ועדת הכספים אישרה את הורדת המס על הדלק

הוועדה אישרה גם את חוק הגדלת נקודות זיכוי לקראת קריאה שנייה ושלישית • חברי ועדה מהאופוזיציה התנגדו לכינוס וניסו למנוע אותו בטענה כי מדובר בכינוס במנוגד להסכמים בין הקואליציה לאופוזיציה

יו''ר ועדת הכספים, אלכס קושניר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו''ר ועדת הכספים, אלכס קושניר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת כספים אישרה הבוקר (ד') את הורדת המס על הדלק, כפי שאישר בשבוע שעבר שר האוצר אביגדור ליברמן. בתחילת השבוע ניסו עוד חברי הוועדה מהאופוזיציה למנוע את כינוס הדיון בטענה כי מדובר בכינוס פגרה מספר שש בוועדה המנוגד לסיכומים בין הקואליציה לאופוזיציה. חברי הכנסת משה גפני, ינון אזולאי, אחמד טיבי ואופיר כץ שלחו שני מכתבים בנושא ליו"ר הכנסת מיקי לוי אך לא זכו למענה מצדו.

לאחר הפיליבסטר בדיונים הקודמים, הושגו הסכמות גם בתוכנית הכלכלית בין הקואליציה לאופוזיציה שלבסוף תמכה באישור החוק לקריאה שנייה ושלישית. לדרישת האופוזיציה הוחלט כי במסגרת הוראת שעה ל-3 שנים יירד גיל הזכאות למענק עבודה לגיל 21, כאשר הדבר יעוגן בחקיקת קבע במסגרת דיוני תקציב המדינה. עוד סוכם כי מענק העבודה יחול גם עבור שכירים שעובדים אצל קרובי משפחה לשנת 2022 לבקשת ח"כ טיבי. יו"ר הוועדה, ח"כ קושניר, אמר לאחר אישור החוק כי הוא "מקווה שנוכל להעביר את החוק בשבוע הראשון של הכנס במליאה, כדי שנוכל לשלם את הכספים בהקדם".

על פי החוק, תתקבל תוספת של נקודת זיכוי במס לכל אחד מההורים לילד שמלאו 6 עד 12. התוספת נוגעת ל-610 אלף הורים עובדים, בהיקף של 2.1 מיליארד שקלים. אלה מצטרפים להטבות המס הקיימות כבר היום. שוויי כל נקודת זיכוי הוא 2,796 שקלים בחישוב שנתי. בחלק השני של החוק בחלק של מענק העבודה, הוחלט כי כלל התוספת למענק תעמוד על 1,600 שקלים לכל זכאי, במקום 800 במתווה הקודם, בעלות כוללת של 500 מיליון שקלים. במצב בו שני בני הזוג זכאים למענק העבודה, הסכום יכול להגיע עד ל-3,200 שקלים. הצעד נעשה במסגרת מקדמה עבור שנת העבודה 2022, כדי לייצר תמריצים לתעסוקה. לעלויות אלה התווספו 80 מיליון ש"ח בגין הסיכומים אליהם הגיעו היום.