בעקבות הרכישה של מאסק: כמה הניבה השקעה של אלף דולר בטוויטר לפני 5 שנים?

מניית טוויטר זינקה אתמול ביותר מ-27%, לאחר שמנכ"ל טסלה אלון מאסק רכש כ-9% ממניות הרשת החברתית • כמה הניבה השבוע השקעה של אלף דולר מלפני חמש שנים?

מניית טוויטר זינקה לאחר הרכישה של אלון מאסק / צילום: Shutterstock, tanuha2001
מניית טוויטר זינקה לאחר הרכישה של אלון מאסק / צילום: Shutterstock, tanuha2001

מנכ"ל טסלה אלון מאסק דיווח אתמול שרכש 9.2% מהמניות של הרשת החברתית טוויטר , דבר ששלח את מניית החברה לזינוק של כ-20% כבר בשלב המסחר המוקדם בוול סטריט, ובסופו של יום סיימה בעלייה של יותר מ-27%.

מאסק, צייצן מצטיין בעצמו עם יותר מ-80 מיליון עוקבים, רכש 73,486,938 מניות של הרשת החברתית כמשקיע פסיבי, ובכך הפך לבעל המניות הגדול ביותר של טוויטר - גם יותר מהמייסד ג'ק דורסי. על פי הערכות בהתבסס על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי, מדובר בהשקעה בהיקף של כ-2.89 מיליארד דולר - רק חלק זניח מהונו של האיש העשיר בעולם, המוערך ב-273 מיליארד דולר.

מאיזו תשואה נהנה מי שהשקיע אלף דולר בטוויטר לפני חמש שנים? בעקבות הרכישה של מאסק והזינוק בשווי המניה, התשואה המצטברת בחמש השנים האחרונות עומדת כל 236.7%, כאשר אותה החזקה עלתה לשווי של 3,366.9 דולר. יחד עם זאת, התשואה של אותה השקעה על פי מחיר ההנפקה ב-2013 (26 דולר) נמוכה יותר ועומדת על 90.2%.

הצעד של מאסק מגיע בהמשך לביקורת שהביע לאחרונה בנוגע למדיניות חופש הביטוי בטוויטר. מאסק, שכמעט כל ציוץ שלו מייצר אימפקט בשוק ומניע את המשקיעים, אף צייץ לאחרונה שהוא שוקל להקים רשת חברתית חדשה כאלטרנטיבה לטוויטר.