קרן ג'נריישן מציפה ערך: מגדל תשקיע ב-GES לפי שווי של 740 מיליון שקל

ההשקעה משקפת שווי של 740 מיליון שקל ל-GES העוסקת בטיפול במים ובשפכים • ג'נריישן מתכננת להשתמש בסכום שתקבל עבור השקעת מגדל לצורך השלמת רכישת חברת המחזור ק.מ.מ, עסקה שהושלמה ביום חמישי האחרון

שגיא יוגב, מנכ''ל מגדל ביטוח / צילום: יונתן בלום
שגיא יוגב, מנכ''ל מגדל ביטוח / צילום: יונתן בלום

קרן התשתיות הסחירה ג'נריישן קפיטל  מכניסה את חברת הביטוח מגדל  כשותפה בחברת הבת שלה GES בעסקה המשקפת לאחרונה שווי של 740 מיליון שקל לפני הכסף. חברת הביטוח תשקיע סכום של 185 מיליון שקל בהקצאת 20% ממניות GES, כאשר סכום ההשקעה עשוי לגדול בעוד 20 מיליון שקל בתרחישים מסוימים ובהם הנפקתה או מכירתה. 

מדובר בעסקה שלישית בתוך שבוע לג'נריישן, לאחר ש-GES עצמה השלימה את רכישת חברת המחזור מאשדוד ק.מ.מ בסוף השבוע, וג'נריישן חתמה על מזכר הבנות עם לאומי פרטנרס להשקעה בחברה המוחזקת בון תור.

את ג'נריישן קפיטל מנהלים ארז בלשה (מנכ"ל) ויוסי זינגר (יו"ר) שהקימו ב-2019 את קרן ההשקעות. השניים ניהלו בעברם את GES, העוסקת בטיפול בתחומי המים, השפכים וטיפול באשפה כשזו הייתה עדיין בבעלות קבוצת עזריאלי (תחת חברת גרנית הכרמל)  ולאחר שהקימו את ג'נריישן הם רכשו באמצעותה את GES לפני שנתיים.

בעקבות עסקת ההשקעה הנוכחית של מגדל, צפויה ג'נריישן קפיטל להכיר בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה בהכנסות מדיבידנד, החזרי הלוואות בעלים ועליית ערך בגין השקעתה ב-GES בסך של 150-130 מיליון שקל, כך שסך הכנסות הקרן בגין השקעתה ב-GES ממועד רכישת ההשקעה במאי 2020, יסתכמו בכ-365-345 מיליון שקל.

סכום ההשקעה ישמש את GES להמשך פיתוחה בתחומי המים, השפכים והסביבה וישמש אותה גם לממן את רכישת קבוצת ק.מ.מ מפעלי מחזור מאשדוד, בסך של 200 מיליון שקל. העסקה שהושלמה ביום חמישי כוללת הרחבה של פעילות ג'נריישן בתחומי הטיפול בפסולת. ק.מ.מ פועלת בתחומי המחזור והטיפול בפסולת נייר ובאשפה מסוגים שונים. 


זיהתה פוטנציאל בתחבורה ציבורית

שתי עסקאות אלה מצטרפות להתקשרות עם לאומי פרטנרס במזכר הבנות לא מחייב, שעליה הודיעה ג'נריישן ביום חמישי האחרון. באותה התקשרות רוכשת לאומי פרטנרס מידי ג'נריישן 20% מהון המניות של חברת ההיסעים בון תור תמורת 127 מיליון שקל, כשסכום נוסף של 10 מיליון שקל צפוי להיותר משולם בהמשך.

התשלום הנוסף יתבצע לאחר שבון תור תתחיל להפעיל, באמצעות חברת הבת שלה מטרופולין, אשכול תחבורה חדש בו זכתה בקווי אונו-אלעד. העסקה נעשית לפי שווי של 645 מיליון שקל לבון תור, כשג'נריישן תמשוך לעצמה מבון תור דיבידנד של עד 50 מיליון שקל טרם העסקה.

ג'נריישן קפיטל הייתה מגופי התשתיות הראשונים שזיהו את הפוטנציאל הגלום בחברות התחבורה הציבורית, במיוחד אלו שמחזיקות בזיכיון להפעלת קווי אוטובוסים באשכולות של משרד התחבורה. היא רכשה 50% מבון תור, חברה שעוסקת בעיקר בהסעות פרטיות למגוון תאגידי ענק במשק , בשנת 2018, לפי שווי חברה של 200 מיליון שקל לבון תור, ומוקדם יותר השנה רכשה את היתרה לפי שווי חברה של 650 מיליון שקל לבון תור. בד בבד רכשה הקרן את חברת מטרופולין המפעילה קווי אוטובוס ומיזגה אותה לתוך בון תור.