הקוסמטיקאית שפתחה קליניקה חדשה שבועות לפני פרוץ הקורונה: "כל הקלפים נטרפו"

סמדר לוי, תושבת רחובות בת 52, נשואה פעם שנייה,  אמא ל-3 בנות ו-2 בנים • קוסמטיקאית פרא רפואית מוסמכת • "למרות המענקים שהמדינה נתנה לנו, העצמאים, מצאתי את עצמי מחזירה להם אותם לפני 4 חודשים, כך שאני יכולה לסכם את התקופה הזו כהתעלמות מוחלטת של הרשויות ואי-הכרה בנו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

סמדר לוי, קוסמטיקאית פרא רפואית מוסמכת / צילום: מרוה הרוש
סמדר לוי, קוסמטיקאית פרא רפואית מוסמכת / צילום: מרוה הרוש

אחרי שנים שעבדה כשכירה בתפקיד מנהלת משאבי אנוש, החליפה סמדר לוי כובע וחזרה לעולם שתמיד אהבה, קוסמטיקה רפואית. את לימודי הקוסמטיקה סיימה סמדר בהצטיינות בשנת 2000 ומאז 2012 היא בעלת קליניקת בוטיק ברחובות, בה היא מעניקה טיפולי יופי מתקדמים לנשים, בני ובנות נוער. סמדר מציגה היום ידע קליני רחב, עיוני ומעשי, אותו רכשה בלימודי קוסמטיקה ודרמטולוגיה נרחבים ואינטנסיביים כמו קבלת כלים וידע לטפל בעור על בסיס אבחון קליני המאפשר לה להציע שיטת טיפול דו עומקית.

לפני פרוץ הקורונה, השיקה סמדר את קליניקת הבוטיק שלה ברחובות, המציעה שני חדרי טיפולים. הראשון מיועד לטיפולי פנים וטיפולי הסרת שיער בטכנולוגיות מתקדמות, והשני מיועד לתחום הציפורניים. את תקופת משבר הקורונה סמדר מחלקת לתקופה של לפני ואחרי. התקופה שלפני השקת הקליניקה החדשה, אי-שם בתחילת מרץ 2020, ואחרי ההשקה. "השקעתי את כל-כולי במתיחת הפנים של הקליניקה והכנתי את עצמי לשעות עבודה רבות עם מגוון רחב של לקוחות", היא אומרת, "ואז מגפת הקורונה הגיעה וטרפה את כל הקלפים".

"אי לכך הייתי צריכה ממש להמציא את עצמי מחדש, משהו שלא עשיתי עד אז". וכך מצאה את עצמה סמדר עובדת אונליין עם אבחוני עור, הדרכות טיפוח וגם במכירת מוצרים שונים.

"אנחנו, הקוסמטיקאיות, היינו בין האחרונות שחזרו לעבוד ולקבל לקוחות", היא משתפת "כך שבמהלך תקופה של יותר מחמישה חודשים נגרם לי נזק כבד וחמור לכיס והמחזור העסקי של העסק נפגע מאוד. ולמרות המענקים שהמדינה נתנה לנו, העצמאים, מצאתי את עצמי מחזירה להם אותם לפני ארבעה חודשים, כך שאני יכולה לסכם את התקופה הזו כהתעלמות מוחלטת של הרשויות ואי-הכרה בנו".

כמו כן, הקורונה עדיין נותנת את אותותיה וסמדר מספרת שהיא מקבלת היום המון ביטולים מצד לקוחות אשר נכנסות לבידוד מסיבות שונות ולא יכולות להגיע לטיפול שנקבע.

"עם זאת", אומרת סמדר, "במידה מסוימת ובמבט לאחור, תקופת הקורונה הייתה חופשה שלקחתי ממנה את החלקים הטובים, אבל כמובן שאין כמו המפגש הפיזי עם הלקוחה, מה שהיה חסר לי מאוד. נכון שפגשתי את הלקוחות שלי בזום ו'תמכתי' בהן מרחוק באמצעות טיפים ומוצרים שמכרתי והבאתי להן עד הבית, אך אני בהחלט מברכת על החזרה לשגרה ועל הלקוחות שחזרו לקליניקה וממשיכות להפקיד בידיי את פניהן לטיפולים השונים".

הקליניקה של סמדר חזרה לשגרה ומקבלת מטופלות, תוך הקפדה על הכללים הדרושים כדי לעמוד בהוראות משרד הבריאות מבחינה מגפת הקורונה, והיא מסבירה שאצלה "אין הקלות ראש בעניין".

סמדר מסכמת: "שאיפותיי המקצועיות לעתיד הן פיתוח ליין מוצרים קוסמטיים שיישאו את המותג שלי ויטפלו בפניהן של אלפי נשים ברחבי ישראל והעולם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il