במסגרת הסדר טיעון: חצי חינם ומנהלת נכסי הנדל"ן של הרשת יודו במתן שוחד לח"כ דוד ביטן

לפי הסדר הטיעון, חצי חינם והעובדת ליהי סונק-קופרלי יודו גם ברישום כוזב במסמכי תאגיד • סונק-קופרלי תרצה 7.5 חודשי עבודות שירות, תשלם קנס של 30 אלף שקל, ויחולטו ממנה 40 אלף שקל • חצי חינם תשלם קנס של 150 אלף שקל

ח''כ דוד ביטן / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח''כ דוד ביטן / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לפי כתב האישום המתוקן שהוגש היום (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז, מנהלת נכסי הנדל"ן ברשת חצי חינם, ליהי סונק-קופרלי, ביקשה מח"כ דוד ביטן, שכיהן אז כיו"ר ועדת המשנה לרישוי ותכנון של הוועדה המקומית ראשון לציון, לסייע בקידום ענייניה של חצי חינם בכל הקשור להסדרת שימוש חורג בחניות ציבוריות סמוכות לסניפי הרשת בעיר ולהסדרת תשלום היטל השבחה. ביטן טיפל בענייניה של חצי חינם. 

לפי כתב האישום, בשנת 2014 ביקש ביטן מסונק-קופרלי טובות הנאה כספיות תמורת סיועו בקידום ענייניה של חצי חינם. היא נענתה לבקשה והעבירה למקורבו בני שלום 40 אלף שקל, בצ'קים שנמסרו לפקודת עמותת "פינג-פונג ראשון לציון בית ספר לקט-רגל ולכדורגל". ביטן מואשם בכך שלקח את טובות ההנאה באמצעות מקורב לו, אשר נתן את הצ'קים לעמותת הפינג-פונג וקיבל כנגדם כספי מזומן. 

במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי סונק-קופרלי תרצה 7.5 חודשי עבודות שירות, תשלם קנס של 30 אלף שקל, ויחולטו ממנה 40 אלף שקל. רשת חצי חינם תשלם קנס של 150 אלף שקל. 

התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, ומטופל על-ידי עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, עדי אפלבוים-גרוזמן, רוי גורדון ותומר וירט מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

"לא נתבקשו טובות הנאה אישיות"

עו"ד ערן שחם-שביט ממשרד סבוראי, שחם-שביט, המייצג את ליהי סונק-קופרלי ואת חברת חצי חינם, מסר: "לשמחתנו, עלה בידינו לשכנע את הפרקליטות לתקן את כתב האישום ולהסיר ממנו את עבירות הלבנת הון וכן את אחת מהחברות. מכתב האישום המתוקן עולה כי ליהי התנהלה מול מי שעיריית ראשון לציון מינתה מטעמה לתפקיד יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, מר דוד ביטן. עיריית ראשון לציון קבעה שהוא יטפל בבעיות התכנוניות של סניפי חצי חינם בעיר.

"במסגרת טיפולו, ביקש ביטן כי חצי חינם יתרמו לעמותת ספורט בעיר העוסקת בקידום ספורט בקרב ילדים. כתב האישום מדבר על בקשת טובות הנאה, בדגש כי לא נתבקשו טובות הנאה אישיות שממילא לא היו ניתנות. חצי חינם וליהי נרתמו לכך כפי שנרתמו לפעילויות וולונטריות נוספות בעיר. אותה תרומה נאספה על-ידי מי שניהל את פעילות הספורט בעירייה, כאשר ליהי והחברה לא ידעו שכספים אלה יתגלגלו מחוץ לאותה עמותה. ליהי והחברה לוקחים אחריות על האירוע, אם כי משפטית, על-פי פסיקת בית משפט, מדובר ברף מינימלי. גם הפרקליטות ראתה כך את הדברים, ואלה באו לידי ביטוי גם בענישה המידתית לה הצדדים עותרים במשותף".

*** חזקת החפות: ח"כ דוד ביטן לא הורשע בכל עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.