עבאס: רע"ם החליטה לתת הזדמנות נוספת לממשלה ולקואליציה

יו"ר רע"ם: "הגענו להבנות, וזו תהיה טעות איומה ללכת למערכת בחירות שתחזיר את נתניהו" • בעקבות הודעת עבאס, האופוזיציה משכה את ההצעות לפיזור הכנסת • הליכוד: "ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור, והיא תיפול במהרה"

יו''ר רע''ם, ח''כ מנסור עבאס / צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ
יו''ר רע''ם, ח''כ מנסור עבאס / צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, אומר במסיבת במסיבת עיתונאים בכנסת כי מפלגתו החליטה לתת הזדמנות נוספת לממשלה ולקואליציה. 

בעקבות הודעת עבאס, האופוזיציה משכה מסדר היום את ההצעות לפיזור הכנסת. הסיבה לכך היא שאם ההצעות נופלות בהצבעה, ניתן להגישן מחדש רק לאחר חצי שנה. בעקבות הודעת עבאס אין למעשה סיכוי לאישור ההצעות. האופוזיציה תמשיך לחפש חבר כנסת נוסף מהקואליציה שיערוק. 

לפי גורם בכיר ברע"ם, הקואליציה נענתה לכל דרישות המפלגה, לרבות התחייבות השרים ליישם בקצב מהיר את כל ההחלטות הכלכליות והקצאת התקציבים במסגרת תוכניות החומש.

עוד אמר  הגורם כי ההתייחסות הקואליציונית כוללת את ההכרה ביישובים הבדואים הלא מוכרים בנגב בהתאם להסכמים הקואליציוניים, ובתוך חודשים ספורים. 

עבאס: "טעות איומה ללכת לבחירות" 

עבאס אמר כי רע"ם ייצבה את המערכת הפוליטית אחרי ארבע מערכות בחירות, אבל בשבועות האחרונים הקפיאה את השותפות בקואליציה בגלל מה שהגדיר "פגיעה במתפללים באל-אקצה". לדבריו, "כעת הגענו להבנות, וזו תהיה טעות איומה ללכת למערכת בחירות שתחזיר את נתניהו". 

יו"ר רע"ם  הוא הביע צער על כוונת הרשימה המשותפת לתמוך בחוק הפיזור. על נתניהו אמר: "זה אותו נתניהו שניהלנו איתו מערכת יחסים בתקופת הממשלה הקודמת. ניהלנו איתו משא-ומתן קואליציוני מתועד עם העברת מסמכים, ונצטרך להוציא חלק מזה. גם בליכוד היו בקשר איתנו ותמכו בשותפות שתביא ברכה לכל אזרחי המדינה, לרבות הערבים. נתניהו עומד על דוכן הכנסת עם שיח של הדרה והסתה ולא דובר אמת מול כל אזרחי המדינה". 

במהלך מסיבת העיתונאים הגיע למקום גם חבר הכנסת איתמר בן גביר מהציונות הדתית, והתחוללה מהומה קולנית. עבאס הגיב ואמר: "כעת כולם יודעים מי אזרח חיובי ושפוי ומי לא".

ההצהרה של עבאס ניתנה ראשית בערבית, ובהצהרה זו הוא פירט את ההישגים שקיבל לדבריו מהקואליציה בתמורה לכך. 

נתניהו: "ממשלת החולשה והכניעה נכנעת לרע"ם"

מהליכוד נמסר בתגובה: "מה עוד בנט מכר למנסור עבאס תמורת הישרדות ממשלת החולשה והכניעה שלו? מה שמע מנסור עבאס בסוף השבוע האחרון שעשה בטורקיה, שבה יושבים אנשי חמאס? ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור, והיא תיפול במהרה".

קודם לכן התייחס בנימין נתניהו למצב הפוליטי ולמה שהגדיר כתלות של הקואליציה ברע"ם. לדבריו, "שמענו את נפתלי בנט מדבר על 'גן הפלגנות' שכביכול טבוע בנו. איזו צביעות. המומחה הזה לגנטיקה שבחר להציג את נציגי רוב העם מהממשלה, את הליכודניקים, את החרדים, את המסורתיים, את הציונות הדתית, ושהעדיף על פניהם את האחים המוסלמים ותומכי חמאס - הוא מבכה את האחדות האבודה בעם. די לצביעות הזאת. תחילה הוא עשה 'ברית האחים' עם יאיר לפיד כדי להדיר את החרדים, ועכשיו עשה את 'ברית האחים המוסלמים' כדי להדיר את רוב העם. 

"הממשלה החלשה הזאת תלויה בחסדיה של מועצת השורא ששוללת את קיומה של המדינה היהודית. ממשלת החולשה והכניעה נכנעת לרע"ם פעם אחר פעם מול הניסיונות לרמוס את זכויותינו הלאומיות, אפילו בהר הבית, כי יש אולטימטום של רע"ם.

"בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום נגד איראן. הסכם הגרעין המתגבש מהווה סכנה קיומית לישראל. חברי הממשלה ממלאים את פיהם מים, האימפוטנטיות שלהם מדהימה. היינו חזקים, תוך זמן קצר הפכנו לחלשים. כל אזרחי ישראל כבר מבינים שממשלת החולשה הנוכחית לא מסוגלת להתמודד עם האיומים הגוברים עלינו. צאו לרחוב ותשמעו את הציבור. אל מול הטרור הרצחני, אל מול הסכנה האיראנית, אנחנו בכוננות ספיגה מתמדת.

"אנחנו מעולם לא התכוונו להכניס לממשלה או לקואליציה את מפלגתו של מנסור עבאס. מעולם. אמרנו להם לתמוך בבחירה ישירה של ראש הממשלה, מה שהיה מייתר את התלות שלנו בהם ובכולם. מעולם לא הסכמנו להיות תלויים בהם, ולעולם לא נסכים להיות תלויים בהם! אבל אתם מרכינים את הראש, כוססים את הציפורניים וממתינים להחלטות של מועצת השורא".