פופ-אפ במקום חנות: המודל הקמעונאי שצמח בקורונה תופס תאוצה

מיזם חנויות הפופ אפ 'ספוטנגו' משנה את שמו ל-REPOP חונך שלושה חללי פופ אפ חדשים • וגם: ישראל וגרמניה נגד אנטישמיות • אירועים ומינויים

חנות רי-פופ / צילום: נדב גורן
חנות רי-פופ / צילום: נדב גורן

שנתיים לאחר הקמתו, מיזם חנויות הפופ אפ 'ספוטנגו' מתחדש בשם ומיתוג חדש, וחונך שלושה חללי פופ אפ חדשים, בנוסף ל-14 חללי פופ אפ קיימים בתל אביב ושני חללים בבודפשט. המהלך מתבצע בהשקעה של כמיליון שקל. החברה, שעובדת במודל ווי וורק, תיקרא מעתה REPOP (ריפופ) ותאפשר הזמנת חנות בקליק ועיצוב החנות טרם הכניסה.

מיזם ריפופ הוקם ב-2020 על ידי דניאל שושני ובשן גדליהו, ומציע מודל קמעונאות המחבר בין עסקים ומותגים לחללי פופ-אפ בפריים לוקיישן לטווחים קצרים - משבועיים ועד חצי שנה. לאחר הזמנת ה"חנות", ניתן לבחור גם מידוף ואמצעי תצוגה מודולריים יחד עם שירותי קופה. בין 600 המותגים שחברו עד היום לריפופ נמנים H&M, איב סן לורן, בילבונג, מקס מארה ועוד.

"המיזם נולד מתוך ההבנה שיש לנו הזדמנות במרחב הקמעונאי, שעובר שינויים לאונליין מבוסס תוכן", מסביר שושני. "השקנו את הפלטפורמה רגע לפני הקורונה, מה שהיווה גם אתגר וגם ברכה. בין הסגרים והמגבלות, כשהקניונים היו סגורים, הצענו את החללים ברחובות הריטייל בתל אביב, וכל הרשתות הגדולות התחילו לעבוד איתנו. הבנו שבנסיבות האלו המותגים מעדיפים להימנע מהתחייבויות ארוכות טווח, וזה מתכתב עם הפלטפורמה שלנו.

"פיתחנו אתר שמאפשר להזמין חנות בקליק, כך שבמקום שמותג ייאלץ לאתר נכס, לשלם ביטחונות ולהתעסק בכל מה שכרוך בעסקה ארוכת טווח, הוא יוכל למצוא הכול במקום אחד. זה יכול להתאים למעצבת אופנה שבדיוק סיימה לימודים בשנקר ומשיקה קולקציה ראשונה, וגם לרשתות גדולות כמו בילבונג ולוריאל, שכבר השיקו אצלנו פופ-אפים. גודל החלל נע בין 30 ל-100 מ"ר, החללים נייטרליים, וההשקעה של המותגים מסתכמת במיצוב ובמיתוג. בממוצע, חנות פועלת במשך ששה שבועות, והניסיון שלנו מראה 40% חזרתיות".

ישראל וגרמניה נגד אנטישמיות

המכללה האקדמית גורדון מקימה מרכז מחקר חדש המתמקד באנטישמיות וגזענות בשיתוף עם Katho, האוניברסיטה הקתולית של צפון וסטפליה שבגרמניה. המרכז יתרכז בפעולות נגד האנטישמיות המודרנית, באמצעות חינוך, הוראה ומחקר.

היוזמה להקמת המרכז נולדה על רקע העלייה בגילויי אנטישמיות, הן באמצעות אלימות פיזית ותקיפות יהודים, והן בדרך של דה-לגיטימציה למדינת ישראל. בגורדון מסבירים כי האנטישמיות העכשווית משלבת בין אידיאולוגיות ופעילויות ימניות קיצוניות, איסלאמיסטיות או אנטי-אימפריאליסטיות, וכן רווחת במה שמכונה "המרכז" של החברה הגרמנית, כמו גם של חברות מערביות אחרות.

טקס חתימת הסכם שתפ האקדמית גורדון ואוניברסיטת קאתו / צילום: Land NRD/Ralph Sondermann
 טקס חתימת הסכם שתפ האקדמית גורדון ואוניברסיטת קאתו / צילום: Land NRD/Ralph Sondermann

דרכי הפעולה של המרכז יהיו מחקר בין תחומי משותף וחדשני; פיתוח תוכניות התערבות חינוכיות יעילות עבור מחנכים ועובדים סוציאליים; שיתוף פעולה ברמת הסטודנטים, ביצירת מרחבים ומפגשים חווייתיים, קורסים וירטואליים משותפים ועוד; חינוך ופדגוגיה לזיכרון, בהתחשב באתגרים חברתיים, תרבותיים ודתיים עכשוויים; תוצרים חינוכיים משותפים ופרסומים אקדמיים.

ההסכם נחתם בחסות ממשל צפון וסטפליה, ובמעמד ד"ר מארק ספייך, מזכיר המדינה של צפון וסטפליה, ברנווארד רוברכט ורקטור ונשיא Katho, ד"ר גיל ירון, השגריר בישראל, נשיא גורדון פרופ' יחזקאל טלר ואחרים. כחלק משיתוף הפעולה, הקציבה אוניברסיטת Katho משרת פרופסור קבועה מן המניין, המיועדת למקים המרכז ולחקר התופעה בגרמניה בפרט, ובעולם בכלל.

"כניצול שואה, אני רואה חשיבות עליונה במאבק באנטישמיות ובגזענות במיוחד בימים אלו", אמר פרופ' טלר. "כמכללה לחינוך, האקדמית גורדון כבר עוסקת בנושא זה שנים רבות. המרכז החדש יצעיד את הנושא צעד אחד קדימה, תוך שיתוף פעולה בין מדינות".

ד"ר אלי וינוקור, סגן נשיא האקדמית גורדון, הוסיף כי "בעשור האחרון אנו עדים לעליה מדאיגה בהיקפי האנטישמיות על גווניה השונים. בימינו ניתן לזהות טריקולור חדש - החום של הפשיזם, הירוק של האיסלאם הרדיקלי והאדום של השמאל הרדיקלי, אשר מוצאים לעצמם מכנה משותף אידיאולוגי בדמות המאבק בעצם זכות הקיום של מדינת ישראל. הקמת המרכז מהווה הכרה בתופעה ואמירה חשובה של 'לעולם לא עוד', הן מצד הכנסייה הקתולית והן מצד הממסד האקדמי בגרמניה".

מצנח הזהב

חיים לויט יכהן כסגן נשיא בכיר ומנכ"ל Industrial Print ב-HP העולמית. מי שיחליף אותו בתפקיד מנכ"ל HP Indigo הוא נועם זילברשטיין.

אריאל סלפטר, 47, יוביל את מגזר האנטרפרייז המסחרי של Google Cloud בישראל.

שחר פלורנץ מונה לסמנכ"ל כספים של חברת אדמה, העוסקת בתחום הגנת הצומח.

הגר שפיץ מונתה למנכ"לית מטה צפון אמריקה של יצרנית האולטרסאונד הביתי פולסאנמור.

טל רותם מונה לסמנכ"ל אזור אמריקה הלטינית ומדינות הדרום באזור EMEA של חברת ענן הקצה זדארה.

גלי סרוגטי מונתה למנהלת חטיבת משאבי אנוש בעמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות. רוויטל פיאדה היכל מונתה למנהלת חטיבת הכספים.

אורן בוטבול, 45, מונה לסמנכ"ל השיווק והמכירות של רשת מלונות JACOB.

דור וויס, 33, מונה למנהל פיתוח עסקי של מלון היוקרה וולדורף אסטוריה בירושלים.

חדשות טובות

התחלה פיננסית. חברת הפינטק נימה תציע לעולים ולפליטים מאוקראינה חבילה פיננסית הכוללת פתיחת חשבון דיגיטלי רב מטבעי בחינם, והנפקת כרטיס ויזה בינלאומי ללא עמלות לתקופה של חצי שנה.

הקרן לידידות במצבע סיוע לפסח. לצד סיוע רחב לקהילות היהודיות באוקראינה, הקרן לידידות יוצאת במבצע סיוע שיתמקד בחיזוק הביטחון התזונתי לקראת חג הפסח: כ-50 אלף משפחות, קשישים וילדי רווחה יקבלו מענקי סיוע במזון בשווי כולל של כ-18 מיליון שקל. המבצע מתקיים הודות להתגייסותם של מעל 600 אלף תורמים אוהבי ישראל.

חלוקת מצות באודסה / צילום: חב''ד אודסה.
 חלוקת מצות באודסה / צילום: חב''ד אודסה.