מייסד דינמיק יילד יוצא להגנת שי-לי שינדלר: אשתי עשתה צעד חשוב

ליעד אגמון, בן זוגה של שי-לי שינדלר שסופגת ביקורת קשה בעקבות סרטה "המתעשרים החדשים", החליט לצאת להגנת אישתו בשרשור חושפני בטוויטר • אגמון הוא מייסד הסטארט-אפ דינמיק יילד שנרכש בידי מקדונלד'ס ב-2019 ב-300 מיליון דולר

ליעד אגמון / צילום: מתן פורטנוי
ליעד אגמון / צילום: מתן פורטנוי

לאחר כמה ימים של שיח סוער סביב הסרט של שי-לי שינדלר "המתעשרים החדשים", ליעד אגמון, בעלה של שינדלר ומייסד דינמיק יילד, שנמכרה למקדונלד'ס ב-300 מיליון דולר, החליט להגיב על הביקורת הקשה שהוטחה בשינדלר ובסרט שלה. 

לידיעת שי-לי שינדלר: לפי החוק והפסיקה למי שייך האקזיט של בעלך? | ליהיא כהן דמבינסקי, דעה

"גם אני עשיתי אקזיט אבל לא מכרתי ורצתי לספר לחבר'ה": זוהר לבקוביץ צפה בסרט על המתעשרים החדשים והתחרט 

שי-לי שינדלר ניפצה לכם את הפנטזיה הקפיטליסטית האולטימטיבית | אופיר דור, דעה

בשרשור ארוך בטוויטר, אגמון, שמקדונלד'ס רכשה את הסטארט-אפ שלו בשנת 2019, פירט כיצד עיסוקיו שינו את חייה של שינדלר מקצה לקצה, כולל מעבר של משפחתם לניו יורק ואז גם חזרה של שינדלר וילדיהם לישראל כדי שהיא תוכל לשמר את אפיקיה המקצועיים ולא לוותר על קריירה.

אגמון הוסיף כי כאשר חברה מבצעת אקזיט, זה מעלה שאלות רבות על תפקידם של בני ובנות הזוג של המייסדים, על חייהם של המעורבים באקזיט, ועל כיצד "הכסף הגדול" משנה את מעמדם של אנשים. אגמון כתב בשרשור כי שינדלר יצאה בעקבות כל השאלות שעלו ליצירת הסרט, אך הוא התנגד לכך נחרצות. אגמון היה סבור כי במצב הכלכלי הנוכחי, בו יש פערים רבים מדי בין נדבכי החברה הישראלית, אין מקום לדון בשאלת הכסף המגיע מאקזיט. הוא חשב שבעיותיה ייתפסו כמנותקות באקלים הכלכלי הישראלי מול יוקר המחייה.

עם זאת, אגמון מציין כי הביקורת המופנית כלפי אישתו והסרט שלה מדגישים את חשיבות התוכן שיצרה. הוא מלין נגד ההצגה הסטריאוטיפית של נשים אמידות כדמויות בסדרה "מעושרות", בזמן שגברים אמידים מוצגים כ"כרישים". הוא הוסיף כי הוא מעדיף לראות יצירה מסוג אחר, גם היא לא מושלמת וכי הוא תומך באישתו ובעבודה שלה, ובצדדים של האקזיט שהיא מנסה להציג.

את דבריו סיכם ב"אני Team Shaily".