הקפאת גיוסי העובדים במטא מגיעה גם לישראל

לפי מזכר שהופץ בחברה, המנהלים המגייסים בחברה יידרשו להקפיא גיוסים של מתכנתים זוטרים, ולצמצם את גיוסם של מהנדסים ומנהלים בכירים - למעט בתחום למידת המכונה • ממטא נמסר: "החברה מבצעת הערכה מחדש של מדיניות גיוס העובדים מפעם לפעם בהתאם לצרכים העסקיים שלנו"

מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: צילום מסך
מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: צילום מסך

האווירה הפסימית באשר להמשך הצמיחה בעולם בעקבות עליית הריביות, האינפלציה והמלחמה באירופה מגיעה גם למטא. הרשת החברתית בעלת המותגים פייסבוק ואינסטגרם הודיעה לעובדיה כי תצמצם את גיוסי כוח האדם החדשים עבור מספר בעלי תפקידים, בעוד עבור אחרים היא תקפיא אותם לחלוטין עד סוף השנה.

בהודעה שנשלחה לעובדים בחברה ופורסמה באתר ביזנס אינסיידר אמר דיוויד וינר, סמנכ"ל הכספים של החברה, כי הפלישה לאוקראינה, שינויים במדיניות הפרטיות ואווירה שלילית בתעשייה השפיעה על קבלת ההחלטה הקשה. "לכל התופעות האלה ישנן השלכות על צמיחה איטית מהצפוי בפייסבוק", כתב. "הגענו לשנת 2022 עם כמה מטרות מרחיקות לכת לגבי הצמיחה שלנו. אבל לפי איך שהמחצית השנייה של השנה הולכת להיראות, אנחנו נבצע התאמה מחדש לאותן מטרות".

לגלובס נודע כי הצמצום בגיוסי העובדים החדשים הגיע גם למשרדי פייסבוק ברחוב רוטשילד ודרך בגין בתל אביב. על פי המזכר שהופץ בחברה, הוקפאו בשבוע שעבר גיוסים חדשים של ג'וניורים - כלומר בוגרי אוניברסיטה ללא ניסיון תעסוקתי וגם של מהנדסים בעלי ותק קצר; תהליכי גיוס של מהנדסים בכירים וראשי צוותים מוקפאים בימים אלה ממש וראיונות עבודה שתוכננו עבור מועמדים בוטלו; מהנדסים בכירים מאוד ומנהלים בכירים שכבר החלו בתהליך ראיונות, יקבלו הצעות שכר, אך החברה תחדל מלראיין מועמדים חדשים עד להודעה חדשה. עם זאת, כמה תהליכים לא ישונו: מספר תפקידי הנדסה בכירים יגויסו כרגיל, ומהנדסים בכירים, מנהלי צוותים ומנהלים בכירים בתחום למידת מכונה (ML) ימשיכו בגיוסים כרגיל.

ישפיע על הצמיחה של החברה

למהלך ישנם מספר השלכות נוספות על יכולתה של החברה לצמוח ולמלא את התקנים החסרים. פייסבוק סובלת מנטישת עובדים בחציון האחרון, בין השאר על רקע חשיפות הוול סטריט ג'ורנל באשר לתופעות הציבוריות השליליות הנגרמות כתוצאה מהאלגוריתם שלה והתהפוכות ביחידת הפינטק.

כמה מהמובלים בחברה בפיתוח בינה מלאכותית עזבו גם הם את החברה, על פי דיווח של CNBC. האם מטא תוכל להשלים תקנים שמתפנים בעקבות עזיבת עובדים? במידה ועובדים חדשים לא יתקבלו לעבודה במקום אלה שעזבו, מצבת העובדים של פייסבוק עשויה אף להצטמצם עד סוף השנה.

שאלה נוספת נוגעת לכוונותיה של מטא לגדול בישראל. מטא שכרה רק לאחרונה 20 קומות בבניין המשרדים לנדמרק בתל אביב הנמצא בתהליכי בנייה, בעוד שהחברה עדיין עובדת במתכונת קורונה ואיננה יכולה לאכלס את כלל העובדים במשרדים בבת אחת. נוסף על כך, גם שאלת קורסי המראיינים שפתחה עבור העובדים במטרה להכשיר אותם לראיין עובדים חדשים עומדת בסימן שאלה.

ממטא נמסר: "החברה מבצעת הערכה מחדש של מדיניות גיוס העובדים מפעם לפעם בהתאם לצרכים העסקיים שלנו. בהתאם למדיניות ההוצאות שלנו לרבעון הקרוב, אנו מאיטים את הצמיחה שלנו. נמשיך לגדול במספר העובדים שלנו על מנת להבטיח עמידה ביעדים שלנו בטווח הארוך".

החברה הודיעה בשבוע שעבר שהיא מתכוונת להפחית את ההוצאות להמשך השנה ללא יותר מ-92 מיליארד דולר, ירידה ביחס לתוכניות המקוריות שכללו הוצאה של 95 מיליארד דולר באותה תקופה.