ממשרה בכירה בחברת ביטוח גדולה לעיצוב פסלי גן: "לא רציתי שהביטחון הכלכלי שלי יהיה תלוי באחרים"

אורלי גולן, תושבת ראשון לציון, בת 55 • נשואה והורה לשני זוגות תאומים בני 19 ו-25 • בעלת חברת HAPPY BIRDS המייצרת בעבודת יד ציפורים רוקדות לעיצוב גינות ומרפסות • "אנחנו לא מתפשרים על איכות החומרים מהן עשויות הציפורים ומייצרים מהחומרים הטובים ביותר" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז   

אורלי גולן, בעלת חברת HAPPY BIRDS / צילום: תמונה פרטית
אורלי גולן, בעלת חברת HAPPY BIRDS / צילום: תמונה פרטית

אורלי גולן מספרת שהיא פתחה את עסק "ציפורים שמחות" - פסלי ציפורים רוקדות לעיצוב הגינה בעקבות מגפת הקורונה. בעלה יצא לחל"ת עם אפשרות לפיטורין והמחלקה שניהלה בחברת ביטוח נסגרה בעקבות קיצוצים בשל הקורונה. ההחלטה להקים עסק התקבלה אצלה מתוך רצון לא להיות תלויה כלכלית באיש.

גולן מייצרת את הציפורים עם בעלה והילדים שלה היו שותפים מלאים להקמת העסק בזמן שהם היו סגורים בבית בתקופת הסגרים.

אורלי מספרת כי "בשנה החולפת מחזור ההכנסות של העסק עמד על כ-100,000 שקלים". לדבריה, "בחברה שבה צמחתי ועבדתי, חלו, כמו בכל המשק, שינויים וצמצומים. בעלי רון הוצא ממקום עבודתו לחל"ת והתחושה הייתה קשה. תחושה של חוסר ביטחון וחוסר ודאות. הילדים עדיין תלויים בנו כלכלית, ובתקופה הזו למצוא עבודות מזדמנות כדי לעזור בכלכלת הבית זו משימה כמעט בלתי אפשרית".

"באותה תקופה קשה" היא משתפת "צמחה בי ההחלטה הפנימית שהביטחון הכלכלי שלי יהיה מעתה ואילך אך ורק בידינו ולא בידי אחרים. המשאבים שהיו לנו הם הכישורים המקצועיים שיש לכל אחד מאיתנו, והניסיון הניהולי שלי וביחד עם משפחתי הגרעינית החלטנו, אני ובעלי, שנקים עסק משפחתי".

"היה ברור לי", היא אומרת "שהמוצר שנבחר לייצר יהיה משמח ויעלה חיוך על פני הלקוחות, כי זה מה שחיפשנו באותה תקופה, ומכאן גם נולד שם העסק " ציפורים שמחות ". את הדרך בהקמת העסק, התחלנו עם ידע דל מאוד על עולם העצמאיים, שנינו שכירים בני שכירים, ללא ידע וניסיון בתחום השיווק והמכירות והרשתות החברתיות".

"שפע רעיונות ומידע באינטרנט, סירטוני הדרכה על יזמות שווק ומכירות ועמותה אחת "יוזמות עתיד" שהייתה לנו לעוגן משלב הרעיון של הקמת העסק ועד היום שמלווים אותנו - עזרו לנו ללמוד איך לשרוד בעולם הקשוח הזה".

כיום העסק מנוהל על ידי רון שמתפרד כמנכ"ל. אורלי אחראית על תחום השיווק והילדים אחראיים על שאר התחומים וביחד העסק משגשג ומוכר ציפורים שמחות לכל חלקי הארץ והכל מיוצר באהבה בעבודת יד.

"אחת ההחלטות שקיבלנו הייתה לרכוש את חומרי הגלם אך ורק מספקים בארץ, בשל הכמויות הקטנות שהתחלנו איתם, התקשינו למצוא ספק שיאמין בנו ויסכים לספק לנו את חומרי הגלם בכמויות קטנות. מחירי חומרי הגלם עלו מאז הקמת העסק כבר מספר פעמים, מה שהקשה עלינו ועדיין מקשה עלינו. אבל אנחנו לא מתפשרים על איכות החומרים מהן עשויות הציפורים ומייצרים מהחומרים הטובים ביותר".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il