הרווח של פריון נסק, החברה העלתה את התחזית השנתית בפעם השנייה

חברת האדטק הדואליות עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הראשון, עם צמיחה של כ-40% בהכנסות וזינוק של פי שלושה ברווח הנקי • החברה הגדילה את תחזיות ההכנסות וה-EBITDA שלה

דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון
דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון

חברת האדטק פריון  עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הראשון, והעלתה את התחזית השנתית שלה בפעם השנייה, לאחר שהציגה צמיחה בהכנסות וברווחים.

החברה, המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות, אתרים וטלוויזיות חכמות, צמחה ברבעון הראשון ב-39.5% ביחס לרבעון המקביל והכנסותיה הסתכמו בכ-125 מיליון דולר. מתוך הסכום, ההכנסות מפרסום הסתכמו ב-68.6 מיליון דולר, זינוק של 79.9% ביחס לרבעון המקביל (בין היתר בזכות תרומת וידאזו שנרכשה בסוף 2021), וההכנסות מחיפוש עלו ב-9.7% ל-56.7 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי הגיע ל-15.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים נרשם רווח נקי Non-GAAP של 20.7 מיליון דולר, עלייה של 197%, וה- EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ל-22.7 מיליון דולר.

במהלך הרבעון פריון ייצרה תזרים של 23.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום הרבעון היו לה בקופה 342 מיליון דולר.

צופה צמיחה של 32% בהכנסות השנתיות

התחזית השנתית מתעדכנת ופריון מצפה כעת להכנסות של 620-640 מיליון דולר - עלייה של 10 מיליון דולר מהתחזית הקודמת וצמיחה של 32% לעומת 2021. ה-EBITDA המתואם יגיע ל-98-100 מיליון דולר, גם כאן עלייה של 10 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת, ונתון המשקף צמיחה של 44% ביחס ל-2021.

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון, אמר: "הביצועים הכספיים החזקים ברבעון הראשון נובעים מאסטרטגיית גיוון ערוצי הפרסום, ההשקעה הנמשכת בחדשנות, רכישות סינרגטיות, והיכולת הייחודית לחבר את צדדי ההיצע והביקוש של הפרסום הדיגיטלי ל-HUB מרכזי אחד. ההשקעה בחדשנות היא אחד הגורמים המרכזיים לצמיחה של 80% בהכנסות פעילות הפרסום. השימוש הגובר בטכנולוגיית ה-SORT שפיתחנו מאפשר ללקוחות להעלות קמפיינים ממוקדים מבלי להשתמש בעוגיות, וליהנות מהחזר גבוה יותר על ההשקעה בפרסום בהשוואה לשימוש בעוגיות צד שלישי".

גרסטל הוסיף שהיכולת של פריון לחבר את כל ערוצי הפרסום הגדילה את שולי הרווח של החברה, בניכוי עלויות המדיה, ל-42% בהשוואה ל-25% ברבעון המקביל. לדבריו, "הגידול העקבי בהכנסות וברווחיות לצד קופת מזומנים נטו של 342 מיליון דולר ממצבים את פריון היטב להמשך התנופה בפעילותה. אנו מוכנים וערוכים לעידן החדש של קמפיינים ללא עוגיות, בו המודעות לפרטיות תהפוך לגורם בעל חשיבות גוברת. יש לנו את התשתית, צוות מנוסה שהוכיח את עצמו, ועוצמה פיננסית להמשך מגמה חיובית זו״.

פריון  נסחרת בנאסד"ק  ובת"א בשווי של מיליארד דולר, אחרי שירדה 24.5% מהשיא שרשמה בנובמבר אך עלתה ב-36.7% בשנה האחרונה.