החל מ-20 במאי: הנוחתים בנתב"ג לא יידרשו לבצע בדיקות קורונה

ברקע הירידה בתחלואה, משרד הבריאות הודיע כי חובת בדיקות הקורונה בנתב"ג תסתיים ב-20 במאי. גם הבדיקות לנכנסים במעברים היבשתיים יבוטלו • הוכרזו גם הקלות לתיירים - מיום שלישי הקרוב, זרים הטסים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן בטווח של 24 שעות בטרם העלייה למטוס, ולא רק בבדיקת PCR כפי שהם מחויבים כיום

נתב''ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
נתב''ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

התחלואה יורדת, וישראל מיישרת קו עם העולם: החל מ-20 במאי, הנוחתים בנתב"ג לא יידרשו לבצע בדיקות קורונה לאחר כניסתם לישראל, וגם הבדיקות לנכנסים במעברים היבשתיים יבוטלו.

בהודעת משרד הבריאות מצוין כי "ההחלטה התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה. סוכם כי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך".

הוכרזו גם הקלות לתיירים: מיום שלישי הקרוב, זרים הטסים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן בטווח של 24 שעות בטרם העלייה למטוס, ולא רק בבדיקת PCR כפי שהם מחויבים כיום.

בשבועות האחרונים מופעל לחץ על משרד הבריאות לבטל את בדיקות ה-PCR לנכנסים לישראל, חובה שישראל נשארה עמה בשונה ממרבית מדינות העולם. משרד הבריאות נימק כי נחוץ לבצע מעקב אחרי וריאנטים ואיתורם, כשנבדק הריצוף של בדיקה שמתקבלת לה תוצאה חיובית. כעת, כאמור, המשרד מבטל את הבדיקות - בהחלטה שתיכנס לתוקף בעוד כשבועיים.