משרד הבריאות: חשד לסלמונלה בפס הייצור של אבקת החלב בתנובה

משרד הבריאות הודיע כי עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה • בהודעת המשרד הובהר כי מדובר במוצר שאינו משווק לציבור, אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, מה שמונע התרבות חיידקים • תנובה: "בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. אנו פועלים בתיאום מלא עם משרד הבריאות ובהתאם להנחיותיו"

מרכז לוגיסטי של תנובה / צילום: רפי קוץ
מרכז לוגיסטי של תנובה / צילום: רפי קוץ

במסגרת חקירת הזיהום במפעל שטראוס, עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה, כך הודיע היום (ה') משרד הבריאות.

בהודעה שיצאה הובהר כי מדובר במוצר שאינו משווק לציבור, אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, מה שמונע התרבות חיידקים, אם הם קיימים במוצר.

בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינות וללא זיהום. משרד הבריאות ממשיך בבדיקות לחקירת החשד.

במשרד הבריאות אמרו כי הזיהום בשטראוס התגלה בשוקולד הנוזלי, עוד טרם הוספת אבקת החלב, כך שאפילו אם היה זיהום בפס יצור אבקת החלב של תנובה, הוא לא הגורם לזיהום בשטראוס. במסגרת החקירה של הזיהום במפעל עלית בנוף הגליל נבדקו שקים של אבקת חלב של תנובה כחלק מחקירה רחבה. כאשר עלה חשד לממצאים חשודים באבקת החלב נמשכו הבדיקות והיום התקבל החשד לתוצאה החיובית.

עוד הובהר כי מדובר באבקת חלב שאינה משווקת לציבור, אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, מה שמונע התרבות חיידקים, ולכן אין סכנה לבריאות הציבור.

תנובה: "אנו פועלים בתיאום מלא עם משרד הבריאות"

מתנובה נמסר: "בבדיקה של משרד הבריאות נמצא חשד לזיהום באחד מקווי הייצור של אבקת החלב. חשוב להבהיר שמדובר במוצר שאינו משווק לצרכנים ושהינו חומר גלם לתעשייה ולמפעלים שמייצרים בתהליכי הייצור לרוב תוך חימום ופיסטור שמונע התרבות חיידקים אם הם קיימים במוצר. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. אנו פועלים בתיאום מלא עם משרד הבריאות ובהתאם להנחיותיו".

לפי הודעת תנובה, "אבקת החלב מיום הייצור שבבדיקה לא סופקה לשטראוס. תנובה אינה מוכרת אבקת חלב למפעל השוקולד של שטראוס. כל המוצרים של תנובה תקינים ובטוחים לשימוש ולצריכה. אבקת חלב אינה נמכרת לצרכנים ואינה נמצאת בנקודות המכירה. היא משמשת כחומר גלם לשימוש תעשייתי בלבד".