קשת משקיעה באורבניקה: תקצה זמן פרסום תמורת 4.99% ממניות החברה

זרוע ההשקעות של קבוצת קשת ממשיכה להשקיעה בעסקים שניתן להשביח באמצעות פרסום בטלוויזיה - והפעם קבוצת קסטרו-הודיס שנערכת להנפקת מותג האופנה אורבניקה • מדובר בעסקת ברטר שמעניקה לאורבניקה זמן פרסום בשווי 60 מיליון שקל בכל פלטפורמות התוכן של קשת

סניף של רשת אורבניקה / צילום: מארק פלר
סניף של רשת אורבניקה / צילום: מארק פלר

זרוע ההשקעות של קבוצת קשת ממשיכה להשקיעה בעסקים שניתן להשביח באמצעות פרסום בטלוויזיה - הפעם קבוצת קסטרו-הודיס שנערכת להנפקת מותג האופנה אורבניקה בבורסה בתל אביב.

במסגרת שיתוף-הפעולה תשקיע קשת זמן אוויר בשווי 60 מיליון שקל שיוקצה לפרסום המותג אורבניקה. בתמורה תחזיק קשת טרום ההנפקה ב-4.99% ממניות החברה. העסקה מגלמת לאורבניקה שווי של כ-1.2 מיליארד שקל. למעשה מדובר ב"עסקת ברטר" שמעניקה זמן פרסום בכל פלטפורמות התוכן של הקבוצה - ערוץ קשת 12 והאתרים מאקו ו-N12.

ההשקעה באורבניקה מצטרפת להשקעות נוספות שביצעה קשת בשנים האחרונות בחברות שבחרה להיות חלק מפוטנציאל הצמיחה שלהן. נזכיר כי לפני מספר שנים הוחלט בקשת להקים זרוע השקעות שתנצל את החיבור שיש לה למפרסמים כדי ליצור דרכם מקורות הכנסה נוספים.

מדובר במודלים של התקשרות שבמסגרתם "משלמת" קשת בזמן מדיה בשווי מיליוני שקלים. היקף ההשקעה בכל עסקה עומד על בין 10-20 מיליון שקל, על פני כ-3-5 שנים, ובתמורה הופכת קשת לשותפה המחוברת ליעדים העסקיים של החברה, תוך שהיא לוקחת חלק בניהול ובפיתוח, כמו גם באקזיט, אם מתרחש כזה.

עם החברות שבהן השקיעה קשת בשנים האחרונות נמנות יקבי כרמל, אפליקציית איזי, חברת הביטוח ליברה, בית ההשקעות הלמן אלדובי, הפלטפורמה למכירת כרטיסים לאירועים איוונטר וחברת סייברוואן העוסקת בפיתוח מערכת למניעת תאונות דרכים ומתכוננת להנפקה בנאסד"ק. לאחרונה השקיעה קשת באותו אופן בבית ההשקעות סילבר קסטל המתמחה בנכסים דיגיטליים ובמטבעות קריפטו.