"ילדים יסללו את דרכם להייטק ולהנדסה": היזמת שמנסה להכניס טכנולוגיות חדשניות למערכת החינוך

ארין פרידמן, בת 43 מרחובות, נשואה+4 • יזמת ובעלת BrickBox • "אני מאמינה בכל ליבי שהדרך להטמיע חדשנות ולמידה אפקטיבית חייבת לעבור דרך עולם הדיגיטל והמשחוק" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

ארין פרידמן, יזמת ובעלת BrickBox / צילום: מירב פלברג
ארין פרידמן, יזמת ובעלת BrickBox / צילום: מירב פלברג

BrickBox הוא מיזם שמטרתו ללמד ילדים מדע וטכנולוגיה בשילוב דיגיטל ומשחק. מאחורי המיזם עומדת ארין פרידמן, הייטקיסטית שעזבה קריירה מצליחה לטובת פיתוח יזמות עסקית. בתחילת דרכה הצטרפה ארין לאביה, מיכה הירש, בעל חברת "ד"ר לגו", המובילה חוגי העשרה באמצעות לגו הנדסי מזה 30 שנה. העבודה המשותפת עם אביה וניסיונה בעולם ההייטק נטעו בארין את החלום להפוך את חוגי ההעשרה המדעיים לדיגיטליים, כך שכל ילד בגילאי 5 ועד 12 יוכל ללמוד וליהנות מהם בכל זמן ומקום.

"בתקופת הקורונה, כשהופסקו הלימודים וביניהם חוגי ההעשרה ועברו לפורמט דיגיטלי, הרגשתי שזה הזמן שלי להגשים את החלום, לאסוף צוות של מומחי חינוך, רובוטיקה ודיגיטל ולהקים את BrickBox", היא מספרת.

עד כה השקיעה כמיליון שקל בפיתוח המיזם. "החלטנו להשקיע וליצור מוצר איכותי שמדבר בשפתם של ילדי דור העתיד: שפת המשחוק והדיגיטל. BrickBox מחברת בין המשחק ללמידה ע"י סרטוני תוכן בתלת-ממד ואנימציה. טכנולוגיית הלמידה של בריקבוקס מעודדת ומקדמת פיתוח מיומנויות חשובות תוך חוויה ומשחק דיגיטלי".

ארין מספרת כי הרעיון למיזם "צמח בתקופת הקורונה, בשעה שהילדים היו ספונים בבתיהם. ראיתי הזדמנות למנף את הקשיים והאתגרים של הילדים וליצור טכנולוגיית למידה שונה וחדשנית".

"בתקופת הפיתוח והייצור של ערכות בריקבוקס, הצטמצמו מאוד פעילויות הטיסות ואוניות הסחר בשל התפשטות הקורונה בעולם", היא משתפת "בהתאמה עלו מחירי היבוא והשילוח, וגם זמני האספקה התארכו משמעותית, ולכן האתגר היה גדול. ייצור הערכה נעשה בחו"ל, לכן נתקלנו באתגרים מבחינת האספקה, עלויות משתנות וחוסר ודאות מתי ואיך הכול יושלם, יגיע לארץ וישוחרר מהמכס".

לדבריה, "היינו צריכים לקחת בחשבון ולהיערך עם משלוחים ללקוחות בהתאם לזמני אספקה שהתארכו בשל הקורונה. מפעלים בחו"ל שאנו עומדים איתם בקשר האטו את קצב הייצור שפגע כמובן בכל שרשרת האספקה ללקוחות. צורך בהיערכות מחדש ותוספת של עלויות כלכליות שהיו בלתי צפויות עד לאותו הרגע. לנוכח כל זאת ביקשנו להגדיל מסגרות אשראי ואת תנאי האשראי מול הבנקים. הפרויקט שלנו הפך יקר יותר עקב הקשיים והאתגרים שהקורונה יצרה בשוק".

בנוסף לפעילותה כמנכ"לית בריקבוקס, ארין מלווה נשים ואימהות יזמיות ומעניקה כלים יישומים דרך ליווי ואימון אישי, הרצאות, מסעות טיולים ברחבי הארץ ועוד. "אני מאמינה בכל ליבי שהדרך להטמיע חדשנות ולמידה אפקטיבית חייבת לעבור דרך עולם הדיגיטל והמשחוק. מחקרים מוכיחים זאת אך גם אני רואה ביום יום הלכה למעשה, כיצד הילדים שלי וחבריהם רוכשים מיומנויות דרך משחק דיגיטלי, ודרכו גם לומדים ומתנסים בחוויות מדעיות".

"השאיפה שלי", אומרת ארין "היא לחבר ולהנגיש את ילדי דור העתיד לעולם המדעים והרובוטיקה. אני מאמינה שדרך המיזם שלנו ילדים רבים יסללו את דרכם באופן טבעי לעולמות ההייטק, הנדסה ועוד. השאיפה שלי, כאמא וכיזמת, היא לשלב את טכנולוגיית הלמידה החדשנית שיצרנו כחלק בלתי נפרד ממערכת הלימודים בבתי הספר היסודיים.

"בנוסף", היא מספרת "התחלנו ביצירת קשר ושיתופי-פעולה עם מחלקות משאבי אנוש בחברות הייטק, במסגרת טיפוח רווחת העובד ומשפחותיהם, כך שיציעו את מערכת BrickBox כחוויה מעשירה וזמן איכות לילדי העובדים שבסופו של דבר מהווים את דור ההמשך בחברות ההייטק. בטווח הרחוק אני רואה את בריקבוקס פורץ לשווקים בעולם. אני אשמח לשלב את טכנולוגיית הלמידה של חוויה ומשחוק בשפות רבות. כל ילד יוכל לשחק וללמוד במערכת בריקבוקס בשפה שלו. גם לילדים בדרום קוריאה, אנגליה, ארצות הברית ועוד".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il