סייברוואן בדרך לוול סטריט: הגישה טיוטת תשקיף חסויה

לפי ההערכות, הנפקת החברה בנאסד"ק צפויה לצאת אל הפועל בעוד מספר שבועות • ככל הידוע, בסייברוואן לא תכננו להגיע לוול סטריט בשלב זה, משום שאין לחברה צורך בגיוס הון נוסף, אלא שפניות שקיבלה החברה בתחילת השנה התניעו את התהליך

המערכת של חברת סייברוואן / צילום: איציק בירן
המערכת של חברת סייברוואן / צילום: איציק בירן

חברת הטכנולוגיה סייברוואן  עושה צעד נוסף בדרך להנפקה בוול סטריט, ומדווחת כי הגישה טיוטת תשקיף חסויה לרשות ניירות הערך של ארה"ב, SEC. החברה ציינה כי הכמות והסכום הדולרי של ניירות הערך שיוצעו ויימכרו טרם נקבעו, וכי ההנפקה תתקיים בהתאם לתנאי השוק, והיא כפופה להגשת תשקיף פומבי, בחינתו ואישורו על-ידי ה-SEC. לפי ההערכות, הנפקת החברה בנאסד"ק צפויה לצאת לפועל בעוד מספר שבועות. סייברוואן דיווחה לפני כארבעה חודשים כי בחרה בבנק ההשקעות האמריקאי Truist והתקשרה עם רואי חשבון ועורכי דין לקראת הנפקה בארה"ב.

סייברוואן, בניהולו של אורי גלבוע, משווקת טכנולוגיה שמיועדת למנוע את היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה. היא הונפקה לראשונה בבורסה בתל אביב לפני שנה וחצי לפי שווי של 87 מיליון שקל "לפני הכסף" וגייסה 26 מיליון שקל. ההודעה על הגשת טיוטת התשקיף הקפיצה את המניה בבורסה ביום ד' למחיר המשקף לחברה שווי של כ-150 מיליון שקל (בשיא הגיע שווי החברה לכ-235 מיליון שקל).

ויתרה על אפשרות מיזוג ל-SPAC

כבר לפני מספר חודשים עדכנה החברה על כוונתה להנפיק את מניותיה גם בנאסד"ק, כאשר נבחנה אפשרות של הנפקה (IPO) או מיזוג לחברת SPAC (חברה ללא פעילות, שגייסה כסף מהציבור במטרה לרכוש חברה קיימת). צוין אז כי השווי המבוקש המינימלי במיזוג ל-SPAC יהיה 120 מיליון דולר. נזכיר, שמספר חברות מישראל המספקות טכנולוגיות שונות לתעשיית האוטוטק הפכו לחברות ציבוריות באמצעות מיזוגים עם חברות SPAC בשנה האחרונה, כולן בשווי של למעלה ממיליארד דולר, וכולן איבדו אחוזים ניכרים מהשווי לאחר המיזוג. נראה שעל רקע התקררות שוק ה-SPAC, החברה בחרה באפשרות של הנפקה. עם זאת בשלב זה היא אינה מוסרת פרטים על השווי המבוקש. ניתן להעריך שבכל מקרה הוא יהיה גבוה מהשווי בו החברה נסחרת בת"א, והנפקה, אם אכן תצא לפועל, תציף ערך למשקיעים בסייברוואן.

ככל הידוע, בסייברוואן לא תכננו להגיע לוול סטריט בשלב זה, אלא מאוחר יותר, משום שאין לחברה צורך בגיוס הון נוסף, אלא שפניות שקיבלה החברה בתחילת השנה התניעו את התהליך. בדוחות המחצית הראשונה של סייברוואן נכתב כי "החברה רואה ברישום למסחר בנאסד"ק צעד שיקדם באופן משמעותי את חדירת החברה לשוק האמריקאי".

שת"פ עם יצרנית המשאיות Iveco

השבוע עדכנה סייברוואן בנוגע לשיתוף הפעולה שיש לה עם Iveco, יצרנית המשאיות האיטלקית שהיא אחת משלוש היצרניות הגדולות באירופה. החברה דיווחה כי הושלמה בהצלחה הדגמה של מערכת סייברוואן במפעל של Iveco וכי המשאית שבה הותקנה המערכת תשמש את הצוותים הטכניים והמסחריים של היצרנית לטובת הדגמות של המערכת לגורמים נוספים בחברה. סוכם שהחברות יבחנו את המשך שיתוף הפעולה ביניהן ויבחנו אפשרות להטמיע מערכות סייברוואן גם באוטובוסים שמייצרת Iveco.

במחצית הראשונה של 2021 סייברוואן רשמה הכנסות של 201 אלף שקל, גידול משמעותי לעומת 19 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה ב-2020, בזכות עלייה בהיקפי הפיילוטים שלה. עם זאת גם ההפסד הנקי לתקופה גדל, מ-3.4 מיליון שקל ל-13.3 מיליון שקל, בין היתר בשל עלייה בהוצאות המו"פ, המכירה והשיווק.