התחדשות עירונית בגבעתיים: "לכל מקום אפשר להגיע ברגל בלי להזיז את האוטו והתחבורה הציבורית לא רעה"

שלושה בנייני רכבת ברחוב יבניאלי בגבעתיים ייהרסו ובמקומם 21 דירות תהיינה 51 דירות • על פי נתוני רשות המסים, דירת 6 חדרים בקומה החמישית בבניין, בשטח 197 מ"ר, נמכרה ביולי אשתקד תמורת 6.1 מיליון שקל

פרויקט יבניאלי גבעתיים / הדמיה: אלכס קנטור
פרויקט יבניאלי גבעתיים / הדמיה: אלכס קנטור

סיפור הפרויקט: 

רונית בינדר, מוועד הדיירים בבניין, מספרת שהבית ממוקם בשכונה שקטה ונעימה, שבה הרבה גינות וגם מרכז קניות. "בקרבת מקום יש שכונה דתית, לכן הרבה מהעסקים שומרי כשרות ולא עובדים בשבת, וגם אין בשכונה תרבות בתי קפה אבל יש פיצרייה שכונתית ומעדניות. לכל מקום אפשר להגיע ברגל מבלי צורך להזיז את האוטו והתחבורה הציבורית לא רעה, יש קווים לכל אזורי תל אביב, וגם הקו הסגול עומד לעבור במקביל לשכונה מתישהו בעתיד".

פרויקט יבניאלי גבעתיים / הדמיה: אלכס קנטור
 פרויקט יבניאלי גבעתיים / הדמיה: אלכס קנטור

איך הכל התחיל?
"את התהליך התחלנו אחרי שקיבלנו הצעה מקבלן שבא אלינו עוד לפני שהתמ"א בכלל התחילה, והציע לבנות קומה בתמורה לשיפוץ הבניין", היא מספרת. "בהמשך התכנסנו כקבוצה אחת מכול הכניסות והחלטנו על קידום פרויקט כולל. פנינו עם זה לעירייה ובחנו את כל האופציות שעמדו לרשותנו ובהמשך עלה הרעיון לבדוק מה אפשר לקבל במסגרת תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספות), וזה גרם לפניות מיזמים שרצו לקדם את הפרויקט שלנו - לאורך כל הדרך דיברנו עם ארבעה יזמים והתחלנו את ההידברות עם אחד היזמים. תוך כדי התהליך קיבלנו הצעה נגדית מיזם אחר הכוללת תמורות יותר גדולות, וכתוצאה היזם שלנו החליט לתת לנו תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) במקום חיזוק מבנה.

"אם היינו מצטרפים לשכנים שלנו עם תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספות) היינו מסיימים מזמן וכבר שנתיים עם פרויקט גמור ומפתחות ביד אבל אני מקווה שנקבל תוצאות יותר טובות".
חברת קרסו נדל"ן ציינה כי "החברה תבנה פרויקט תמ"א 38/2 הריסה ובנייה מחדש ברחוב יבניאלי בגבעתיים במסגרתו יהרסו שלושה בניינים ישנים שבהם כיום 21 דירות".

על פי נתוני רשות המסים, דירת 6 חדרים בקומה החמישית בפרויקט, בשטח 197 מ"ר, נמכרה ביולי אשתקד תמורת 6.1 מיליון שקל.

התמורה ליזם:

30 דירות למכירה בשוק החופשי.

התמורה לדיירים:

דירה הגדולה ב-25 מ"ר משטח הדירה הישנה, הכוללת ממ"ד, 12 מ"ר מרפסת, חניה תת-קרקעית, מחסן פרטי בשטח 4-7 מ"ר. הבניין יכלול חדר כושר, חדר עבודה בשילוב ספרייה ועוד.

לו"ז:

היתר התקבל ביולי 2021, הליך פינוי הדיירים הושלם לפני כמה חודשים ועבודות ההריסה כבר החלו.

הפרויקט: תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה)
המצב הקיים: שלושה מבני רכבת בעלי 3 קומות כל אחד על קומת עמודים
היזם: קרסו נדל"ן
הקבלן המבצע: ג.נ איכות פרויקטים
האדריכל: פרי דוידוביץ’
עורך דין היזם: עו"ד אורן ארדמן
עורך דין הדיירים: גולדפרב זליגמן