מעצבת הפנים שלא נותנת למשבר האספקה לעכב את מתן המפתחות ללקוחות: "אנחנו מכינים הכול מראש"

אודליה ברזילי, תושבת רמת השרון • מעצבת פנים • "הרבה פעמים כעצמאיים קל לנו לשכוח את עצמנו. התפתחות אישית ועבודה פנימית ומקצועית חשובה מאוד להצלחה ולגדילה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

אודליה ברזילי, מעצבת פנים / צילום: הילית כדורי
אודליה ברזילי, מעצבת פנים / צילום: הילית כדורי

מעצבת הפנים אודליה ברזילי היא one women show בכל מה שקשור לתחום הבית, היא מתכננת את הבית, מעצבת אותו מפריטים שהיא מלקטת בחנויות שונות ובנוסף, גם מייצרת בעצמה את עבודות האמנות. לכל פרויקט את האמנות שמתאימה לו.

"אני עושה את הכול, החל משלב התוכניות, הריסה ובנייה ועד בחירת הרהיטים והסטיילינג", היא אומרת "יצירות האמנות שאני מייצרת עבור כל פרויקט הגיעה בעצם מהבנה של השטח. הייתי מחפשת ימים שלמים יצירות אמנות שיתאימו לבתים שלי, והבנתי שהכי מדויק יהיה שאני אייצר אותן בעצמי. אני מציירת ועושה עבודות בתלת-ממד ובכך אני משלימה את התמונה המלאה. להיות מעצבת מבחינתי זה לתת את הזווית השונה והמיוחדת לכל פינה של הבית, כשאני עובדת על תוכניות, יש לי פריזמה מסוימת. כשאני עובדת על הסטיילינג לבית, אני מסתכלת על כל אזור ופינה מזווית אחרת. וכך גם האמנות שאני מייצרת נותנת נקודת מבט אחרת. מקווה בקרוב גם לצלם את הבתים אותם תכננתי ועצבתי. אני עוטפת את הבית מכל הזוויות האפשריות".

ברזילי למדה עיצוב פנים והיא בעלת ניסיון של 20 שנים במקצוע. הקורונה לדבריה לא השפיעה על עבודתה, אך במקומות אחרים כן. "דרך העבודה נשארה דומה, אך הזמנים בימי מגפה עולמית הם אחרים. חשוב להבין שהיום זמני האספקה הם ארוכים יותר וחשוב להתכונן אליהם ולקחת אותם בחשבון מראש. כמי שמתכננת בעיקר בתים, בהם יש צורך בהמון ספקים וחומרים ואני מביאה למצב בו כל החומרים מוכנים מראש, וכך אנחנו מנסים להסיר כמה שיותר תקלות ועיכובים. בנוסף, הקורונה הביאה לצרכים חדשים שעלו לראש סדר העדיפות בבתים, לדוגמת חדר עבודה או חדר משפחה. היום הבית הוא במרכז וכל המשפחה וסדר היום סובבים סביבו".

לברזילי אין סגנון מסוים שהיא מגדירה עצמה דרכו "אני אוהבת הכול בעיצוב, ולכן הבתים שאני מעצבת לא נראים כפס ייצור, הם לגמרי CUSTOM MADE. כל פריט נאסף ממקום אחר כך שהחכמה היא היכולת לשלב הכול ביחד בצורה הרמונית ונכונה". עוד מוסיפה ברזילי כי "לפעמים לקוחות לא מאמינים שאני כה ורסטילית, כי הפרויקטים שונים ב-180 מעלות אחד מהשני. אני נכנסת לעומק עם הלקוח, מבינה את הצרכים והרצונות ותפקידי הוא להכניס את כל התבלינים פנימה לבית מלא השראה. אנחנו גרים במדינה שהיא קיבוץ גלויות של מגדרים, סגנונות ואנשים וכך גם בעיצוב, אין לי קו אחד ואין לי סגנון אחד. הקיבעון מביא אותי לשעמום בסופו של דבר ואני, אוהבת עיצוב ומאתגרת את עצמי כל פעם עם סגנון אחר".

"עיצוב פנים זו השפה שלי", היא אמרת "בעזרתה אני ממירה את נפש האדם שמולי לצבעים, חומרים, פריטים ואביזרים, קווים וסגנונות עד שהבית מקבל את האופי הנכון. בית מייצג את מי שאנחנו ולא פחות מייצג את מי שהיינו רוצים להיות. בית על כל מכלול הצבעים, ריחות, טעמים הוא בסיס לזיכרונות ולחוויות שלנו".

"כעסק עצמאי שמתמודד עם הרבה אתגרים, אני מאמינה כי ההשקעה הראשית צריכה להיות בעצמך", היא מסכמת "אני זה העסק, אני הראש שמעצב, אני הידיים שיוצרות ואני הרגליים שהולכות ממקום למקום עם הלקוחות. הרבה פעמים כעצמאי קל לנו לשכוח את עצמנו. התפתחות אישית ועבודה פנימית ומקצועית חשובה מאוד להצלחה ולגדילה/ ההצלחה בעסק מגיעה מבפנים, ואם הכלי שלך לא מספיק גדול כדי להכיל אותה, היא לא תגיע".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il