרה זה המשטרה פעלה באמצעות מידע מודיעיני שהגיע לידיה.

ממשרד החוץ נמסר כי הוא מכיר את המקרה ומטפל בו באמצעות המחלקה לישראלים בחול באגף הקונסולרי ונציגויות ישראל באיחוד האמירויות.