נייס נהנית מהצמיחה של תחום הענן ומקפיצה את תחזית ההכנסות והרווח

חברת הטכנולוגיה הישראלית מטפסת בבורסה אחרי שעקפה את התחזיות והציגה צמיחה בהכנסות וברווחים • ההכנסות מתחום הענן קפצו בכ-30% • צופה רווח שנתי של עד 7.45 דולר למניה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media
מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

חברת הטכנולוגיה נייס  מציגה תוצאות פיננסיות חיוביות לרבעון הראשון של השנה ומעלה את התחזית השנתית. נייס, ספקית פתרונות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים, עקפה את התחזיות שמסרה ואת תחזיות האנליסטים כשרשמה ברבעון הראשון הכנסות של 527 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 1.8 דולר למניה.

מניית החברה מטפסת בתגובה ב-3.3% בבורסה, בעוד שמרבית השוק נסחר בירידות.

הצמיחה בהכנסות ברבעון הייתה בשיעור של 15.9% לעומת הרבעון המקביל כאשר ההכנסות מתחום הענן צמחו ב-29.2% ל-295 מיליון דולר, ההכנסות ממוצרים עלו ב-16.4%, ומנגד ההכנסות משירותים ירדו ב-3%.

לפי כללי החשבונאות (GAAP), הרווח הנקי ברבעון הגיע ל-57.9 מיליון דולר, עלייה של 11%. על בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 120 מיליון דולר, גידול של 17.2% לעומת הרבעון המקביל. הפער בין הרווח הנקי GAAP ל-Non-GAAP מוסבר בין היתר בתגמולים הוניים לעובדים בסך 48.6 מיליון דולר ובהפחתות של נכסים בלתי מוחשיים בסך 28.1 מיליון דולר.

התזרים מפעילות שוטפת הסתכם ב-193 מיליון דולר ובסיום הרבעון היו לנייס בקופה קרוב ל-1.5 מיליארד דולר, לעומת חוב של כ-714 מיליון דולר. נייס נסחרת בשווי 11.7 מיליארד דולר לאחר שהמניה ירדה ב-42% מהשיא אליו הגיעה בחודש נובמבר שעבר.

נייס מצפה לרשום ברבעון השני הכנסות של 520-530 מיליון דולר ורווח Non-GAAP של 1.75-1.85 דולר למניה. בשנה כולה התחזית היא להכנסות של 2.16-2.18 מיליארד דולר (עלייה מתחזית קודמת ל-2.14-2.16 מיליארד דולר) ורווח Non-GAAP של 7.25-7.45 דולר למניה (לעומת התחזית הקודמת ל-7.07-7.27 דולר).

"חווים תנופה בכל השווקים"

"התוצאות המצוינות והמומנטום המשמעותי שהצגנו במהלך 2021 ממשיכים גם השנה, ומשתקפים בגידול של 16% בסך ההכנסות, הנובע בעיקר מהביקוש החזק והגדל לפתרונות הענן שלנו שצמחו ב-29% מול הרבעון המקביל אשתקד", אמר ברק עילם, מנכ"ל נייס. "אנו חווים תנופה בכל השווקים בהם אנו פועלים. הפרופיל הפיננסי של נייס ייחודי במגזר הטכנולוגיה ומשלב צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, רווחיות גבוהה, וקופת מזומנים של כמיליארד וחצי דולר, וממצב אותנו באופן אידיאלי בענף שלנו כדי להמשיך ולהוביל את השוק".

לדברי עילם, "שלושת הגורמים העיקריים שמניעים את הצמיחה החזקה והרווחיות המצוינת שלנו הם: מובילות השוק בקרב הארגונים הגדולים, הנוכחות המשמעותית בשוק הבינלאומי והפורטפוליו הייחודי והמתקדם בתחומי הדיגיטל והבינה המלאכותית. שלושת המאפיינים הייחודים הללו, בשילוב עם ביקוש חזק ומתמשך מאפשרים לנו להמשיך להוציא לפועל בצורה מיטבית את האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה, ולהגדיל את הפער התחרותי".