בורסות עולם | סיקור שוטף

יום מסחר הפכפך בוול סטריט ננעל בירוק בתמיכת ענקיות הטכנולוגיה

מודרנה טיפסה אחרי שביקשה אישור חירום לחיסון הקורונה שלה לילדים • נעילה אדומה באירופה: דאקס השיל 1.1%, קאק נחתך ב-1.7% • מחירי הנפט התייצבו, הזהב נחלש • תשואת האג"ח האמריקאית ל-10 שנים הגיעה ל-3% לראשונה מאז 2018 • השווקים באנגליה, בסין, בסינגפור ובהונג קונג סגורים לרגל חג

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

יום המסחר התנודתי מאוד הסתיים לבסוף במגמה חיובית, כאשר העליות התחזקו לקראת צלצול הנעילה. מדד נאסד"ק עלה ב-1.6%, דאו ג'ונס טיפס בכ-0.3% ו-S&P 500 בכ-0.6%. במהלך היום נפלו המדדים בעד 1.5%. תשואת האג"ח ל-10 שנים, שהגיעה הערב ל-3%, ננעלה בסופו של יום על 2.99%.

מרבית ענקיות הטכנולוגיה סיימו את הערב בעליות, ובהן מניות השבבים אנבידיה ו-AMD  שקפצו ביותר מ-5%. טסלה , שבמהלך חלק מהערב נסחרה בירידה, סיימה בעלייה של 3.7%, מטא התקדמה ב-5.5% ונטפליקס ב-4.7%. גם מיקרוסופט  ואלפאבית (גוגל)  טיפסו. אמזון  ואפל , שפרסמו דוחות ביום חמישי שעבר ונסחרו במרבית הערב בירידה, ננעלו בעליות קלות.

לאחר עסקת הענק, אינוויז  טיפסה ב-9% במחזור מסחר ענק (מעל 30 מיליון מניות עברו ידיים, בהשוואה ל-845 אלף בממוצע ביום בחודשים האחרונים). סולאראדג'  הישראלית, שפועלת בתחום המערכות הסולאריות, תפרסם תוצאות רבעוניות לאחר סיום המסחר. על פי התחזיות, תציג רווח של 1.31 דולר למניה על הכנסות בהיקף של 634 מיליון דולר. המניה טיפסה בכ-1.9%.

בשוק הסחורות נרשמו עליות של כ-0.9% בחוזים על הנפט. הברנט עלה ל-108 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-105.5 דולר לחבית. הזהב נחתך ב-1.8% ומחירו ירד ל-1,862 דולר לאונקיה.

22:25

כחצי שעה לפני סיום המסחר ושוב שינוי כיוון בוול סטריט. נאסד"ק עבר לעלייה של 0.7%, דאו גונס צמצם הירידה ל-0.1% בלבד ו-S&P500 יורד אף בפחות מכך. 

מרבית ענקיות הטכנולוגיה נסחרות בעליות בשעה זו, בהן אנבידיה  ומטא (פייסבוק)  קופצות מעל ל-4%. הירידה של אמזון  התמתנה ועומדת על שיעור של 1.5%.

תשואת האג"ח ל-10 שנים שוב עולה לרמה של 3%. תשואת האיגרת לשנתיים עולה ב-3 נקודות בסיס ל-2.73%.

21:40

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה שלילית והירידות אף מחריפות. נאסד"ק יורד ב-0.8%, דאו ג'ונס ו-S&P500 נחתכים ב-1.4%. 

תשואת האג"ח ל-10 שנים, שהגיעה מוקדם יותר לרמה של 3%, ירדה בחזרה ל-2.99%. בשוק הסחורות התייצבו מחירי הנפט, והברנט נסחר סביב 107.6 דולר לחבית. הזהב נופל ב-1.8% ל-1,862 דולר לאונקיה.

20:25

לראשונה מאז שנת 2018, תשואת האג"ח ל-10 שנים של הממשל האמריקאי עולה לרמה של 3%, בעוד המשקיעים ממתינים להעלאת הריבית הצפויה ביום רביעי הקרוב. מדובר בזינוק של 11 נקודות בסיס בהשוואה לרמתה הבוקר. את שנת 2021, נזכיר, סיימה ברמה של 1.5% בלבד.

● הפעם זה שונה? 5 דברים שכדאי לדעת על הימים הדרמטיים בשוק האג"ח

20:15

המסחר בוול סטריט עבר למגמה שלילית. מדד נאסד"ק, שבמרבית הימים האדומים מוביל את הירידות, רושם ירידה מתונה של 0.3% בעוד שדאו ג'ונס ו-S&P500 יורדים ב-0.6% ו-0.7% בהתאמה. בשוק האג"ח של ממשל ארה"ב התשואות ממשיכות לטפס, כאשר תשואת האיגרת לעשור מגיעה כבר ל-2.99%.

אמזון  ממשיכה גם השבוע במומנטום השלישי ומאבדת כ-3%, אפל יורדת ב-1.7% וטסלה  משילה 0.8%. 

בקרב המניות הישראליות, טבע  מאבדת 3.3% ועוד ירידות בולטות רושמות אנלייבקס  שצונחת ב-8%, קמהדע  שיורדת ב-6% וכן קומפיוג'ן  ואודיוקודס  נסוגות. מנגד, ניאוגיימס , אינוביד , פלוריסטם , אינוויז  וטאבולה  מתחזקות.

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה שלילית. דאקס  השיל 1.1%, קאק  נחתך ב-1.7% וכך גם היורו סטוקס 50 . בלונדון הבורסה הייתה סגורה. בפרנקפורט בלט דויטשה בנק  עם ירידה של כ-2%, דיימלר נפלה ב-7.5% וגם BMW ופולקסווגן איבדו גובה. גם בצרפת נרשמו ירידות במניות הבנקים קרדיט אגריקול  וסוסייטה ג'נרל .

בוול סטריט מתקיים מסחר תנודתי הערב, כאשר דאו ג'ונס ו-S&P500 עברו לירידה של 0.3% ואילו נאסד"ק נסחר בדומה לרמת הפתיחה, ונד בין עלייה לירידה.

בקרב ענקיות הטכנולוגיה המגמה חיובית בעיקרה. מטא ונטפליקס עולות ב-2.5% ו-3.7% בהתאמה, וגם גוגל, מיקרוסופט, אנבידיה ו-AMD מטפסות. מנגד, אמזון  מאבדת 3.4% (לאחר שצנחה ב-12% ביום שישי אחרי שהורידה תחזית הכנסות ורשמה הפסד מפתיע) וגם אפל  יורדת ב-1.4% בתגובה לדוחות.

בשוק הסחורות התייצבו מחירי הנפט בעוד שהחוזים על הזהב יורדים בכ-1.3%.

17:55

המסחר בוול סטריט עבר לעליות שערים. S&P500 ודאו ג'ונס מתקדמים ב-0.4% ונאסד"ק עולה בכ-0.6%. במקביל תשואות האג"ח מזנקות, ותשואת האיגרת ל-10 שנים מתקרבת ל-3%. 

מניית אינוויז  הישראלית בולטת עם עלייה של יותר מ-6% (עלייה מתונה משמעותית בהשוואה לכ-20% שרשמה במסחר המוקדם). עוד בולטות מודרנה  (שהודיעה שחיסון הקורונה שלה לילדים מתחת לגיל 6 יהיה מוכן לבדיקת ה-FDA עד יוני. החברה ביקשה אישור שימוש חירום לטיפול בשבוע שעבר.

עוד עליות יפות רושמות אוקסידנטל פטרוליום , מטא (פייסבוק) , נטפליקס , פייפאל, זום ואקטיוויז'ן בליזארד . ביום שבת, במסגרת האסיפה השנתית של ברקשייר התאוו'יי, וורן באפט אמר שהחברה הגדילה את החזקתה ביצרנית משחקי הווידאו.

16:50

לקראת יום הפכפך? המסחר שוב מתקיים במגמה מעורבת שנאסד"ק מחק הירידה שרשם ועולה בכ-0.2%. דאו ג'ונס יציב, S&P500 נסחר בירידה קלה.

16:35

בדקות שקדמו לפתיחת המסחר בוול סטריט עברו החוזים העתידיים לעליות קלות, והמסחר נפתח במגמה מעורבת. יחד עם זאת, בתוך כחמש דקות עברו המדדים לירידות: דאו ג'ונס נחלש ב-0.2%, S&P500 ב-0.3% ונאסד"ק מאבד 0.5%. בשוק האג"ח התשואות מטפסות: תשואת האג"ח לעשור עולה ל-2.96% וזו של האג"ח לשנתיים עולה ל-2.71%.

חברת דירוג האשראי מודי'ס  בולטת בירידה חדה לאחר שהחמיצה את התחזיות עם רווח רבעוני של 2.89 דולר למניה (צניחה של 30% בהשוואה לאשתקד) וחתכה את תחזית ההכנסות לשנה כולה. ברבעון המדווח ההכנסות שלה עמדו על 1.5 מיליארד דולר, ירידה של 5% בהשוואה לשיא שרשמה ברבעון הראשון של 2021.

בולטות בקרב הישראליות: אינוויז  נוסקת אחרי שהודיעה על זכייה במכרז אספקה אסטרטגי של יצרנית רכב גדולה. החברה מעריכה את היקף ההכנסות מהמכרז בשנים הקרובות בכ-4 מיליארד דולר. סרגון  נחלשת לאחר שדיווחה על הפסד ברבעון הראשון של השנה, אם כי האנליסטים היו יותר פסימיים לגביו. במקביל, הפחיתה את התחזית השנתית שלה. 

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של כ-5% בחוזים על הנפט הגולמי, ונפט מסוג ברנט יורד לכ-104 דולר לחבית. הזהב נופל ב-1.7% ונסחר סביב 1,863 דולר לאונקיה.

14:45

מניית קבוצת הנדל"ן הגרמנית אדלר גרופ , קרסה היום ב-41% במהלך המסחר בבורסת פרנקפורט, לאחר שמרבית חברי דירקטוריון החברה הציעו את התפטרותם. אדלר גרופ שולטת בין השאר בחברת הנדל"ן בראק אן.וי, שהנפיקה בבורסה בת"א מניות ואגרות חוב. לפי סוכנות בלומברג, מרבית חברי דירקטוריון אדלר הציעו את התפטרותם לאחר שהחברה דיווחה על הפסד שנתי של 1.18 מיליארד יורו ועל סירוב רואי החשבון שלה לחתום על הדוחות הכספיים. אדלר, שפועלת בעיקר בתחום של השכרת דירות מגורים בגרמניה, הודיעה ביום שבת האחרון כי ההפסד היה קשור ברובו להפחתות שווי שנרשמו בעסקי פיתוח הנכסים שלה.

13:50

נמשכת המגמה השלילית באירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 0.6%-0.4%. 

מניות אפל  וטסלה רושמות עליות קלות במסחר המוקדם. גם אמזון  עולה קלות לאחר צניחה של 14% ביום המסחר האחרון.

מניית סרגון  מזנקת בכ-10% במסחר המוקדם לאחר שדיווחה על חוזה להתקנת מערכות סלולר מדור 5 עם חברת DISH מארה"ב.

12:10

מחריפות הירידות באירופה ומדדי המניות המרכזיים נסוגים בשיעורים של עד 1.8%. החוזים על הנפט יורדים ביותר מ-2% והזהב מאבד מערכו 1.7%. 

אודיוקודס  דיווחה היום על עלייה של 12.8% בהכנסות ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל, אך הרווח הנקי שלה ירד ב-12.4% והיא רשמה רווח נקי למניה שנמוך ב-3 סנטים מתחזיות האנליסטים. בחברה מציינים כי הסיבה לכך היא עליית מחירי הרכיבים על רקע קשיי שרשרת האספקה וכן הגדלת מצבת כוח האדם. אודיוקודס סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 66.4 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח התפעולי הסתכם ב-8.1 מיליון דולר לעומת 10.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 8.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-10 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים שבראשם התגמולים ההוניים לעובדים, הרווח הנקי של אודיוקודס הסתכם ב-11.2 מיליון דולר, כאמור ירידה של 12.4% לעומת הרבעון המקביל, והרווח למניה הגיע ל-33 סנט.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות. בורסת לונדון סגורה לרגל חג. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 0.6%-0.9%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ב-5 נקודות בסיס ל-2.95%.

בגרמניה פורסם היום כי המכירות הקמעונאיות רשמו ירידה של 0.1% במרץ, לעומת צפי לעלייה של 0.2%. 

בטוקיו רשם היום מדד הניקיי ירידה של 0.1%.

08:10

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, כשבטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה קלה, ובסיאול נרשמות ירידות קלות. השווקים בסין, בסינגפור ובהונג קונג סגורים לרגל חג.

בסין פורסם בסוף השבוע כי מדד מנהלי הרכש (PMI) של התעשייה עמד באפריל ברמה של 47.4 נקודות, המסמנת ירידה בקצב הפעילות.

עליות קלות נרשמות כעת במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

בזירת המסחר בסחורות רושמים החוזים על הנפט ירידות של כ-0.8% והזהב נחלש בכ-1.3%. זאת, בעת שהדולר מתחזק קלות מול המטבעות המרכזיים. 

בזירת הקריפטו, הביטקוין מתחזק בכ-3% ונסחר סביב 39 אלף דולר והאת'ריום עולה ביותר מ-3% ונסחר סביב 2,850 דולר.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי נתוני מאקרו די טובים, שעדיין לא מעידים על חולשה בביקושים, צפויים כמעט בוודאות לתמוך בעליית ריבית ה-FED בשיעור של 0.5% בישיבתו השבוע. עלייה זו כבר מגולמת בשווקים. החוזים מגלמים שה-FED יעלה ריבית ב-4 פגישות הקרובות עד ספטמבר ב-2% במצטבר מהרמה הנוכחית. על רקע זה, התשואות הארוכות בעקום האג"ח האמריקאי שוב התקרבו ל-3%. להערכתנו, עליית התשואות עדיין לא הגיעה לסיומה.

עוד הוא כותב כי "סיכון האינפלציה באירופה מתגבר גם בגלל ההיחלשות המהירה של האירו ששערו ירד באפריל כמעט ב-5% כתוצאה מהרחבת פערי הריביות בין ארה"ב לאירופה. גם המטבעות האחרים נחלשו בחדות ביחס לדולר, בייחוד היין היפני. גם היחלשות היין תואמת במדויק את הרחבת פערי התשואות בין ארה"ב ליפן.  להערכתנו, הבנק המרכזי האירופאי יתחיל להעלות ריבית באחת הפגישות הקרובות".