בורסות עולם | סיקור שוטף

הירידות בוול סטריט התחזקו לקראת הנעילה בהובלת ענקיות הטכנולוגיה

מחירי הנפט צונחים, הביטקוין נופל ל-40 אלף דולר • נעילה מעורבת באירופה; סוסייטה ג'נרל זינק בפריז לאחר שמכר את חלקו ברוסבנק • התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים זינקה ל-2.77% • בסין פורסם היום כי מדד המחירים ליצרן קפץ במרץ ב-8.3% (ב-12 החודשים האחרונים)

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

הירידות בוול סטריט העמיקו לקראת הנעילה, כאשר נאסד"ק סיים את היום בהפסד של 2.2%, S&P500 ירד ב-1.7% ודאו ג'ונס מחק 1.2%. לצד זאת, תשואות האג"ח הארוכות המשיכו לטפס. התשואה על האיגרת ל-10 שנים זינקה בכ-6 נקודות בסיס ל-2.77%. מנגד, תשואת האג"ח לשנתיים ירדה ב-2 נקודות ל-2.50%.

את המגמה השלילית הובילו מניות הטכנולוגיה הגדולות. אנבידיה  ירדה ב-5.3% וטסלה  גם השילה שיעור דומה, וגם אפל, AMD, מיקרוסופט, אמזון, אלפאבית ומטא העיבו על השוק עם ירידות של 2%-4%. טוויטר , מנגד, התחזקה מעט.

יצרנית התרופות Veru טסה ביותר מ-180% לאחר שדיווחה על עדויות "מכריעות" ליעילות של התרופה הניסיונית שלה לטיפול בחולי קורונה. תיפגש עם ה-FDA כדי לבקש אישור לשימוש חירום לטיפול. חברת אבטחת הסייבר סיילפוינט  המריאה בכ-30% לאחר שהסכימה להירכש על ידי חברת ההשקעות הפרטיות Thoma Bravo תמורת 6.9 מיליארד דולר (65.25 דולר למניה).

בשוק הסחורות נרשמו ירידות של עד 4% במחירי הנפט הגולמי. הברנט ירד ל-98.7 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-94.5 דולר. הזהב עלה בכ-0.4% ל-1,952 דולר לאונקיה.

22:00

המדדים בוול סטריט ממשיכים להתנהל בירידות שערים, כאשר נאסד"ק משיל 1.5%, S&P500 יורד ב-1.1% ודאו ג'ונס ב-0.6%.

בקרב המניות הישראליות, אנלייבקס  בולטת עם ירידה חדה של כ-11% וגם רדהיל  יורדת בשיעור גבוה של 10%, על אף שדיווחה היום על יעילות חזקה של תרופת opaganib שלה כנגד וריאנט האומיקרון במחקר פרה-קליני. עוד ירידות חדות רושמות אורמד , ביונד אייר , אינמוד , אוטונומו  ואייסקיור מדיקל .  מנגד, סייברארק , למונייד , פייבר , וויקס  וניאוגיימס  מטפסות.

מחירי הנפט ממשיכים לרדת בכ-4% וגם בשוק הקריפטו המסכים אדומים, כאשר הביטקוין  צונח ב-6% ל-40.5 אלף דולר.

20:15

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה שלילית. נאסד"ק יורד ב-1.4%, S&P500 ב-1.1% ודאו ג'ונס ב-0.6%.

בעוד שחברות הטכנולוגיה ממשיכות לרשום ירידות, חברת התרופות ורו (ראו עדכונים קודמים) ממריאה בקרוב ל-190% לאחר תוצאות חיוביות בטיפול שלה לקורונה. טוויטר  מטפסת בכ-2% כנגד המגמה, לאחר שהודיעה שאלון מאסק לא יצטרף לדירקטוריון שלה בסופו של דבר.

המניה המשולבת של וורנר ברדרס ודיסקברי (WBD) יורדת בכ-2% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט. זאת, לאחר ש-AT&T  השלימה את פיצול יחידת WarnerMedia שלה לדיסקברי קומיוניקיישן .

18:45

המדדים הגדולים בוול סטריט ממשיכים לאבד גובה, כאשר לצדם תשואות האג"ח הארוכות מטפסות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה כבר ב-7 נקודות ל-2.77%, ומנגד תשואת האג"ח לשנתיים יורדת ב-3 נקודות ל-2.49%.

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. מדדי דאקס ופוטסי ירדו ב-0.6% בעוד שמדד קאק עלה ב-0.1%. מניית סוסייטה ג'נרל  זינקה ב-5% אחרי שהבנק הודיע שהוא מוכר את חלקו בבנק הרוסי רוסבנק. הבנק ציין שלמחיקה בספרים (כ-2 מיליארד יורו) אין השפעה על התחזיות שלו.

בשוק הנפט הגולמי נרשמות ירידות של עד 3.8%, כאשר מחיר הברנט יורד ל-98.7 דולר לחבית והנפט האמריקאי (WTI) נסחר סביב 94.5 דולר לחבית. הזהב עולה ב-0.3%, ל-1,952 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות חדות, כאשר הביטקוין נופל בכ-5% ל-40.8 אלף דולר והאת'ר נחתך ב-7% ל-3,029 דולר.

17:45

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה שלילית, כאשר הירידה של נאסד"ק העמיקה ל-1.8%, S&P500 יורד ב-1.1% ודאו ג'ונס ב-0.5%.

את הירידות ממשיכות להוביל ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות. אנבידיה  עם ירידה של כ-5.5%, טסלה מאבדת 3.4%, מיקרוסופט  משילה 3.8% ו-AMD נחתכת ב-4%. גם אפל , מטא (פייסבוק) , אלפאבית (גוגל)  ואמזון  יורדות, אך במתינות.

מנגד, עליות בולטות רושמות חברות התעופה והתיירות, ובהן דלתא איירליינס , אמריקן איירליינס , יצרנית המטוסים בואינג  וחברת הקרוזים קרניבל . מניית חברת התרופות ורו (ראו עדכון קודם) ממריאה בכ-80%.

16:31

כפי שאותתו החוזים לאורך היום, שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים. מדד נאסד"ק יורד ב-1.1%, דאו ג'ונס משיל 0.3% ו-S&P500 נחלש בכ-0.7%. את עיקר הירידות מובילות חברות הטכנולוגיה הגדולות, בהן אנבידיה, טסלה, אפל ואמזון.

גם החברות הסיניות מאבדות גובה. עליבאבא  יורדת בכ-2% ויצרנית הרכב החשמלי ניאו  נופלת ב-9% לאחר שהודיעה על השעיית הייצור שלה בעקבות שיבושים בשרשרת האספקה, לאחר ההתפרצות המחודשת של קורונה בסין.

יצרנית התרופות Veru טסה בקרוב ל-25% לאחר שדיווחה על עדויות "מכריעות" ליעילות של התרופה הניסיונית שלה לטיפול בחולי קורונה. תיפגש עם ה-FDA כדי לבקש אישור לשימוש חירום לטיפול. חברת אבטחת הסייבר סיילפוינט  ממריאה לאחר שהסכימה להירכש על ידי חברת ההשקעות הפרטיות Thoma Bravo תמורת 6.9 מיליארד דולר (65.25 דולר למניה).

באירופה המגמה מעורבת. בעוד שמרבית המדדים ביבשת רושמים ירידות של 0.3% עד 1%, מדד קאק  הצרפתי עולה ב-0.4% בהובלת הבנקים כאשר סוסייטה ג'נרל בראש עם זינוק של 6.3%.

14:10

החוזים על מדדי בורסות ארה"ב רושמים ירידות של עד 0.6%. באירופה המגמה מעורבת, כשמדד הקאק מטפס בכ-1% ואילו הדאקס יורד בכ-0.4%.

החוזים על הנפט רושמים ירידות של כ-3%.

במסחר המוקדם רושמות ירידות חדות מניות טסלה , צים, ניאו ואנבידיה .

12:11

מגמה מעורבת באירופה כעת. החוזים על מדדי בורסות ארה"ב רושמים ירידות של 0.3%-0.9%.

מניית ניאו  צונחת בכ-9% במסחר המוקדם בניו יורק לאחר שיצרנית המכוניות החשמליות הסינית הודיעה כי תעצור את הייצור במפעליה עקב בעיות בשרשראות האספקה שלה והסגר המוטל על ערים בסין עקב התפרצות מחודשת של הקורונה. 

היום בבוקר מנכ"ל טוויטר  פירסם שאלון מאסק החליט לא להצטרף לדירקטוריון החברה. בהודעתו, פאראג' אגרוואל תיאר כיצד הדירקטוריון תיכנן לשלב את מאסק בדירקטוריון כבר ביום שבת, אך שבאותו יום מאסק הודיע שהוא לא יצטרף לדירקטוריון. 

וועדת ההשקעות של חברת ניהול הנכסים האמריקאית נויברגר ברמן, המנהלת מעל 460 מיליארד דולר בקרנות סחירות ובהשקעות פרייבט אקוויטי, מפרסמת סקירה רבעונית ומורידה את אלוקציית הנכסים הגלובלית למניות מגישה של משקל יתר לגישה של משקל חסר. הוועדה הותירה את שוק המניות האמריקאי בהמלצה נייטרלית כשמניות ה-Large Cap נותרות במשקל חסר ומניות ה-Small and Mid יורדות מהמלצה של משקל יתר להמלצה נייטראלית. מניות בשווקים מפותחים מחוץ לארה"ב צונחות למשקל חסר ומניות בשווקים מתפתחים יורדות אף הן למשקל חסר.

"אנו ממשיכים להעדיף מניות ערך על פני מניות צמיחה בהינתן הווליואציות הגבוהות והחשיפה לשערי הריבית בקרב מניות הצמיחה, למרות שההשקפה הופכת למאוזנת יותר, בהינתן המיקס השלילי של צמיחה ואינפלציה, אנו מעדיפים מניות דפנסיביות, שיש להן הכנסות קבועות, תשואות דיבידנד גבוהות, קרנות ריט ומניות של חברות בתחום תשתיות האנרגיה", מדגישים בנויברגר ברמן.

בוועדת ההשקעות של נויברגר ברמן מציינים, "בעקבות נתוני הרקע של אינפלציה מבנית עולה והאטה בצמיחה, המוחרפת בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, וועדות השקעה הופכות ליותר שונאות סיכון ונערכות עם משטר השקעות חדש. אנו חושבים כי אגרות חוב כבר לא מהוות כלי "גידור טבעי" להשקעה במניות ורואים חשיבות גוברת לחיפוש אחר השקעות שיכולות לעמוד או אפילו לייצר ערך מאינפלציה גוברת ומעליית שערי ריבית, חשיבות שהולכת ועולה בשיקולים של אלוקציית נכסים לטווח הארוך יותר".

מנגד, הסחורות עולות למשקל יתר מובהק ובנויברגר ברמן מסבירים, "המשבר באוקראינה מעצים את בעיות שרשרת האספקה הקיימות בתחומי המזון והאנרגיה, מה שמוביל לאיום בחוסר איזון בטווח הארוך יותר באנרגיה ובמתכות חיוניות במעבר לאנרגיות מתחדשות, זה עלול להגביר את מהירות הדה-גלובליזציה בשרשראות האספקה ולשקף מעבר כללי להעדפה של סחורות מוחשיות על פני נכסים פיננסיים".

10:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך ירידות קלות במדדי המניות המרכזיים. החוזים על מדדי בורסות ארה"ב רושמים ירידות של 0.3%-0.6%.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה בכ-4 נקודות בסיס ל-2.75%. 

בטוקיו הסתיים המסחר בירידה של 0.6% במדד הניקיי.

07:55

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה שלילית, על רקע פרסום נתוני מאקרו בסין והמשך עליית התשואות באג"ח הממשל האמריקאי. מדד הניקיי בטוקיו יורד ב-1.7%, ומדד ההנג סנג בהונג קונג נופל ב-2.5%.

בסין פורסם היום כי מדד המחירים ליצרן קפץ במרץ ב-8.3% (ב-12 החודשים האחרונים), לעומת צפי לעלייה של 7.9%. מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.5%, לעומת צפי לעלייה של 1.2%.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה בכ-6 נקודות בסיס ל-2.77%. החוזים על מדדי בורסות ארה"ב רושמים ירידות של 0.5%-0.7%.

בזירת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט יורדים ביותר מ-2%. חוזה למאי על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 100 דולר לחבית וחוזה WTI נסוג ל-95.8 דולר לחבית.

הזהב נסחר ביציבות והביטקוין רושם ירידה של 2.4% ונסחר סביב 42,200 דולר.

ארי ואלד, האסטרטג הטכני הראשי של אופנהיימר, מביע בסקירתו השבועית זהירות מוגברת מאפיקי סיכון, זאת בשל המשך עליית התשואות על רקע עלייה בציפיות האינפלציה, סנטימנט שלילי בקרב המשקיעים וחולשה ממושכת במניות Small-Cap בעיקר באפיקי צמיחה. ואלד מציין את הזינוק החריג בתשואות אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים, בעוצמה שהתרחשה בעבר ב-4 הזדמנויות בלבד, וצופה המשך למגמת העלייה, וממליץ על חשיפה לאפיקי השקעה דפנסיביים בעלי תנודתיות נמוכה. ואלד צופה המשך חולשה בשווקים במהלך הקיץ הקרוב.