בפעם האחרונה כחברה ציבורית? טוויטר מציגה גידול במספר המשתמשים

הרשת החברתית, שנמצאת על סף מכירה לאילון מאסק בתמורה ל-44 מיליארד דולר, פרסמה דוחות סבירים • טוויטר דיווחה על רווח של 61 סנט למניה ועל הכנסות של 1.2 מיליארד דולר - מתחת התחזיות

בניין טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi
בניין טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi

הרשת החברתית טוויטר  מפרסמת הערב את הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה, ומציגה רווח של 61 סנט למניה והכנסות בהיקף של1.2 מיליארד דולר. הצפי בממוצע בשוק היה לרווח מתואם אפסי של כ-5 סנט למניה (וההערכות הפסימיות שיערו הפסד של עד 49 סנט למניה), כאשר הוערך שההכנסות יגיעו ל-1.22 מיליארד דולר.

מספר המשתמשים הפעילים הגיע ל-229 מיליון, עלייה בהשוואה ל-217 מיליון בסוף הרבעון הקודם, כאשר התחזיות בשוק היו ל-227 מיליון משתמשים.

המניה מגיבה בעלייה של כ-1% במסחר המוקדם. נזכיר שבמסגרת המכירה לאילון מאסק צפויים המשקיעים לקבל 54.2 דולר למניה, אם תושלם העסקה (ולא סביר שהדוחות ישפיעו על כך שכן מאסק לא מעוניין בטוויטר כהשקעה כלכלית), כך שגם אם מדובר בדוחות גרועים משקיעים רבים ממתינים עם המכירה בשלב זה.

טוויטר הודיעה שהיא מבטלת את שיחת הוועידה עם בכירים ואנליסטים בתעשייה שבד"כ מתקיימת במקביל לפרסום התוצאות, כך שלא יהיו תובנות נוספות מצד החברה על הדוחות.

בשני הרבעונים האחרונים פספסה החברה את תחזיות האנליסטים הן בשורה העליונה והן בתחתונה. יחד עם זאת הציבה לעצמה יעד הכנסות של 7.5 מיליארד דולר ו-315 מיליון משתמשים עד סוף השנה הבאה.

ברבעון המקביל אשתקד רשמה טוויטר רווח של 68 מיליון דולר והכנסות של 1.04 מיליארד דולר.

ברקע: הרכישה ע"י האיש העשיר בעולם

בחודשים האחרונים טוויטר מתמודדת עם סערות רבות כמו החלפת המנכ"ל ג'ק דורסי בחודש נובמבר האחרון, וכעת רכישת הרשת החברתית על ידי האיש העשיר ביותר בעולם, אילון מאסק. על פי ההצעה, מאסק ירכוש 100% ממניות החברה תמורת 44 מיליארד דולר ויהפוך את הרשת החברתית לחברה פרטית. לדבריו, זו הדרך היחידה שהוא יוכל לעשות את השינויים הנדרשים, ובהם שינויים במדיניות חופש הביטוי.

זה התחיל בהודעה של אילון מאסק כי רכש 9.2% ממניות החברה, אז הוצע לו מושב בדירקטוריון של החברה. מאסק סירב להצעה ומהר מאוד הגיש את הצעת הרכש. בהתחלה, הרשת החברתית תכננה לאמץ את אסטרטגיית "גלולת הרעל" - משמע לדלל את החזקותיו של מאסק בחברה בכך שיאפשרו לבעלי המניות האחרים לרכוש מניות נוספות בהנחה - אך כאמור לבסוף אישר הדירקטוריון של החברה את ההצעה.

צריך להתייחס לעוד כמה אירועים שמשפיעים על הדוחות שלה: ראשית, אפשר לטעון שטוויטר ביצעה את המהלך עם אילון מאסק מתוך ההבנה שצורת הניהול עגומה. החברה מחליפה מנכ"לים, עוברת שינויים גדולים ואין באמת דרך ברורה אחת. הדירקטוריון העביר ביקורת בעבר שדורסי, המנכ"ל שיצא, לא באמת עשה מספיק כדי לגרום לחברה להרוויח ולכן קראו להחלפתו.

בנוסף, טוויטר הוגבלה לשימוש ברוסיה במסגרת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. לפי אתר Statista, בחודש ינואר האחרון היו ברוסיה מעל ל-9 מיליון משתמשים רוסיים בטוויטר. כעת, בגלל ההגבלות האלו, הם לא יכולים להשתמש כרגיל ברשת החברתית.