קורנית תגדיר מחדש את הכללים בשוק האופנה? "נחבר בין הווירטואלי לפיזי"

יצרנית מערכות הדפוס לעולם הטקסטיל מבקשת להרחיב את פעילותה בתחום של עיצוב וניהול בעולם הווירטואלי והעברתם לפיזי • המנכ"ל, רונן סמואל: "העולם הווירטואלי הולך להיות מרגש. לנו זה קצת מוזר, אבל הילדים שלנו כבר 90% שם"

רונן סמואל, מנכ''ל קורונית דיגיטל / צילום: כפיר זיו
רונן סמואל, מנכ''ל קורונית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

תמהיל לא רגיל של אנשי אופנה וטכנולוגיה התכנס השבוע למסיבת העיתונאים של קורנית דיגיטל, במסגרת שבוע האופנה קורנית תל אביב, לשמוע מהחברה כיצד, לדבריה, היא "מגדירה מחדש את כללי המשחק בשוק האופנה, ההלבשה והטקסטיל" - שוק של 1.5 טריליון דולר.

קורנית מוכרת כחברה המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי ודיו להדפסה על טקסטיל, אך החזון שלה הוא להתרחב הרבה מעבר לכך בשוק האופנה העולמי. "רק קורנית מאפשרת ליצרני האופנה ומוצרי הטקסטיל לממש את החדשנות בתחום באופן מעשי, לשחרר את הרוח היצירתית שלהם ולקדם אופנה שמעצימה גיוון וביטוי עצמי באמצעות שילוב של עיצוב, טכנולוגיה ויכולת תכנון וייצור של אופנה בת-קיימא", אמר מנכ"ל החברה, רונן סמואל.

הוא הדגיש שתעשיית האופנה נמצאת בנקודת מפנה קריטית, המייצרת לקורנית הזדמנות אדירה: "אנו מציגים טכנולוגיה מהפכנית לייצור אופנה המוני, המספקת אלטרנטיבה לייצור בטכנולוגיות מיושבות, אנלוגיות ומזהמות", אמר סמואל.

נכון להיום, תעשיית האופנה היא התעשייה השנייה בעולם בזיהום, אחרי הנפט. "שרשרת האספקה של האופנה מקולקלת לגמרי", אמר סמואל. "כמויות גדולות מיוצרות במזרח, ומועברות לארה"ב, שם מנסים לדחוף אותן לצרכנים - אבל הם רוצים להיות ייחודיים. קשה לחזות מה הצרכן ירצה ולכן יש עודף ייצור של 30%".

הצרכנים מבינים שצריך לפנות ישירות ליצרן

קורנית דיגיטל  נסחרת בנאסד"ק בשווי 4.3 מיליארד דולר, אחרי שמנייתה הכפילה את עצמה מסוף 2020 עד נובמבר 2021, אך מאז השיא של אותו חודש היא נפלה ב-51%. כשהמניה נסחרה ברמות שיא, קורנית ניצלה את ההזדמנות לגייס כ-300 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק, שנועדה לשמש למימון רכישות פוטנציאליות ולצרכים עסקיים כלליים.

 
  

בין המגמות שמזהים כיום בחברה מזכיר המנכ"ל סמואל את ה"בום" במסחר המקוון, עוד מלפני הקורונה אך בפרט לאחריה, וכתוצאה - ההבנה של היצרנים שהם צריכים לפנות ישירות לצרכן.

מגמה אחרת היא הרצון לביטוי אישי באמצעות האופנה והרצון של הצרכן להגדיר בעצמו מה הוא רוצה, והיצרן צריך לספק לו זאת במהירות. לכך יש להוסיף את הצורך בייצור בר-קיימא, כשלצרכנים בני דור ה-Z לא אכפת לשלם יותר לצורך זה.

התוכנה של קורנית, לדבריו, מאפשרת למותגים לקבל הזמנות אונליין ולייצר לוקאלית בקרבת הצרכן, ללא צורך בהחזקת מלאי גדול. קורנית הקימה רשת של יצרנים המשתמשים במערכות שלה, וכך יצרן מבייג'ינג, שהזמין מוצר מארה"ב, יקבל את המוצר במהירות לאחר ייצורו בבייג'ינג ובלי צורך לשנע אותו ברחבי העולם.

"קורנית התמקדה בעבר ברצפת הייצור: בנתה מערכות, פיתחה דיו, עסקה בתוכנה ובאוטומציה. זה עדיין פוקוס מרכזי שלנו, אבל אנחנו מתמקדים גם בחיבור בין הווירטואלי לפיזי ובעולם הווירטואלי", אמר סמואל.

"הגיוני שתהיה לי חליפה וירטואלית"

כך למשל הציג סמואל חולצה שעליה מודפסת תמונה של דייוויד בואי, וכשסרק אותה בעזרת טאבלט עם אפליקציה מסוימת, החל להתנגן קליפ של הזמר המנוח. אפשרות אחרת היא שאוהד קבוצת כדורסל למשל יזמין חולצה עם תמונה ממשחק שהיה בו, ואז יוכל לראות מהלכים מהמשחק עצמו.

"העולם הווירטואלי הולך להיות מרגש. לנו זה קצת מוזר, אבל הילדים שלנו כבר 90% שם", אמר סמואל. "אנחנו מסתכלים על דרכים לעצב ולנהל בעולם הווירטואלי ולהעביר ממנו לפיזי".

עומר קולקה, סמנכ"ל השיווק, הוסיף פרטים: "למה שמישהו יצטרך אופנה וירטואלית? נכון שלדור ה-Z ולדור האלפא יהיה אוואטר והם יצטרכו בגדים, אבל זה לא העניין. לא חייבים להיות צעירים או גיימרים. נניח שאני צריך תמונה יפה שלי עם חליפת שלושה חלקים לרשת חברתית כלשהי. אני לעולם לא אלבש חליפה כזאת, אני צריך אותה רק לתמונה. הגיוני שתהיה לי חליפה וירטואלית".

לדבריו, "זה פותח עוד שכבה ועוד שוק: אני אעשה NFT (אסימון ייחודי המאפשר להוכיח בעלות על נכס כשלהו, שח"ו) כדי שאשאר היחיד עם החליפה הזאת ואף אחד מלבדי לא יוכל להצטלם איתה". כלומר, אם מישהו אחר ירצה בדיוק את אותה חליפה וירטואלית, הוא לא יוכל להשתמש בה כי היא כבר בבעלות.

"ונניח שפתאום אצטרך חליפה אמיתית - נוכל לשלב בחליפה הווירטואלית את היכולת לתרגם את זה לאייטם אמיתי, והיא תיוצר פיזית. אפשר גם להיפך, להעביר מהעולם הפיזי לווירטואלי. אלה דומיינים חדשים שעולם האופנה הולך אליהם. זה לא יחליף את כל מה שאנחנו מכירים, אך יוסיף עוד שכבה".

 ב-2021 צמחו הכנסות קורנית ב-67% לשיא של 322 מיליון דולר, והיא רשמה רווח נקי של 15.5 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ורווח של 36.1 מיליון דולר Non-GAAP.

בשני המקרים מדובר בעלייה בהשוואה לרווחי 2020, למרות שחיקה ברווחיות ברבעון הרביעי של השנה. בתחילת השנה הודיעה קורנית על חנוכת המפעל החדש בקריית גת שלה לייצור הדיו למערכות החברה, לאחר השקעה של 80 מיליון שקל.