המיליארדר פיטר ת'יל על וורן באפט: "הסבא הסוציופת מאומהה הוא האויב מספר 1 של הביטקוין"

היזם והמיליארדר האמריקאי ת'יל אמר בוועידת קריפטו במיאמר שבאפט, שעומד בראש ברקשייר הת'אוויי, הוא בראש רשימת האויבים של הביטקוין • הציג תמונות של מנכ"לי ג'יי.פי מורגן ובלאקרוק עם הכיתוב "גרונטוקרטיה" - שלטון הזקנים

פיטר ת'יל בכנס הביטקוין במיאמי אמש / צילום: Associated Press, Rebecca Blackwell
פיטר ת'יל בכנס הביטקוין במיאמי אמש / צילום: Associated Press, Rebecca Blackwell

משקיע ההון סיכון והמיליארדר פיטר ת'יל דיבר אמש בוועידת ביטקוין במיאמי ואמר שוורן באפט, ראש ענקית ההשקעות ברקשייר הת'אוויי , הוא "בראש רשימת האויבים" של מטבע הקריפטו ואף כינה אותו "הסבא הסוציופת מאומהה", כלעג לכינויו "האורקל מאומהה".

ת'יל לא חסך ביקורת גם ממנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון וממנכ"ל בלאקרוק לארי פינק, והציג תמונות שלהם לצד הערותיהם הדוביות על הביטקוין, כאשר על התמונות נכתבה המילה גרונטוקרטיה - שמגדירה שלטון אוליגרכי שבו המנהיגים זקנים יותר משמעותית מרוב האוכלוסייה הבוגרת. לגבי דיימון אמר ת'יל שדעותיו הן חלק מ"הטיית הבנקאים בניו יורק".

בנוסף, ת'יל הציג צילום ראש של באפט עם המילים "רעל עכברים", בהתייחסו לזמן שבו מנכ"ל ברקשייר פטר את הביטקוין באמצעות הביטוי הזה. 

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
 וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

על פי CNBC, עד שנת 2018 ת'יל דיווח שצבר מטבעות ביטקוין בשווי של מאות מיליוני דולרים באמצעות חברת הסיכון Founders Fund. כעת כאמור הכריז כי ה"אויב מספר אחת" של מטבע הביטקוין ומי שעומד בדרך להתקדמותו הוא באפט. "בזה אנחנו צריכים להילחם כדי שהביטקוין יצמח פי 10 או פי 100", אמר ת'יל.

ת'יל היה המשקיע המשמעותי הראשון בפייסבוק ונחשב למנטור ולאיש סודו של המנכ"ל מארק צוקרברג. בנוסף, היה שותף להקמת ענקית התשלומים פייפאל. לפני כחודשיים הודיע שהוא פורש מדירקטוריון מטא, כשלפי פרסומים בחו"ל הוא עובר להשקעות במתמודדים פוליטיים בארה"ב או אפילו לריצה פוליטית בעצמו.

בברקשייר האת'ווי וג'יי.פי מורגן לא הגיבו לדיווח, אך ב-CNBC צויין שדובר בלאקרוק הפנה למכתב של המנכ"ל לארי פינק לבעלי המניות מהחודש שעבר, שם כתב שהפלישה של רוסיה לאוקראינה עלולה להאיץ את אימוץ המטבעות הדיגיטליים, וכי מערכת תשלומים דיגיטלית גלובלית שתוכננה בחוכמה אף יכולה להפחית סיכון להלבנת הון ושחיתות.