"אסור להידרדר למשטר של בחירות אינסופיות": הממשלה מצופפת שורות לקראת העברת התקציב

"אנחנו מתכוונים להעביר תקציב בממשלה במהלך החודש הבא, ביוני", אמר רה"מ נפתלי בנט בישיבת הממשלה • בנט הגיב בעקיפין לביקורת העולמית על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה: "אני מגבה את לוחמי צה"ל בג'נין של אז אל מול הדיבה שתידון מחר, ואת הלוחמים של היום מול עלילות דומות"

רה''מ נפתלי בנט / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
רה''מ נפתלי בנט / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר היום (א') בפתח ישיבת הממשלה כי תקציב המדינה יובא לאישור הממשלה כבר בחודש הבא. "אנחנו מתכוונים להעביר תקציב בממשלה במהלך החודש הבא, ביוני. אנחנו נכנסים לעבודה אינטנסיבית בעניין. אני מצפה ובטוח שכל שרי הממשלה יירתמו למשימה".

"אסור לנו להידרדר חזרה למשטר של בחירות אינסופיות"

בנט הבהיר כי הכוונה להמשיך בקואליציה הנוכחית תוך הידוק השורות (רמז להתפטרות מתן כהנא מתפקיד שר והוצאת יום טוב כלפון מהכנסת) "לאחר שנות הזנחה - ישראל חזרה להיות מנוהלת. בשנה האחרונה ממשלת ישראל פעלה והביאה תוצאות - הורדנו את מספר אירועי הירי במגזר הערבי לכ-50%, הבאנו את הכלכלה הישראלית לצמיחה של 8.2% והורדנו את האבטלה ל-2.9%, תוך שהחזרנו המוני מובטלים לעבודה. אתם זוכרים, ירשנו מצב של אבטלה רבתי והחזרנו אנשים לעבודה, החזרנו להם את הכבוד הבסיסי".

"שברנו שיא של שיווק יחידות דיור כדי לצמצם את המחסור העצום שנפער על פני השנים האחרונות, יישובי עוטף עזה חוו את התקופה השקטה ביותר מזה שנים. בתוך כל הרעש צריך לזכור את זה, והרשימה עוד ארוכה. ישראל חזרה לעבוד", אמר בנט. "אסור לנו להידרדר חזרה למשטר של בחירות אינסופיות ושיתוק. השנה האחרונה הוכיחה שאפשר לעבוד יחד, שאפשר לנהל את ישראל בצורה רצינית, ולהביא תוצאות טובות. לכן, אנחנו מהדקים את השורות כדי להמשיך את הצמיחה ולקיים את הממשלה".

בנט הזכיר את לוחם ימ"מ נועם רז שנפל ביום שישי בג'נין ואת סגן אלוף מחמוד ח'יר אל-דין שנהרג ב-2018 ברצועת עזה והיום הותר שמו לפרסום: "במהלך סוף השבוע איבדנו את אחד מטובי אנשינו - לוחם הימ"מ, רב-נגד נועם רז זכרו לברכה, שנפגע בפעולה יזומה נגד מחבלים באזור ג'נין. נועם שירת בימ"מ במשך 23 שנים, במהלכן השתתף בפעולות רבות להגנה על ביטחון אזרחי ישראל. נועם היה אוהב ישראל וגיבור ישראל. רק לפני מספר שבועות הציל נועם את חייו של סגן-ניצב ש', שנפצע קשה בהיתקלות עם חוליית מחבלים באיזור טול כרם. נועם, תושב היישוב קידה, הותיר אחריו את אפרת ו-6 ילדים, וגם מורשת ברורה - לאהוב את ארצנו, לתרום למדינתנו, ולהילחם באויבינו בנחישות ללא פשרות.

"הבוקר הותרה לפרסום זהותו של גיבור נוסף - סגן אלוף מחמוד ח'יר אל-דין שנפל בקרב במבצע מיוחד בחאן יונס לפני שלוש שנים וחצי. מחמוד, תושב הכפר הדרוזי חורפיש, היה לוחם בסיירת צנחנים ובמשך השנים צמח במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל. מחמוד עוטר לאחר מותו בצל"ש הרמטכ"ל. אני שמח שעם ישראל מקבל הבוקר את הזכות להכיר את שמו ואת דמותו של גיבור ישראל, סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין, בגלוי. ברית הדמים, ובעיקר ברית החיים, עם אחינו הדרוזים - חזקה מתמיד. יהי זכרו ברוך".

בתוך כך' שר האוצר אביגדור ליברמן מתכוון ליזום הצעה לשינוי חוק הלאום, בעקבות פרסום שמו של סגן אלוף מחמוד חwיר אל-דין. בציוץ בטוויטר כתב: "ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית לכל דברי השבח לגיבור ישראל, סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל. זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד. אני קורא לאופוזיציה ולקואליציה לחשב מסלול מחדש ובמקום להסתפק במילים כמו 'אחים לנשק' לחברה הדרוזית, לעשות את הנדרש".

עם זאת, להצעת חוק כזו סיכוי קלוש לעבור במצב הפוליטי הנוכחי.

"כוחותינו ימשיכו לפעול בנחישות נגד הטרור"

בנט הגיב בעקיפין לביקורת בעולם על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה וגם לביקורת לפיה הפעילות הצבאית של ישראל מוגבלת בגלל רע"ם: "הטרוריסטים הפלסטינים הם אלו שרצחו לאחרונה 19 מבנינו ובנותינו, באכזריות בלתי נתפסת - במכות גרזן, בדקירות סכין, ובירי אלים. גם לפני 20 שנה לוחמינו נלחמו בגבורה מול מחבלים בג'נין, במהלך מבצע 'חומת מגן'. כמו היום, גם אז, התמודדנו עם עלילות כלפי חיילינו, ואני מגבה את לוחמי צה"ל בג'נין של אז אל מול הדיבה שתידון מחר, ואת הלוחמים של היום מול עלילות דומות. כוחותינו ימשיכו לפעול בנחישות נגד הטרור. אני אומר כאן בצורה ברורה - ממשלת ישראל אינה מטילה מגבלות על המאבק בטרור, ואנחנו לא נרפה, גם אל מול תעמולה שקרית שמוטחת בישראל".

הממשלה לא צפויה לדון בנושאים שהעלה בנט, אלא בכמה נושאים שוטפים ובסוגיות כו: הטבות למפקדים במערך המילואים, החלטה על השקעות בתחום החקלאות בעיר אילת והקמת מה שמכונה "אגם מידע ממשלתי" בלמ"ס. יהיו גם אישורים של שינוי קוסמטי בהסכם הקואליציוני שבמסגרתם יועבר תקציב מוגדל לעיר הבירה ירושלים.