אפקט פסח: תורים ארוכים בנתב"ג, המתנה של שעות במעבר טאבה

כ-5,000 איש צפויים לחצות היום את מעבר הגבול לסיני והבוקר נרשמו במקום תורים של שלוש שעות ויותר • ברש"ת ממליצים למי שמתכנן לצאת לסיני לעשות זאת בשעות הצהריים בימים הקרובים • כ-63.5 אלף נוסעים צפויים לחלוף היום בנתב"ג

מחכים בתור במעבר הגבול בטאבה, היום / צילום: רש״ת
מחכים בתור במעבר הגבול בטאבה, היום / צילום: רש״ת

אחרי הפוגה יחסית בסוף השבוע התורים חוזרים: גם היום (א') הטסים מנתב"ג חווים תורים ארוכים ונדרשים לסבלנות לפני המראתם מישראל. כ-63.5 אלף נוסעים צפויים לחלוף היום בנתב"ג בכ-437 טיסות בינלאומיות. כ-40 אלף מתוכם ממריאים מישראל והשאר נוחתים בארץ, בהם גם תיירים.

אל לוח הטיסות הבוקר הצטרפו גם טיסותיהן של שלוש החברות הישראליות לשארם א-שייח'. ראשונה לחנוך את הקו מחדש הייתה סאן דור, שחידשה את פעילותה המסחרית לראשונה מאז הקורונה (שלא במסגרת טיסות צ'ארטר). מטוס ה-737 של סאן דור (אל על) התקבל בשדה התעופה בשארם בטקס ההסלנה המסורתי. בשעות הצהריים תמריא ארקיע לשארם ובשעות הערב המוקדמות גם ישראייר תצטרף. כל אחת מהחברות הישראליות הוגבלה בשלוש טיסות בשבוע בלבד.

תורים במעבר טאבה

העומסים מורגשים לא רק בנתב"ג. הנוסעים למצרים מהגבול היבשתי חווים הבוקר תורים והמתנות שנמשכות גם שלוש שעות ויותר. כ-5,000 איש צפויים לחצות את מעבר הגבול טאבה לסיני. משעות הבוקר המוקדמות התור העצום של המבקשים לצאת מישראל הגיע עד למלון הנסיכה כשהוא משתרך לקילומטרים של המתנה, חלקו הגדול בשמש הקופחת.

מחכים בתור במעבר הגבול טאבה, היום / צילום: רש״ת
 מחכים בתור במעבר הגבול טאבה, היום / צילום: רש״ת

ברשות שדות התעופה מבקשים להצטייד בסבלנות וממליצים למי שמתכנן לצאת לסיני בימים הבאים לעשות זאת בשעות הצהריים ולא בשעות הבוקר העמוסות. על פי הרשות, ההיערכות בצד המצרי היא שמובילה לעומסים הגדולים. לנוכח הטיסות החדשות לשארם ייתכן שלנופשים בסיני יהיה עדיף לטוס לשארם ומשם להצפין לכיוון חופי סיני.

ברשות שדות התעופה מתריאים גם בפני עומסים שקיימים במעבר הגבול היבשתי לירדן, "לאור ריבוי היוצאים לירדן והעומס הצפוי במתחם בדיקות הקורונה נמליץ לחוזרים מירדן דרך מעבר הגבול ערבה (רבין) להקדים את כניסתם לישראל לשעות הבוקר בכדי להימנע מהמתנה ארוכה". כך הודעת רש"ת, שממליצה ליוצאים לסיני לתזמן את הגעתם לשעות הצהריים. נזכיר כי שעות הפעילות במעבר הגבול הן 08:00 עד 20:00 וכי בחזרה לישראל הנכנסים נדרשים לבצע בדיקות קורונה במעבר הגבול (בעלות של 100 שקל). תשלום מראש על בדיקה זו כמו גם מילוי מראש את הטופס הנדרש על ידי משרד הבריאות לנכנסים לישראל, עשוי להקל במעט על העומסים.