153 מיליון שקל ל-92 יח"ד: ישראל קנדה ויוסי אברהמי זכו במכרז לקרקע ב"בית הנערה" בהוד השרון

מדובר במחיר הגבוה בכחצי מיליון שקל ליח"ד בהשוואה למכרז שבו זכתה ישראל קנדה במתחם לפני כשנה – על קרקע שמחצית ממנה נמכרה לאחר מכן במחיר שיא ליוסי אברהמי

ברק רוזן ויוסי אברהמי / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ויוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

קרקע נוספת במתחם "בית הנערה" בהוד השרון של ישראל קנדה ויוסי אברהמי: שתי החברות זכו במכרז נוסף של עיריית תל אביב־יפו במתחם תמורת 153 מיליון שקל. על הקרקע ניתן להקים 92 יחידות דיור, כך שהסכום שהציע צמד החברות מבטא מחיר של כ־1.66 מיליון שקל ליח"ד, גבוה בכחצי מיליון שקל ליח"ד בהשוואה למכרז הקודם שבו זכתה ישראל קנדה במתחם, לפני כשנה.

פרויקט בית הנערה, הוד השרון / הדמיה: סטודיו 84
 פרויקט בית הנערה, הוד השרון / הדמיה: סטודיו 84

מתחם "בית הנערה" (או תוכנית כפר הדר) נמצא על שטח של כ־620 דונם במרכז הוד השרון. באמצע המאה שעברה מכרו בעלי הקרקע, שפשטו רגל, את השטח לעיריית תל אביב־יפו, וזו החזיקה בו במשך עשרות שנים, ושם הפעילה מוסדות חינוך שונים - ובהם גם בית הנערה, שפועל במקום משנת 1960. לאחרונה החליטה העירייה למכור את החזקותיה במקום, ולאחר שמכרה לישראל קנדה שטח של 33 דונם בשנה שעברה, תמורת 511 מיליון שקל, וכעת היא מוכרת שטח נוסף, הפעם לישראל קנדה וליוסי אברהמי.

שתי החברות יחזיקו למעשה יחד בשני השטחים, זאת לאחר שבתחילת השנה מכרה ישראל קנדה מחצית מהשטח שבו זכתה במכרז הראשון לשותפתה תמורת סכום שיא של 411 מיליון שקל, המשקף לקרקע שווי של 822 מיליון שקל.

היקף ההכנסות הצפוי: כ־3.5 מיליארד שקל

הקרקע שזכו בה כעת ישראל קנדה ויוסי אברהמי חולשת, כאמור, על פני כ־5.7 דונמים במתחם "בית הנערה", וניתן להקים עליה 92 יחידות דיור. בכך הגדילו החברות את החזקותיהן במתחם לכמעט 40 דונם, שעליהם יוכלו להקים כ־550 יחידות דיור. מחברת ישראל קנדה נמסר כי בכוונת השותפות לפעול להגדלת הצפיפות במגרשים, עד ל־630 יח"ד. על הקרקע מתכננות החברות להקים פרויקט מגורים בבנייה ירוקה, שעל תכנונו אמון אדריכל רפאל דה לה פונטיין. היקף ההכנסות הצפויות לחברות נאמד בכ-3.5 מיליארד שקל.

פרויקט בית הנערה, הוד השרון / הדמיה: סטודיו 84
 פרויקט בית הנערה, הוד השרון / הדמיה: סטודיו 84

על המכרז פרסמנו כאן לראשונה באמצע חודש פברואר האחרון . עיריית תל אביב־יפו קבעה את מחיר המינימום עבור הקרקע על 107 מיליון שקל, וציינה בין היתר כי המגרש תפוס באופן חלקי על ידי צד ג', שמחזיק במקום בשלושה מבני מגורים ובחוות סוסים. בימים אלו מנהלת העירייה הליך משפטי נגד אותו גורם, בדרישה לפינוי וסילוק יד. תנאי המכרז כוללים הבהרה לפיה הזוכה במגרש "ייכנס 'בנעלי' העירייה" בעניין זה.

מכירת הקרקע השנייה מצד עיריית תל אביב־יפו במתחם "בית הנערה" מהווה מימוש של כל החזקותיה במקום, ולאחר שנים של מאבקים - בין היתר גם ישירות בין עיריית ת"א לעיריית הוד השרון - ייתכן כי כעת ניתן יהיה לקדם תכנון מפורט למתחם, במטרה להקים בו 2,450 יחידות דיור, לצד כ־185 דונם שטחי ציבור ופארק, שיחובר לפארק ארבע העונות הסמוך.