אלקטריאון תטעין אוטובוסים של אלקטרה אפיקים בפרויקט של 6.5 מיליון שקל

אלקטריאון תספק למפעילת האוטובוסים הרביעית בגודלה במשק, אלקטרה-אפיקים, אזור לטעינה אלחוטית של האוטובוסים בחניון בראש העין • תאפשר לטעון 30 אוטובוסים חשמליים בו זמנית • המניה מזנקת בבורסה ב-6%

הדמיית הטכנולוגיה של אלקטריאון / הדמיה: אתר החברה
הדמיית הטכנולוגיה של אלקטריאון / הדמיה: אתר החברה

חברת הכבישים החכמים אלקטריאון  תטעין אוטובוסים של חברת אלקטרה אפיקים בראש העין. החברה מדווחת הבוקר כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשם כך וכי היקפו הכספי של הפרויקט נאמדת ב-6.5 מיליון שקל. אלקטריאון תספק אזור לטעינה אלחוטית של האוטובוסים שתאפשר בו זמנית לטעון 30 אוטובוסים חשמליים, 24 שעות ביממה. בנוסף, תספק אלקטריאון שירותי תחזוקה, תמיכה ותפעול למשך 12 השנים הקרובות.

אלקטרה אפיקים, המפעילה הרביעית בגודלה של אוטובוסים במשק (1,400 אוטובוסים), תישא בעלות החשמל. "זהו פרויקט מסחרי נוסף שלנו בישראל", אומר אורן עזר, יו"ר ומנכ"ל אלקטריאון לגלובס. העסקה הקודמת שדווחה באוקטובר נחתמה מול חברת התחבורה הציבורית דן, מבעלי המניות באלקטריאון (5.6%). במקרה זה מציין עזר "אנחנו מראים שזו לא רק טכנולוגיה אלא גם מוצר. כל התהליך כאן לווה גם על ידי משרד התחבורה וגם משרד האוצר. כך שהמוצר עבר את האישור, התמיכה והמימון של משרד התחבורה, שזה מאוד חשוב לנו".

לדברי עזר, "הפרויקט בראש העין, המקום שבו מתקינים את המערכת, הוא די ייחודי. מדובר גם בחניון לילה לחניית האוטובוסים, אבל הם עוצרים שם להתרעננות עבור הנהגים במשך היום. כך שמדובר גם בחניון לשעות היום. ככה שבאמצעות הפרויקט נוכל להדגים איך מעבירים אנרגיה בכל שעות היממה, ואז אפשרו להקטין את גודל הבטריה שמותקנת על האוטובוסים. בנוסף, עיריית ראש העין התחייבה מול משרד התחבורה להקצות את השטח המדובר לעשר שנים. זאת משום שהעירייה תומכת בנושא".

אלקטרה-אפיקים מפעילה 25 אוטובוסים חשמליים

עודד כהן, מנכ"ל אלקטרה אפיקים הוסיף כי "כחברת תחבורה ציבורית מובילה, פנינו לאנרגיה ירוקה. היות שהמעבר לשימוש באנרגיה חשמלית תלוי בהקצאת תשתיות, חיבורים רבי עוצמה לחברת החשמל וביורוקרטיה ממושכת, שמחנו על שיתוף הפעולה עם חברת אלקטריאון המציעה אלטרנטיבה חסכונית ונגישה יותר להטענת אוטובוסים חשמליים.

"אלקטרה אפיקים מפעילה כבר היום 25 אוטובוסים חשמליים בקווי BRT ייחודיים בעיר אשדוד כחלק מפרויקט עיר בת קיימא ושואפת כאמור להרחיב את השימוש באוטובוסים בעלי הנעה באנרגיה ירוקה. אסטרטגיה זו עולה בקנה אחד עם פעילות בת קיימא של קבוצת אלקטרה במישורים שונים לאורך השנים האחרונות. אנו מודים לרשות הארצית של התחבורה הציבורית על קידום ההסכם במסגרת המדיניות לחשמול כלל מערך התחבורה הציבורית".

פעילות אלקטריאון נעשית כיום גם באירופה, בדגש על ערים שונות בגרמניה ובצרפת, שבהן פועלת שותפתה האסטרטגית של אלקטריאון - חברת התשתיות ווינצ'י. מניית אלקטריאון מזנקת ב-6% בבורסה כעת למחיר המגלם לה שווי שוק של 769 מיליון שקל. מתחילת השנה, בדומה לנעשה במניות הטכנולוגיה, נפלה המניה ב-63%.