מידע קמעונאי ב-200 מיליון שקל: ויקטור שמריך ועידו נויברגר מנפיקים את סטורנקסט

את השליטה בחברה, העוסקת בהנגשת מידע מקופות הרשתות הקמעונאיות, רכשו צמד בעלי ווליו בייס לצד מנהלי סטורנקסט ב-2015 • מציגה רווח שנתי של כ-11.5 מיליון שקל

קופות / צילום: עינת לברון
קופות / צילום: עינת לברון

הטלטלה בשווקים, גלי האינפלציה והקיפאון בשוק ההנפקות הראשוניות בתל אביב אינם מרתיעים חלק מהחברות שמתכננות להנפיק את מניותיהן בבורסה התל אביבית. לאחר פרסום טיוטת תשקיף של חברת מוצרי הפלסטיק חוליות בתחילת השבוע, הגיע תורה של סטורנקסט טכנולוגיות, העוסקת בהנגשת מידע אנליטי מקופות המכירה של הרשתות הקמעונאיות לספקים שלהן.

סטורנקסט פרסמה טיוטת תשקיף ראשונה לקראת ההנפקה, לאחר שבפברואר האחרון נחשפה בגלובס כוונתה לגייס עשרות מיליוני שקלים לפי שווי חברה המוערך בכ-200 מיליון שקל. לא מן הנמנע כי הטלטלות בשווקים יגרמו לחברה לקצץ בהיקף הגיוס ובשווי המבוקש, ממש כמו במקרה של חוליות, שבעליה - קרן טנא וקיבוץ שדה נחמיה - תכננו לפני מספר חודשים להנפיקה לפי שווי חברה של 800 מיליון שקל לפחות.

בין בעלי השליטה בסטורנקסט (המוחזקת באמצעות השותפות ווליו דאטה) מספר דמויות מוכרות בשוק ההון הישראלי, ובראשן ויקטור שמריך ועידו נויברגר, המחזיקים 19.3% ממניות החברה כל אחד. שמריך ונויברגר הם גם בעלי השליטה ומנהליו של בית ההשקעות ווליו בייס, שחברת החיתום שלו היא זו שמובילה את הנפקת סטורנקסט יחד עם רוסאריו שירותי חיתום. ווליו בייס היא גם החתם המוביל בהנפקת חוליות.

אוספת מידע קמעונאי מ-20 אלף ספקים

עד לפני כשבע שנים הייתה סטורנקסט בשליטת ענקית התוכנה הישראלית ריטליקס, שעסקה בפיתוח מערכות תוכנה לרשתות קמעונאיות, בעיקר לסופרמרקטים ולחנויות נוחות. בשנת 2013 נרכשה ריטליקס על-די חברת NCR האמריקאית תמורת 800 מיליון דולר.

ויקטור שמריך / צילום: דור מלכה
 ויקטור שמריך / צילום: דור מלכה

כשנתיים לאחר מכן, מכרה NCR את החזקותיה של ריטליקס בסטורנקסט לידי צמד בעלי ווליו בייס, דני רימוני ומנהלי סטורנקסט עצמה תמורת כמה עשרות מיליוני שקלים. הללו (באמצעות השותפות ווליו דאטה) רכשו בהמשך גם את יתרת מניות החברה, מידי קוקה-קולה ישראל, ישראכרט ודיסקונט השקעות.

בידי סטורנקסט יש מערכת דיגיטלית שאוספת את כלל המידע ה קמעונאי מקרוב ל-20 אלף ספקים, 2,650 קופות ונקודות מכירה בסופרמרקטים וברשתות, ומעבדת אותו למערכת מידע זמין ומקוון.

מגזר הדאטה והאנליזה של החברה מפלח בזמן אמת 85% משוק המוצרים שיש להם ברקוד בישראל, בהיקף כספי שנתי של 42.2 מיליארד שקל. הלקוחות של סטורנקסט מקבלים מידע, מגמות ונתונים על נתח שוק בזמן בפילוחים מגוונים.

עם לקוחות החברה נמנות כלל הרשתות הקמעונאיות הגדולות במשק, כגון שופרסל, רמי לוי ויוחננוף. בין הספקיות שפועלות עם המערכת נמצאות תנובה, אסם, שטראוס וקוקה-קולה. עם השנים נכנסה החברה לתחומים נוספים, והיא מספקת שירותים גם לגופים ביטחוניים כגון רפאל ושירות בתי הסוהר, בנקים, חברות ביטוח ועוד.

בוחנת הצעת שירותי פקטורינג

בכוונת סטורנקסט להשתמש בכספי ההנפקה להמשך הצמיחה, לרבות גיוס כוח-אדם נוסף והתרחבות לשווקים נוספים. לפי המתואר בטיוטת התשקיף, בכוונת החברה להכניס את הטכנולוגיה שלה לגיאורגיה יחד עם שותף מקומי.

כמו כן, החברה נמצאת בהליך בחינה ראשונה של הצעת שירותי פקטורינג. מטרת השירות היא להקדים תשלום לספקים באמצעות המערכת שלה. כך למשל, ספק של חברה כמו קוקה-קולה, שאמור לקבל תשלום בתוך מספר חודשים, יוכל לקבל את השירות של הקדמת התשלום מסטורנקסט, וזו תגבה את התשלום מקוקה-קולה בתום התקופה.

החברה מציגה רווחיות עקבית בשנים האחרונות. בשנת 2021 הסתכמו הכנסותיה ב-62.5 מיליון שקל, עלייה של 7% ביחס לשנה הקודמת. הרווח התפעולי זינק ב-25% ל-14.3 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 11.5 מיליון שקל, עלייה של 63% ביחס לרווח הנקי שנה קודם לכן. החברה חילקה דיבידנדים בסכום של כ-20 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות לבעלי המניות שלה.

בחברה מציגים נתונים שלפיהם שיעור ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) עומד על 87.8% מסך ההכנסות. שיעור שימור הלקוחות (RR) גבוה גם כן ועומד על 98.5%.

בין בעלי המניות בחברה, מעבר לשמריך ונויברגר מווליו בייס, נמצאים גם דני רימוני, מנכ"ל חברת רימוני תעשיות ומבעליה (19.4%), ושותפות של מנהלי החברה בעבר ובהווה - דני מושיוף, גיא מלישקביץ, יורם שגיא ובארי שקד (לשעבר מבעלי ריטליקס) - המחזיקה ב-42% מהחברה. המנכ"ל מלישקביץ זכה אשתקד לשכר בעלות של 1.65 מיליון שקל.