סוכן הביטוח שחושש מכניסת חברות האשראי לשוק: "יעניין אותם רק למכור, ולא ליווי לפי הצורך"

אסף בוקעי, בן 46 מתל אביב • רווק • בעלים של סוכנות ביטוח פנסיונית "הום פייננס" • "עשרות תקנות רגולציה בזמן מאוד קצר מקשות על עבודת הסוכן" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אסף בוקעי, בעלים של סוכנות ביטוח פנסיונית ''הום פייננס'' / צילום: סיון צדוק
אסף בוקעי, בעלים של סוכנות ביטוח פנסיונית ''הום פייננס'' / צילום: סיון צדוק

לאחר תפקידים שונים בבנקאות ובבתי השקעות, היה זה המשך טבעי עבור אסף בוקעי להתמקצע בעולם הביטוחים הפנסיונים והפיננסים. אסף הקים ב־2016 סוכנות ביטוח בוטיק שמלווה משפחות ויחידים ומעניקה מעטפת שירותים מעולמות הפנסיה, הביטוח, ההשקעות ייעוץ המשכנתאות ותכנון הפרישה.

"בתקופת הקורונה שוק התעסוקה נכנס לקיפאון יחד עם הוצאה לחל"ת של עובדים", מסביר אסף. "צריך היה לתת מענה ללקוחות רבים שבבת אחת איבדו את עבודתם ודאגו לכסף שמצוי בקרנות וקופות שונות שחווה ירידות, וזאת יחד עם חרדה כלכלית קיומית. הקושי הגדול היה התמודדות עם אי ודאות ודאגה לכספים שנצברו במשך השנים. אנו יודעים ממשברים קודמים שהשווקים מתקנים וחוזרים לעצמם לאחר כל משבר, אבל באותו הרגע קשה לראות את זה".

"מי שהשכיל לא להתפתות ולמשוך כספים, לא רק שלא הפסיד אלא גם הרוויח", מספר אסף. "יש קושי להתמודד בזמן אמת במשברים מול הלקוחות שחוששים לכספם".
לאסף יש בטן מלאה על הרגולציה בענף הפיננסים והביטוח. "בשנים האחרונות הרגולטור הוציא עשרות תקנות וחוזרים שונים בעולם הפיננסים והביטוח, דבר שלא קיים באף ענף אחר. חלק מהשינויים הם לטובת הציבור הרחב, כמו נגישות דיגיטלית למידע אישי, דוגמת מסלקה פנסיונית והר הביטוח שכל אזרח בוגר צריך להזכיר, בלחיצת כפתור יש לנו גישה לכל המידע האישי, דבר שלא היה בעבר, מאידך, עשרות תקנות רגולציה בזמן מאוד קצר שמקשות על עבודת הסוכן. רפורמות שונות, שאם צריכות להתבצע, אז תחת המשולש רגולטור, חברות הביטוח, סוכנים, ולא במעמד חד צדדי של הרגולטור".
לדבריו, "לאחרונה קיבלו חברות האשראי ישראכרט ומקס, רישיונות סוכנויות ביטוח. חברות האשראי הן מונופול של מאגר מידע, ועושות שימוש במידע הרב שברשותן, שנלקח מנתוני סליקה אישיים.

"שימוש במידע כזה עלול לגרום לתופעה פסולה של מוכרני ביטוח טלפונים שמעניין אותם רק למכור, בשונה ממטרת העל ליווי בהתאמה אישית לפי צורך. אנחנו חוזרים לעולם של מונופלים של מידע".

לסיכום, אסף אומר שהשאיפה שלו לעתיד היא "להנגיש את עולמות הפנסיה והביטוח הפיננסי, במילים פשוטות, כך שכל אחד ידע מה הם דמי הניהול והעמלות אותם הוא משלם, על איזה ביטוחים הוא מכוסה. אנשים יודעים איפה חשבון הבנק שלהם אבל לא איפה קרן הפנסיה וההשתלמות שם הכסף הגדול. להגדיל את מתן השירותים הפיננסים למוצרים נוספים כמו: צוואות, יפוי כוח מתמשך, הסכם ממון, העברת נכסים בין דורית, בידיעה שיש איש מקצועי פיננסי למשפחה שיודע לכוון יחד עם בעלי מקצוע משלימים, בתחנות כלכליות שונות במהלך החיים, מלידה עד ענייני כספי ירושה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il