מאמנת הכושר שנכנסה לתחום בטעות והקורונה נתנה לה תנופה: "תוך חודשים ספורים היו לי עשרות מתעניינים"

יעל לביא, תושבת פתח תקווה בת 43 • נשואה+2 • מאמנת כושר ובעלת "אימונעים" • "מאחר שמדובר בעסק באוויר הפתוח, לא היה צורך בהון התחלתי רב" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

יעל לביא, מאמנת כושר ובעלת "אימונעים" / צילום: שחר רוסינסקי
יעל לביא, מאמנת כושר ובעלת "אימונעים" / צילום: שחר רוסינסקי

מגיל צעיר עסקה יעל לביא בכושר וריצה, אך לא חשבה שניתן באמת לעבוד בזה ואז, "בשנת 2012, החלטתי לעבור קורסי מאמנים ודי 'בטעות' התחלתי לאמן. גיליתי עולם ומלואו", מספרת יעל.

"בשנים האלו תחום האימונים החל לפרוח ואני איתו", היא אומרת ומוסיפה כי "כמו לכל עסק, גם פה היו קשיים לא מעטים, לבטים, רעיונות שעלו וירדו. בתחילת הדרך חשבתי שלא אוכל לעסוק באימונים במשרה מלאה. שפשוט לא תהיה היענות מספקת ולכן חשבתי לשלב קצת אימונים עם עבודה שגרתית בעולם הפרסום. 'למזלי' נכנסתי לתחום בדיוק בתקופה שבה הוא התחיל להתרומם בישראל. אנשים החלו לגלות מודעות רבה יותר לכושר, הייתה המון התעניינות ועברתי לשכונה שכמעט לא היו בה מאמנים. תוך מספר חודשים מאפס מתאמנים, היו לי עשרות מתעניינים אך אני הייתי צריכה למקד את עצמי, את היכולות והרצונות".

לדבריה, "התחלתי באימוני כושר אישיים ומשם לאימונים קבוצתיים קטנים. למזלי, מישהו כתב בפייסבוק השכונתי כי הוא מחפש מסגרת להתחיל לרוץ בה ומכיוון שלא הייתה אף קבוצה בשכונה, פשוט ניצלתי את המומנטום והזמנתי את כל מי שרוצה להתחיל להתאמן אצלי בקבוצת ריצה שהקמתי מאפס. לא תיארתי לעצמי שתהיה הענות כזו גדולה. תוך מספר שבועות היו לי כבר מעל ל-40 רצים בקבוצה. לקח לי זמן להבין איך נכון לנהל קבוצת ריצה לצד אימוני כוח קבוצתיים ואישיים. להפנים מה המתאמנים מחפשים, מה הימים והשעות הנכונות כדי לייצב את הקבוצה אבל אין ספק שכל זה חישל אותי כמאמנת וגם חיזק את המטרות שלי".

"מאחר והעסק שלי הינו עסק 'באוויר הפתוח', אין רגולציה מכבידה ואין ספק שזה היה אחד השיקולים להמשיך כך לאורך השנים", אומרת יעל "רציתי להביא את השירות הכי טוב, הכי נגיש בלי צורך להתחשב בחוקים דרקוניים ובירוקרטיות כפי שמצריך עסק בתוך מבנה. ניצלתי היטב את העובדה שבארץ זה קלאסי לאמן בחוץ בגלל מזג האוויר הנוח והרצון של האנשים לצאת ולא להתפנק במזגן".

"החודשים והשנים עברו ולצד זה פרח תחום נוסף: תחום אימון באונליין. גיליתי שיש שוק שלם של אנשים שרוצים להתאמן עם מאמנת ובקרה אבל לאו דווקא בקבוצה. זה התחיל ממתאמן אחד ואט-אט פרח לעשרה מתאמנים, עשרות והיד עוד נטויה.
בזמן הקורונה, כשהיה קושי לאמן בחוץ בחלק מהסגרים, תחום זה פרח עוד יותר כי זה בערך הדבר היחיד שאנשים עדין יכלו לעשות - לרוץ ליד הבית באופן יחידני ובטוח אך עדין תחת פיקוח. לשמחתי תחום זה יחד עם קבוצות הריצה פרח עוד יותר עם סיום הסגרים", משתפת יעל.

"מאחר ומדובר בעסק באוויר הפתוח, גם לא היה צורך בהון התחלתי רב. בוודאי שלא השקעה של עשרות או מאות אלפי שקלים כפי שצריך בעת פתיחת חדר כושר או סטודיו. יכולתי יותר לעבוד בנוחות ללא לחץ כלכלי כבד, בנקים או הלוואות. העדר מחויבות מאפשרת לעסק מהסוג הזה לפרוח כי אפשר לעבוד נטו מהלב, תשוקה ואהבה והלקוחות מגיעים כי זה בדיוק מה שהם מחפשים: מקסימום תוצאות, נגישות ללא התחייבויות כובלות, ארוכת טווח ומחירים נוחים. ההשקעה העיקרית היא זמן ולהיות כל הזמן עם אצבע על הדופק".

"השאיפות לעתיד", מסכמת יעל "הן להמשיך לאמן באופן אישי אנשים, קבוצות ריצה בוטיקיות, לא המוניות אלא כאלו שאני רואה ויכולה להתייחס לכל אחד ואחת. אוהבת מאוד לעבוד מול ארגונים ומקומות עבודה ולהקים איתם קבוצות כושר, ריצה ובריאות. נוכחתי לדעת שזה גורם להמון סיפוק במקום העבודה ומגבש את העובדים בצורה בלתי רגילה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il