28% מהכנסות פייסבוק הולכות לפיתוח עתידי. מה עם שאר ענקיות הטק?

בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: מי ענקית הטכנולוגיה עם ההשקעה הגבוהה ביותר בפיתוחים עתידיים?

 
  

אמזון היא חברת הטכנולוגיה המכניסה ביותר, ובהתאם מוציאה את הסכום הגבוה ביותר על מחקר ופיתוח - כ־15 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022 (כולל ההוצאות על אמזון פריים). בשיעור מההכנסות, מטא (פייסבוק) בצמרת ההוצאה על פיתוחים עתידיים (28%) לאחר שהציבה את פיתוח טכנולוגיית המטא־וורס בראש סדר העדיפויות שלה בשנה שעברה. מנגד, אפל מוציאה את השיעור הנמוך ביותר מההכנסות על מו"פ, גם בשל העובדה שהיא היחידה מבין המתחרות שמחזיקה ברשת חנויות ומעבדות למכירה ותיקון מכשיריה.

מה זה נתון אחד ביום?

במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה

idan-e@globes.co.il